Permalänk
Medlem

Dell xps 60 grader

jao det var så att idag när ja började lira lite så började datorn låta som faen när den stiger runt 60 grader låter den mycket
kan man ändra typ så 70 grader och alla fläktar börjar dra igång?

Permalänk
Medlem

Kollat om det finns damm?

Permalänk
Medlem

ja,finns inget

Permalänk
Medlem

säker? kollat på BÅDA sidorna av flänsarna? Vad är det som är 60 grader, CPU eller GPU?

Permalänk
Medlem

när jag kollar på everest corporate edition så är det gpun som är väldigt varm när man lirar

Permalänk
Medlem

Mjaha.. tror fortfarande på flänsen Varför ringer du inte dells supersuport för xps?

Permalänk
Medlem

haha XD för man kanske öppnat den 1 miljard gånger har ingen sån där ja vad det nu heter

vad är en fläns?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kena91
haha XD för man kanske öppnat den 1 miljard gånger har ingen sån där ja vad det nu heter

vad är en fläns?

Du får öppna den 100 miljarder gånger om du vill. Vadå har du ingen service tag? Den ska sitta på toppen av lådan eller på baksidan. Annars, om du inte har formaterat den någon gång, så finns den under "kontrollpanelen" > "system". Och de ska kunna hjälpa dig med det här felet även utan service tag.
Flänsen är det som sitter på CPUn och GPUn. Bild på en liten fläns, http://images.google.se/images?q=tbn:fUlPvRAOmQe4_M:www.micro...

Permalänk
Medlem

hm nu låter datorn hela tiden typ förutom när man inte gör nåt, typ som en dammsugare :S

Permalänk
Medlem

Byt fläktar då

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

får väl göra det ^^ vet ni vad det är för storlek på xps fläktarna?:/

Permalänk
Medlem

Det vet jag faktist inte, mät

Glöm inte att byta ut den gamla kylpastan mot AS5!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lomkolen
Det vet jag faktist inte, mät

Glöm inte att byta ut den gamla kylpastan mot AS5!

Va ska han me AS5 till om han bara ska byta fläktar
Sen sa du att det var GPUn som blev varm, vilket graffe är det?
60 grader på GPUn är nämligen inte ovanligt på nyare/bättre grafikkort...
Sen kan jag tipsa dig om att kolla/lyssna vilken av fläktarna som låter värst så du vet vilken du ska byta. Snacket om AS5 innebär att du ska byta kylfläns och fläkt på antingen CPU, GPU eller både och. Kan ju lika gärna vara någon chassifläkt du behöver byta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx

Sen sa du att det var GPUn som blev varm, vilket graffe är det?
60 grader på GPUn är nämligen inte ovanligt på nyare/bättre grafikkort...

X850XT PE inte klockad

Permalänk
Medlem

Kontakta suporten, troligen enda sättet att fixa det på.
Något är ju uppenbarligen fel, hjälper knappast att byta några fläktar.

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.
Bärbar dator: Toshiba R500, 1,2GHz, 1,5GB, 500GB, 0,98KG.
Server: NAS Synology 1TB

Permalänk
Medlem

Dells XPS super duper support öppet dygnet runt 7 dagar i veckan -> 0771 340 340
Dells vanliga support tror de har öppet på en söndag -> 08 585 365 97

Permalänk
Discokungen

Originalfläkten till X850XTPE låter ju för jävligt. 60c är inte speciellt mycket heller.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jag har också en Dell XPS. Den är dock inte lika varm. Det skulle kunna bero på att det är en XPS R350 som börjar närma sig 10-års-åldern, fast det tror jag inte.

Permalänk
Medlem

^^ aja har en ny dator nu iaf ni behöver inte hjälpa

Permalänk
Medlem

Vad hände med Dell xps`en?
Släng i soptunna? ^^

Permalänk
Medlem

har sett på DELL forum att dem har problem med fläktar, förmodligen sitter det i billiga alternativ utan kullager.
Det mest återkommande fel på Dell datorer verkar vara pajade fläktar. Tag reda på vilken av fläktarna låter och köp i stället en kvalitetsfläkt.

Visa signatur

K8N NEO4 Platinum, AMD 64 FX-55, XFX 8800 GT, Raptor 2x36,7GB, OCZ PC 3200 Rev.2 2x512MB, OCZ 600w,
Audigy2ZS, Zalman 7700Cu, Lian-Li PC V1200, Win XP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BILLLY
Vad hände med Dell xps`en?
Släng i soptunna? ^^

^^ 1 gång dell aldrig mer dell ska sälja den senare,min nya funkar fint