Permalänk

Boota med usb-hd?

Går det att installera windows på en usb-hd och sedan boota därifrån?

Antar att det beror på moderkortet, och jag har ett asus a8n-vm csm (nVidia 430).

Hittar det dock inte i alternativen för boot i bios, men det kan bero på att endast tillgänliga alternativ poppar upp där.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

På vissa moderkort går det...
När jag skulle installera windows på min gamla dator (nu frugans burk) sockel 754 (nforce3 kort) så hade vi hennes externa hårddisk inkopplad och döm av min förvåning när jag hittade två hårddiskar i windows installationsprogram (det sitter nämligen bara en i själva datorn) och den frågade mej vilken utav dem två jag skulle installera windows på.

Men som sagt kolla i bios om det finns något i stil med "boot from usb device" eller liknande.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Hedersmedlem

usb legacy support...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

T.ex. Intels mb stödjer det. Ingen höjdare dock...

Tänkte du flytta runt OS. med standard inst. för din dator och köra på andra?

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem

Tror det gå¨r på DFI Lanparty. Mitt BIOS får tuppjuck med boot priority så fort jag försöker boota datorn med min mp3 spelare i

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm