Microsoft Origami, portabel underhållning?

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Origami, portabel underhållning?

<font style="font-size: 10pt"><b>Microsoft Origami, portabel underhållning?</b></font> <small class="small">måndag 27 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Microsoft kommer att presentera en mystisk produkt kallad Origami, <a href="http://arstechnica.com/news.ars/post/20060226-6268.html" target="_blank">Ars Technica</a> har skrivit om detta. Vad Origami är för någonting vet man inte, men troligtvis är det en Tablet PC byggd för underhållning. Den skall klara av att visa filmer, bilder och erbjuda webbsurfning via trådlöst nätverk. Storleken skall vara mindre än de flesta ultraportabla bärbara datorerna som finns, enligt rykten som florerar.<br /><br />Microsoft har lanserat en <a href="http://www.origamiproject.com/" target="_blank">kampanjhemsida</a> för att väcka uppmärksamhet. Mer information om Origami kommer att släppas den 2:a mars enligt hemsidan. <br /><br />Ars Technica skriver också att Microsoft inte brukar tillverka hårdvarulösningar, utan istället kommer Origami lanseras som en konceptdesign. Antagligen är Origami ett ramverk som kopplar ihop Windows Vista med Windows Tablet PC Edition och Microsofts <a href="http://www.playsforsure.com/WhatIsPlaysForSure.aspx" target="_blank">Plays For Sure-koncept</a> tror Ars Technica.<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om spekulationerna stämmer så verkar detta vara den perfekta apparaten för mig! Förhoppningsvis blir den inte för dyr bara...

Väldigt spännande att se vad som kommer på... blir det torsdag?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

Ännu en PSP-klon. Usch.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Ännu en PSP-klon. Usch.

Öh?
Det är en PSP-klon därför att det är en mackapär man kan hålla i handen och som har en färgskärm?

Verkar najs faktiskt, beror ju förstås på hur man kan använda den och så. Men i videon så såg man ju MCE gränssnittet och att använda den som MCE extender vore ju helt klart trevligt

Permalänk
Medlem

Såg några bilder på den hos nordichardware där var den ruggit ful men sånt kan väll ändras kanske...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Var hhelt klart intressant, men har den stöd för DX10 och unified shaders :). Nämen seriöst designen får vi hoppas inte är den slutgiltiga.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

Stor som en atlas och kör Halo i 2 FPS (om man ska gå efter filmen).

Permalänk
Avstängd

Pretentiöst.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem

Ingeting jag kommer köpa, men ska ändå bli intressant att se den färdiga produkten.

Permalänk
Medlem

mycket intresant. Om den kommer med ett fint pris skulla man kunna köpa en sådan. odck så mycket isf designen bli lite snyggare och det åste flytta på den.
den ska bli typ som när man blädrar bilder på en ipod movie, om man blädrar snabbt så kan man se en 15 bilder i sekunden eller något sånt

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

jag hoppas innerligt att det är en bärbar spelkonsoll

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevva
jag hoppas innerligt att det är en bärbar spelkonsoll

Hur kan du säga nåt så hemskt?

Men seriöst, tvivlar på att MS har tillräckligt med motivation för att försöka slå sig in där nu. Och ska man gå på videon som var typ 2 minuter varav typ 2 sekunder visade spel så får man väl en hint där om vad den egentligen är tänkt för.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojje_c1
mycket intresant. Om den kommer med ett fint pris skulla man kunna köpa en sådan. odck så mycket isf designen bli lite snyggare och det åste flytta på den.
den ska bli typ som när man blädrar bilder på en ipod movie, om man blädrar snabbt så kan man se en 15 bilder i sekunden eller något sånt

Försök formulera dig lite bättre, jag har svårt att förstå vad du säger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Ännu en PSP-klon. Usch.

Tycker du? Jag tycker den är mer som nokia internet tablet

Permalänk
Medlem

om inte priset blir lågt, kommer den slå ungefär lika bra som tabletpc

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

stor. ful. dyr? (när gjorde m$ nåt som var billigt sist?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanosuke555
stor. ful. dyr? (när gjorde m$ nåt som var billigt sist?)

