Permalänk
Medlem

DFI problem , startar ej

tjenare har problem med min dfi sli-dr bräda och mina cruical ballistix minnen.

datorn startar upp nu men fastnar på bootloggon, kommer inte längre än så testat hålla inne del knappen , men det händer ingenting.

har clearat cmos flera gånger om , låtit alla sladdar , samt batt osv vara ute i ca en halvtimme för att sedan stoppa tillbaks det och testa men fortfarande samma problem.

tänkte om det kanske var minnena som strulade , men tog minnen från min gamla burk och stoppade i men det fungerade inte heller.

har testat ett utav mina ballistix minnen i alla slottar men kommer bara till boot loggan.

kan det vara så att mobbot har gett upp ? , jag kör med moddad bios 704a-big toe , vad säger DFI om detta om man gör RMA på brädan. ?

någon som har en bra lösning ? någon som gjort RMA på en DFI bräda med moddad bios ?

hoppas nu någon orkar läsa och ge mig tips på hur jag skall lösa detta problem!

har dragit ut allt nu igen får hoppas att den startar i morgon.

//MyZkO

Permalänk

Kommer du in i BIOS?
Problemet kan vara att du använder dig av en moddad bios, och nästan alla de är beta. Prova att flasha med den senaste offeciela bios från DFI.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

men problemet är att jag inte kommer åt bios , som det är just nu.
samt att vadå att nästan alla moddade bios är beta ?

så att just nu kan jag inte heller då flasha min bios eftersom jag inte kommer åt bios.

men tack ändå.

tycker att jag har provat det mesta, men det leder mig inte någonvart just nu !

//MyZkO

Permalänk

Att med de moddade bios kan man få problem och det står att man använder bioset på sin egen risk. Det är det som jag menar med beta bios.

Jag tror att du får RMA kortet. Om du kan inte änns komma in i BIOS oavsett minnen och efter rensat cmos så är det inte värst mycket du kan göra nu. Att det finns ett moddad bios på kortet kan ställa till det, men man kan hoppas att de märker inget.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

ringde till komplett nu, och dom sade att jag får skicka in kortet i alla fall så får vi se vad dom kan göra. hoppas på RMA.

har iofs clearat cmos nu innan jag åkte till jobbet får se om jag kan få liv i den när jag kommer hem sen.

//MyZkO

Permalänk
Medlem

Vet inte om det står något viktigt här men ta en titt ----> http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=6719

Permalänk
Medlem

Om jag inte har fel så bryts garantin på Dfis plankor om man kör beta bios, det är skälet till att jag inte gör det... men testa lämna RMA och håll tummarna
gl

Visa signatur

Dfi Asus a8n32 | AMD Opteron 170 CCBWE 0550UPMW @ 2.8ghz, 1.425v | G.skill HZ black edition 2*1 gig pc4000 @ 560mhz 1:1| Leadtek 6800gt 256 mb | Seagate sata 160 gig, Seagate 3 * sata 300 gig, Western Digital raptor sata 36 gig, Western Digital 3 * sata 320 gig | Tagan 580watt easycon |

Permalänk
Medlem

hehe okay! får som sagt hoppas på det bästa , dom kan ju inte mer än att säga nej!
då blir det till att köpa ny i så fall DFIS expert bräda.

men som sagt avvaktar deras beslut

Permalänk
Medlem

Hur många leds tänds på brädan nere i vänstra hörnet? Sök på dfi-street om dessa så kan du se va dom betyder.

Visa signatur

/Bob

Permalänk
Medlem

hehe det löste sig kom hem efter jobbet och samma problem var kvar så jag blev milt sagt irriterad men då drog jag ut alla hdd kablar samt strömkablar från psu till mobbot och lät det stå en stund bootade datorn utan diskarna ikopplade, kom då in i bios höjde vdimm till 2.8 och vips i med båda minnena och nu funkar allt som det skall igen.

//Pumba