Permalänk
Medlem

Söker moderkort. hjälp?

Yo
Söker ett billigt Socket775 moderkort till en tänkt, Intel Celeron D 3XX.
Söker egentligen ett ASRock 775Dual-915GL men kan inte hitta det hos någon av de större butikerna.(Kanske missat det)
Kraven för moderkortet är:
I915G-chip (eftersom det har Intel GMA900 VGA)
Intel ICH6 (sydbrygga)
Realtek ALC860 (Audio)

skulle va gött om någon kunde komma med förslag på moderkort...

edit:

bara så ja får det helt klart för mej, alla Celeron D stödjer SSE3 right?

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har mina misstankar på vad detta gäller. Specifikationerna känns igen om man säger som så
Dock så har jag inte grottat så mycket i det själv och kan därmed tyvärr inte bidra med någon givande information.

Såg just att itbutikken råkar ha Intel D915GUXLK-moderkort på lager vilket är baserat på i915G och därmed har GMA900-grafik och Realtek HD-Audio ljud och de kostar ynka strax över 1000kr, inte mer.

Det blir en rätt ok kontorsdator allt som allt med andra ord

Edit: Be carefull with what you write... they say

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Jo visst, db har oxå intel kort men ville ju helst ha ett Asrock för att dom är billiga + att ja inte har någon vidare posetiv erfarenhet av intel kort...
hehe...kontors dator... så kan man ju oxå se på saken... då skippar vi dom sista raderna då för säkerhets skull

Edit: hittade EPoX EP-5EGMi (http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312602)
D verkar ju stämma med det ja vill ha... o billigt e d me

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)