Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna uppgradering?

Funderar på ett MSI K8N NEO4-FI och ett Sapphire X1600XT 256MB GDDR-3. Vad tror ni om detta? En bra uppgradering åt mig eller? Eller ska jag bara köpa ett nytt AGP kort ist? Det som jag har nu är väl inte direkt (up to date).

Pris: 270€ (Bor på Åland så)

Permalänk
Medlem

Beror väl lite på när du tänker uppgradera nästa gång.

Jag tycker du har rätt så bra grejer ändå, jag hade nog bara bytt till ett annat vassare
AGP-grafikkort. Det finns ju många fina agp-kort nu.

Lycka till

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk
Medlem

Jag funderar nog faktiskt lite på att skaffa ett bättre agp grafikkort. Det skulle ju vara betydligt lättare för plånboken iaf. Men vilket ska man satsa på isf. Nvidia eller ATI? Gärna i prisklassen under 200€. Har kollat lite på ett 6600GT men jag vet inte riktigt. Kom gärna med förslag.

Permalänk
Medlem

ATI eller Nvidia är bara en smaksak.

När det gäller ATI tycker jag X800GTO eller X800XL är vettiga kort.

När det gäller Nvidia så är väl 6800 le eller nått annat i den serien bra.

Vänta så kommer du säkert få fler tips av andra. Prova och sök lite också, det finns
ganska många trådar om det här.

Edit. Jag ändrar mig lite. Gällande Nvidia så är ett 6800GS riktigt
fint. Kostar dock lite mer, ca 2600 SEK.

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk

6600gt funkar fin, tyvärr så kan du kanske inte köra "allt" i maxgrafik men det mesta. BF2 får du höga fps i om du typ kör 1024x768 och medium/high på allt. helt okej kort enligt mig men skulle nog egentligen rekomendera något lite dyrare..

6600 serien var den mest prisvärda men tror inte att den är det nu..

6800 går att få till bra pris nu. de funkar bra till princip allt.

hittade den här konstiga artikeln...:S http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=314197
förstår inte vad som är fel med den men nått måste det ju vara för den är bara för billig..

x800xl eller vad det nu heter verkar bra oxså, kollade hos en kompis, 5000+ i 3dmark05 så.

leta billigast på pricerunner så hittar du nog allt något bra..

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Medlem

Du ska satsa på nåt x800 kort eller nåt från 6800, det är inte värt att titta på 6600 korten, det är lika bra att ta ett kort som räcker en stund iaf

Permalänk
Medlem

Det blir nog ett 6600GT 256MB tror jag. Eller är ett 6800LE 128MB bättre? 6800 korten är så jäkla dyra annars (I Finland iaf).

Permalänk

6800GS kostar ju under 2k

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G.K.G
Det blir nog ett 6600GT 256MB tror jag. Eller är ett 6800LE 128MB bättre? 6800 korten är så jäkla dyra annars (I Finland iaf).

Men måste du beställa från finland? Kolla om det blir billigare från nån svensk butik. Ta hellre 6800LE kortet, och överklocka det sen så ska du se att det spöar 6600 gt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkas
Men måste du beställa från finland? Kolla om det blir billigare från nån svensk butik. Ta hellre 6800LE kortet, och överklocka det sen så ska du se att det spöar 6600 gt

Ja det måste jag. Beställer jag från Sverige får jag betala dubbel moms + skatt och tull avgifter. Åland är ett jäkla stort EU undantag tyvärr. Men jag skulle ju kunna fara över till Sverige och köpa ett förstås. Ska kolla lite på pricerunner. Tack för alla svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G.K.G
Ja det måste jag. Beställer jag från Sverige får jag betala dubbel moms + skatt och tull avgifter. Åland är ett jäkla stort EU undantag tyvärr. Men jag skulle ju kunna fara över till Sverige och köpa ett förstås. Ska kolla lite på pricerunner. Tack för alla svar!

Du vet att du kan låsa upp 16x pipes på 6800LE. Jag skulle rekommendera Leadtek. De flesta kort från Leadtek brukar funka bra att låsa upp. Om det skulle vara så skulle det vara vääääldigt prisvärt med ett 6800LE. I vilket fall så gör inte som jag och köper ett från Gainward. Jag lyckades inte låsa upp en enda!!

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080