Permalänk
Medlem

kylpasta?

jag har en AMD 64 3200+ med boxad kylning och undrar om det behövs kylpasta till den?

Permalänk
Hedersmedlem

Inte om du använder den boxade kylaren eftersom det följer med förapplicerad pasta på den.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

tack för snabbt svar då kan jag fortsätta montera

edit: jag satte dit processorn i sockeln men den där pinnen som man ska låsa med är knappt en centimeter ovanför "golvet" på moderkortet.. ska de va så eller ska den ner i botten?

Permalänk
Medlem

Den ska väl ner i bottnen och låsas fast?

Visa signatur

Gosh!

Permalänk

är den så långt ner det går? kollat så cpu:n sitter rätt?

den ska ju gå ner enkelt...

Visa signatur

jag har internet på CD.

wget -rns http:// > /mnt/cdrom

Permalänk
Medlem

har redan fixat det nu.. nu har jag en fråga om en annan grej.. måste man trycka rätt hårt för att moderkortet ska komma i position ovanför distanserna? det går inte om jag inte trycker rätt så hårt så det kommer i läge

Permalänk
Medlem

Så länge du menar i sidled så kan ja säga att du måste trycka lite, men inte neråt, neråt ska det passa ganska lätt.

Permalänk
Medlem

ja, i sidled annars är det omöjligt att få de o passa.. så man ska alltså trycka lite? är de verkligen bra för moderkortet att trycka?