Permalänk
Medlem

Uppgradering av minnen

Tjena folket

Upptäckte nyligen att mina minnen väldigt ofta ligger och surrar runt 9X% usage rätt ofta när jag spelar, så det kanske vore lönt att köpa 1 gb till...

Men då är frågan vilka minnen jag ska införskaffa. I systemet sitter redan
Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

Och då funderade jag på att skaffa ett par lite hetare minnen nu när min ekonomi ser annorlunda ut, alltså dessa
Crucial PC4000 BallistiX Tracer 1024MB CL3 Kit w/2 matched,2.8V,64Megx64,184pin

Men då är frågan om dom gamla minnena inte drar ner de nya minnena , så jag inte får ut den maximala prestandan av dom nya, så då kanske jag ska spara dom pengarna och köpa ett likadant kit som jag redan har, eller fundera på att köpa 2 nya friska gb..

Så nu undrar jag lite hur det fungerar..

Permalänk

Fixa 2 st 1024 stickor istället då det oftast funkar bättre samt möjlighet till 4 gb senare. Kan du berätta lite mer om din budget samt ditt system?

Permalänk
Medlem

Mjo, min budget är rätt bra, kan ju lägga ett antal tusen på minnen om prestandan är värd det.

Mitt system ja, jag har följande:
MSI K8N NEO4-F, nForce4
AMD Athlon 64 3500
Radeon X800GT 256MB PCI-express
1024 ram (som ovan står)
NEC-3500 DVD-brännare och lite annat som egentligen inte är intressant

Använder datorn mest till att spela World of Warcraft och som media spelare, gärna samtidigt, och MSN och sånt förstås.. vet inte om det finns några mer intressanta aspekter att ta hänsyn till i frågan...

Permalänk

Fixa 2 st 1024 stickor i valfri hastighet. Sen kan du klocka CPU'n lite så får du bra prestanda!:D