Permalänk

ATi Moderkort

Hej, jag undrar om det är någon som har erfarenheter, eller vet någonting om moderkortet ATi RS482/SB400.

Skall nämligen få detta moderkort tillsammans med en burk jag beställt och jag vet inte någon som har liknande moderkort.

Kommer det duga tror ni?

MVH Bon

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Medlem

Det där är kretsar till ett moderkort, och det är svårt att veta om det duger om du inte berättar vad resten av datorn består av.

Men kretsarna är helt okej, moderkortet kommer inte stödja SATA2 men annars så verkar det helt okej.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Ok, tackar för svar. Här ser du resten av datorn:

http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/Bild_2-scj.png

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Medlem

skit bra ju

Permalänk

Ehhhmm.. 7900GTX? Hur länge har du tänkt å vänta? Det finns jue inte ute ännu. Säker på att det inte är 7800GTX?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Ehhhmm.. 7900GTX? Hur länge har du tänkt å vänta? Det finns jue inte ute ännu. Säker på att det inte är 7800GTX?

Det är 7900GTX, det kommer ju i mars och jag skall inte få grejorna förrän i maj.

Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Medlem

Varför insisterar HP med att bundla sina datorer med ATI (chipset på mobbot) och Nvidia på grafikkortet?

Ifall man kollar in på hela dator systems avdelning kan man se tråd efter tråd med människor som har problem med sina HP datorer... Mitt tips är att ta detta packetet men att byta moderkort till något med Nforce4 chipset istället..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Varför insisterar HP med att bundla sina datorer med ATI (chipset på mobbot) och Nvidia på grafikkortet?

Ifall man kollar in på hela dator systems avdelning kan man se tråd efter tråd med människor som har problem med sina HP datorer... Mitt tips är att ta detta packetet men att byta moderkort till något med Nforce4 chipset istället..

HP borde ha lärt sig av sina misstag, man kan ju hoppas att det är en nyare version detta chipset?

Visa signatur

Jaffa

Permalänk

Ja jag hoppas att det är en nyare ver. Någon annan som har detta chipset?

Visa signatur

Den som spar han har