Vad jämför du med?
Jämför man med en bärbar dator är den ju inte stor i alla fall.

Deras möss är rätt prisvärda tycker jag.

Sen är xbox 360 snorbillig med tanke på att den säljs med förlust.

Windows media center är riktigt billigt med tanke på att det ger mer funktionalitet än windows XP pro men är billigare.

Sen kan man ju alltid hoppas att de pressar priset för att slå sig in på en ny marknad.

Permalänk

Hur fan kan man säga PSP-klon?!
Snarare Archos-klon (Då de förmodligen är de mest kända hdd-multimediaspelarna).

Väldigt tuff var den iaf. Bara priset och speciellt batteriden blir bra.

Tyvärr så tvivlar jag på att den ens har 2½h batteritid när det gäller att spela upp t.e.x film.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Vad jämför du med?
Jämför man med en bärbar dator är den ju inte stor i alla fall.

Sen är xbox 360 snorbillig med tanke på att den säljs med förlust.

Sen kan man ju alltid hoppas att de pressar priset för att slå sig in på en ny marknad.

En sak är inte billig bara för att den säljs med förlust. Den säljs med förlust för att tillverkaren inte kan producera den billigare. Därmed inte sagt att någon annan tillverkare inte kan producera samma sak till ett lägre pris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Vad jämför du med?
Jämför man med en bärbar dator är den ju inte stor i alla fall.

Deras möss är rätt prisvärda tycker jag.

Sen är xbox 360 snorbillig med tanke på att den säljs med förlust.

Windows media center är riktigt billigt med tanke på att det ger mer funktionalitet än windows XP pro men är billigare.

Sen kan man ju alltid hoppas att de pressar priset för att slå sig in på en ny marknad.

finns många många saker som säljs med förlust. Men jag tycker det inte blir billigt bara för det. Ta Bugatti veyron tex. Kostar 5 miljoner pund att tillverka. De säljer den för 1 miljon pund. Tycker inte att ~13 000 000 kronor är speciellt billigt för en bil.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanosuke555
stor. ful. dyr? (när gjorde m$ nåt som var billigt sist?)

Hmm Xbox 360
3x3,2ghz
512 DDR3
DVD
20gb HDD
ATI C1

Med tanke på att hela maskinen själv är billigare än värstingkorten från ATI och ändå har mer kraft så vet jag inte om man kan kalla Xbox 360 icke värt sina pengar. Förvandla vad den skulle kosta vid bygge av en dator så ser du att man knappast kan kalla den för dyr.

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte riktigt vad som är så bra me detta. Vill man spela finns NDS å PSP. Vill du ha en handdator finns det med. Vad är så speciellt me detta ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Försök formulera dig lite bättre, jag har svårt att förstå vad du säger.

Oj, läste vad jag skrev innan nu. förstod inte så mycket och hade stavat fel på många ord och hade till och med skrivit fel ord ibland.
det jag menade var att om de förbättre designen på den så att den är lite mindre klumpig så skulle jag kunna köpa en sådan.
Dock så måste det flyta, och då ska den inte vara seg som en gammal SE T610 utan snabb som en Ipod.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Musikälskare

verkar bara omständigt...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Kommer säkert bara att kunna spela de filformat som MS gillar.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Musikälskare

lär vara nån haxx0r som löser det ändå

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag ser inte det roliga i att titta på film på en skärm som är mindre än brunögat.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blip
En sak är inte billig bara för att den säljs med förlust. Den säljs med förlust för att tillverkaren inte kan producera den billigare. Därmed inte sagt att någon annan tillverkare inte kan producera samma sak till ett lägre pris.

och nevva:

Sant, men jusst i xbox 360 är det billigt för vad man får. Orkar inte skriva mer utan jag förlitar mig på att ni håller med om att hårdvarumässigt så är xbox 360 billig.