Permalänk
Medlem

distanser till an8-e

på distanserna till moderkortet ska man använda brickor? till chassit fick jag med små brickor som passar mellan distanserna och chassit.. har ni några brickor till distanserna till moderkortet på era moderkorts distanser?
har en fråga till.. hur får man fast den boxade kylningen till amd 64 3200+?

Permalänk
Medlem

Moderkortet ska jordas genom distanserna, så brickor skall ej användas.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

ok tack för svaret.. nån som vet hur man ska sätta dit kylningen?

Permalänk
Medlem

Se till att plastarmen är i ospänt läge (vriden motsols). Placera kylaren på processorn inom ramen. Kräng spännbygeln över hakarna, vrid plastarmen medsols så att kylflänsen spänns fast.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

tack.. spelar det nån roll vilket håll den ligger på?

Permalänk
Medlem

Med brickor menar du små runda ofta röda brivkor av någon textil eller mjuk plast?
Undrar bara för de är snarare tänkta att sitta mellan distanserna och moderkortet för att inte riskera kortslutning. Brukar iofs inte (läs aldrig) använda dem själv så du kan lugnt skippa dem... Kylaren kan du sätta åt vilket håll du vill.

Permalänk
Medlem

ok fixade kylaren.. ja, de var röda små tyg grejer.. jag satte dit dom samtidigt som distanserna..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mig
ok fixade kylaren.. ja, de var röda små tyg grejer.. jag satte dit dom samtidigt som distanserna..

Ok, skadar ju inte att köra med skydd iaf

Permalänk
Medlem

håller nu på och fästa moderkortet i chassit men det är svårt att få distanserna precis till hålen på moderkortet..nån som har något tips så det går lättare?

Permalänk

jag tipsa om en guid igår håll dig till den så klarar du dig :/

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

jo jag vet har läst men jag har problem med att få distanserna precis under hålen på moderkortet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mig
håller nu på och fästa moderkortet i chassit men det är svårt att få distanserna precis till hålen på moderkortet..nån som har något tips så det går lättare?

Hade samma problem... Valde att bara skruva i de skruvar där belastningen hamnade, dvs under minnen och expansionsslots och sedan sätta i de skruvar som passade... men var försiktig när du trycker dit grejorna för säkerhets skull.

Permalänk
Medlem

min io shield liksom fjädrar bort moderkortet när jag försöker få den på plats ovanför alla distanserna.. har inte lyckats få moderkortet på plats ovanför distanserna

edit: fixade det.. men jag tryckte moderkortet så att alla hål kom ovanför distanserna..ska man behöva trycka så att moderkortet kommer i läge? eller är de inte bra för kortet?