FSP har nätaggregat för grafikkort

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Som sagt, kanon till pelt

Deathsearcher:
Har du nån länk i bakfickan?

Ingen länk, men köp ett Asus 7800 GT Dual Core så får du ett externt nätagg på köpet:)

Det finns alltså inte att köpa separat ännu, bara jag som önsketänker!

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

Död åt dom där jävla 40mm-fläktarna alltså. >:[
Varför envisas dom med att ha sånna?
Bara för att man har feta grafikkort som har standardkylning med högre ljudnivå än ett jetplan, men en del byter ut den mot en bättre och tystare kylare (t.ex vatten), då är dom där 2x40mm vääääälldigt jobbiga. (Dom är jobbiga annars också, vem hatar inte det där högfrekventa ljudet dom avger, det går ju genom väggar ffs! )

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Död åt dom där jävla 40mm-fläktarna alltså. >:[
Varför envisas dom med att ha sånna?
Bara för att man har feta grafikkort som har standardkylning med högre ljudnivå än ett jetplan, men en del byter ut den mot en bättre och tystare kylare (t.ex vatten), då är dom där 2x40mm vääääälldigt jobbiga. (Dom är jobbiga annars också, vem hatar inte det där högfrekventa ljudet dom avger, det går ju genom väggar ffs! )

Eller när de går sönder efter ett halvår och låter ännu värre.

Permalänk

Om det behövs två små 40mm fläktar lär det gå att sätta en hårddisk fläns
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=373&session=0859855...
med alternatift en fläkt över
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1123&session=5140ce...
Så att allt ryms i 2 st 5,25 fack
Fläkten kör man ju så klart på 5 volt, suuuuuuuuuuurrrrr

Visa signatur

pentium II | 384mb ram | Asus fx5200videoSuit 128mb | 1*8gb Western Digital+1*16gb FS | 19 tum tft | dålig fantsi | bra betyg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
"ofantliga mängder ström" du och jag har nog inte riktigt samma uppfattning om vad "ofantligt" betyder. Många 486:or hade aktiv kylning, små ilskna 40 mm fläktar var vanligt.

En halv kilowatt 24/7 syns rätt bra på elräkningen... knappt 4000:- om året med aktuellt elrpis. För att inte tala om vilket slöseri med resurser det är.

Visa signatur

your lichen-covered corpuscles are filthy to my fist
infection is your finest flower mildewed in the mist

Permalänk
Medlem

Ganska dyrt för dem som loopar 3dmark året runt alltså? Vi andra sominte maxar prestandan mer än kanske 1% av den tiden klarar oss bättre.

Permalänk
Medlem

Dags att inhandla en burk med plats för två nätagg tror jag... vägrar sätta in någon halvlösning som ska väsnas och ha sig.

Vilken ohygglig tur jag har som har en ofantligt inbakad elräkning i min hyra med mina ohyggligt ofantliga 2 burkar OCH crt skärm!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarasus
Dags att inhandla en burk med plats för två nätagg tror jag... vägrar sätta in någon halvlösning som ska väsnas och ha sig.

Vilken ohygglig tur jag har som har en ofantligt inbakad elräkning i min hyra med mina ohyggligt ofantliga 2 burkar OCH crt skärm!

Så illa kan det väl inte blivit?

Körde med 3 burkar 24/7 och ctr skärmar och räkningen blev inte höjd mer än med 200kr per månad, dock inga värsting burkar, Athlon 1200, P3 800 och Barton 2500+

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

The power supply will have two 40mm cooling fans that will act depending on the temperature.

Citat:

Given the positioning of the product, the part is equipped with blue LEDs to fit into computers of enthusiasts who usually mod their PCs.

två anledningar till varför den inte kommer in i mitt hus =/

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield