Permalänk

SUPER TABBE (p4)

min procesor har antagligen gått sönder :S . altså vissa av "nålarna" i bak ha böjt sig, vad ska jag göra ??? shaise en tur grej är att det kanske behövs nytt ändå men vad kan man göra ? kan man försöka böja tillbaks :P?

Permalänk
Medlem

man kan väl böja tillbaka i VISS mån. beror väl på hur mycket det är frågan om.

Kanske går det att värma upp nålarna innan.

Skulle någon gå av KAN du ha sån tur att det "bara" är en jordningspinne, dvs du klarar dig ändå, men det är väl mera tur

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk

jag behöver då alltid tur :(. men ja alltså det har böjt sig några på ett par ställen sen så ett hörn typ 10 st :S. men jag ska allt försöka

om det inte funkar -->

off topic: finns det någon billigare proc till socket 478 för mindre änb 675?. kollat webbhallen, dustin, datorbutike, alina systems
buff hasighet max 800 tror jag :P. sen så celeron lr p4

Permalänk
Medlem

Kör på Intel Pentium, 800 är max ja, priser ingen aning var längesedan s478 var aktuellt.

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.
Bärbar dator: Toshiba R500, 1,2GHz, 1,5GB, 500GB, 0,98KG.
Server: NAS Synology 1TB

Permalänk

ja men nu har jag försökt att böja tillbaka allt det ser helt OK ut men proc. sitter den fast när man tryckt spaken lr? :S:S:SS -- lr fäster man proc med flensen som hakas :S???????????????????

Permalänk
Medlem

Du sätter ju i prollen i socketen, givetvis då med spaken upplyfft.
Sen när prollen sitter i så är det bara trycka ner spaken tills den sitter under en liten hake.

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |

Permalänk
Avstängd

Kul för Tabbe att han super. Det är ju tots allt fredag så det är väl helt i sin ordning?

Permalänk

rolig kille seriöst???.. omg !

jo men det funkade med lite mera våld ^^ tack ändå för att jag drog upp spaken så satt jag proc. efter det drar ner den men den fästes alldrig sen så med lite mera båld funkade

går det inte med våld går det alltid med mera våld

Permalänk
Medlem

shaise

vad betyder det?

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hock
shaise

vad betyder det?

Att pågen inte valde tyska som andraspråk?

Permalänk
Medlem

ja men asså i smmanhanget det är skrivet

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk

HAHAHA, denna tråd kommer bli låst pga det ordet googla tysk-svensk ordbok??
shaise= shit (vet inte hur shaise stavas ). men shit=

Svenskt uppslagsord
skit skiten (el. skitet) subst.
avföring; smuts; skräp (vardagligt; även bildligt om något dåligt)

i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hock
shaise

vad betyder det?

Vad du vill

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockad
Kör på Intel Pentium, 800 är max ja, priser ingen aning var längesedan s478 var aktuellt.

har en 478 SL7PN och den skulle du garanterat inte få köpa för några 800....

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk

ok, men jag har redan kollat och skulle få betal 624 för en celeron på dustin, men som sagt är allt fixat thx anyway