ATI RD580 har lanserats som Crossfire Xpress 3200

Permalänk
Melding Plague

ATI RD580 har lanserats som Crossfire Xpress 3200

<font style="font-size: 10pt"><b>ATI RD580 har lanserats som Crossfire Xpress 3200</b></font> <small class="small">onsdag 1 mars av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Idag har ATI lanserat det chipset som tidigare kallats RD580 under namnet Crossfire Xpress 3200, läs <a href="http://ir.ati.com/phoenix.zhtml?c=105421&p=irol-newsArticle&I..." target="_blank">pressmeddelandet</a>. Med två stycken PCI-Express x16 portar finns ytterligare bandbredd för Crossfire-lösningar.
<br />
<br /><i>”ATI Technologies Inc. (TSX:ATY)(NASDAQ:ATYT), has changed the rules of the motherboard industry with the introduction of its CrossFire(TM) Xpress 3200 chipset-delivering the enthusiast gaming platform of the future. Developed from the ground up for multi-GPU gaming, the CrossFire Xpress 3200 chipset enables the world's fastest gaming performance, advanced overclocking capabilities and bedrock stability available in an AMD-based PC motherboard today.”</i>
<br />
<br /><a href="http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2705" target="_blank">Anandtech</a> har skrivit en artikel om det nya chipset där det förklaras vad som är nytt, och hur det presterar. De har dessutom <a href="http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2703" target="_blank">bilder</a> på några Crossfire Xpress 3200 moderkort. <a href="http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=OTY5LDEsLGhlbn..." target="_blank">Hard OCP</a> har testat nya Asus A8R32-MVP, som bygger på Crossfire Xpress 3200.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Anandtech har lagt upp sin trevliga review på kortet också.. den dök först upp 17feb men försvann ganska snabbt

komplett har sålt slut sina kort nu, men också sänkt priset (1.749:-) till nästa leverans som blir den 11/3.. jag är sugen! spec. eftersom det tydligen skall ge mitt x1600XT 10-15% bättre prestanda..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av source
Anandtech har lagt upp sin trevliga review på kortet också.. den dök först upp 17feb men försvann ganska snabbt

komplett har sålt slut sina kort nu, men också sänkt priset (1.749:-) till nästa leverans som blir den 11/3.. jag är sugen! spec. eftersom det tydligen skall ge mitt x1600XT 10-15% bättre prestanda..

Jag är precis lika sugen, jag beställde kortet 5 min försent *asg*

BTW: Jag skrev om Xpress3200 kretsen och kortet för över 2 månader sedan. De borde lanserat tidigare så moderkortet från fler tillverkare redan hade börjat rulla ut. Förutom ASUS kortet då.

Läste också att nForce5 inte kommer introducera så mkt nytt. Det kommer bara ha 6 SATA portar och en ny audio codec. Det är iaf ryktet. Om så är fallet ligger ATI bra till nu, bara de får ut sin sydbrygga SB600 nån gång ocksåå, undrar vad den kan bjuda på för skoj. Svindlande USB prestanda hoppas jag

Läste att DFI kortet kommer bara vara en uppdaterad version av DFI LANPARTY UT RDX200 =/ Och använda samma gamla Silicon Image kontroller. ASUS kortet använder den nya iaf.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Läste också att nForce5 inte kommer introducera så mkt nytt. Det kommer bara ha 6 SATA portar och en ny audio codec. Det är iaf ryktet.

Kommer förhoppningsvis att bli svalare än nForce 4. Kommer nForce5 att komma till S939 eller är det bara AM2? Skulle vara skönt att bli av med sitt varma nforce4.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kotan
Kommer förhoppningsvis att bli svalare än nForce 4. Kommer nForce5 att komma till S939 eller är det bara AM2? Skulle vara skönt att bli av med sitt varma nforce4.

Bara till AM2, ingen ide att satsa på socket 939 när AM2 bara är några månader bort. Jag håller mig nog till socket 939 ett bra tag.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

man blir ju lite sugen på ett sånt här... allt ATI släppt hittils har ju vart lite knas. det här brädet jag har blir ingen glad av :/

gillar inte att DFI slängt på fläkt på sitt! både abit och asus kör ju fläktlöst... får kanske titta på gamla favoriterna Abit

Permalänk
Medlem

Jag sitter och kollar komplett, shg, datorbutiken och overclockers efter DFI LP RDX320-DR varje dag

Jag ska definitivt ha ett sådant.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk

står ju att det dröjer ungefär två veckor fr.o.m idag innan DFi dyker upp. ska vänta en stund ändå,vill ju veta vad de går för innan. är abit ens ungefär lika bra så är det taget.

Permalänk

Jag har fått tag på ett. Har haft det i flera dagar, har dock inte orkat sätta ihop datorn än.

Permalänk

Det ser ju lovande ut.