Ars Technica testar Macbook Pro

Permalänk
Melding Plague

Ars Technica testar Macbook Pro

<font style="font-size: 10pt"><b>Ars Technica testar Macbook Pro</b></font> <small class="small">torsdag 2 mars av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
En av de första att publicera ett test på nya Macbook Pro, ersättaren till Powerbook, är Ars Technica. Det var sex veckor sedan Steve Jobs presenterade den på Macworld i San Fransisco, och under tiden har ryktena börjat hopa sig. Var det bara prototyper som visades? Hur kass är batteritiden? Ars Technica har svaren.
<br />
<br />Macbook Pro bygger på Intels nya Core Duo-processorer, antingen en 1,83 GHz eller en 2 GHz. Testet kollar givetvis in alla nya saker med datorn, som Magsafe-strömkontakten (som förhindrar att någon snubblar över sladden och tar med sig datorn ner i fallet), Isight-kameran, den nya skärmen med mera.
<br />
<br />Den prestandatestas även mot en Powerbook, inte helt oväntat är Macbook Pro en hel del snabbare så länge det rör sig om Universal Binary-applikationer. Intressant att de också prestandatestat den mot en Dell Inspirion 9100 med OS X installerat (!).
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://arstechnica.com/reviews/hardware/macbookpro.ars" target="_blank">Ars Technica</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan rekommendera att läsa den här, för artikeln är väldigt roligt skriven

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

"Honey, that sleeve does NOT make your butt look fat!"

HAHAHAHA... jävla rolig artikel.. får sparas

Citat:

Hello from my bedroom, where all the magic happens.

Speaking of bedrooms, and not in the least bit tongue-in-cheek, I can see the built-in iSight as a new and even easier means for amateur, uh... adult photos... to be taken and sent around the Internet. I, for one, welcome our new Pr0nCam overlords. Okay, not really.

*asg*

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att jag skulle gilla MagSafe, redan på min PC så känns det som om den rycks ut alltför lätt ofta.
Jag brukar lägga sladden så att den dras rakt ut från datorn om någon skulle trilla på den och när den dras rakt ut så lossnar garanterat innan datorn åker i backen. Men om sladden ligger slingrad runt datorn och ut på andra sidan skulle den nog åka i backen med lite otur (vilket den inte skulle göra med MagSafe).

Annars så är de fina om man blundar för priset

Permalänk
Medlem

hmmmm.....

bara jag som inte får fram nåra bilder från artikeln?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
hmmmm.....

bara jag som inte får fram nåra bilder från artikeln?

Nä, fick inga heller.

Permalänk
Hedersmedlem

Det var ju inte roligt att MagSafe inte verkade så jättebra som det låter. Men det är väl bara första generationen. Lär väl bli standard på alla bärbara snart? (om nu inte Apple har några nasty patent på det).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Kul artikel, vissa kanske tycker att det är oseriöst att skämta om amatörporr i en artikel om en bärbar Mac, men jag tycker att det passar bra
Om jag hade 20k att bränna på en bärbar så skulle det bli MacBook Pro utan tvekan, synd att jag inte har det bara

Permalänk
Medlem

Hade jag haft dessa summor pengar till att lägga på en bärbar dator, då hade jag itne tvekat en sekund!
Och ändå är jag en sådan där gammal unken PC-användare som bara testat "Apple-heaven" ett par ggr...