Permalänk
Medlem

Sjukaste grejen hände just..

.. Satt och pratade i telefonen med en kompis och satt vid datorn men gjorde inget .. den bara stod och idlade. När vi snackat i kanske en halvtimme är det dags att lägga på och jag ska sätta på lite musik på datorn , men skärmen har tydligen frusit så jag rebootar.
Får meddelandet "Cmos battery low" när datorn postar och han hittar inga boot enheter eller nåt.

Stänger av datorn och kollar noga och ser att jumpern vid cmos batteriet glidit ur.. Hur i hela friden kan nåt sånt här hända? speciellt när jag inte ens rört datorn..

Satt i den igen och datorn gick igång som vanligt.. :S

Huuuur??

Permalänk
Medlem

spöken?

Permalänk
Medlem

Läskigt :P..

Permalänk
Avstängd

Re: Sjukaste grejen hände just..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtee
.. Satt och pratade i telefonen med en kompis och satt vid datorn men gjorde inget .. den bara stod och idlade. När vi snackat i kanske en halvtimme är det dags att lägga på och jag ska sätta på lite musik på datorn , men skärmen har tydligen frusit så jag rebootar.
Får meddelandet "Cmos battery low" när datorn postar och han hittar inga boot enheter eller nåt.

Stänger av datorn och kollar noga och ser att jumpern vid cmos batteriet glidit ur.. Hur i hela friden kan nåt sånt här hända? speciellt när jag inte ens rört datorn..

Satt i den igen och datorn gick igång som vanligt.. :S

Huuuur??

Tomtar i datorn??

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Kanske råkat få glidemedel på den någon het kväll?

Permalänk
Medlem

mm. batteriet kanske kände sig sexig o kletade in sig i jordnötsmör?

Visa signatur

Amd Athlon x2 4400+ @ 221x11- asus gf 7800gtx 256mb - msi rs842 - 2x1024 PC3200 - 2x250gb+300gb extern sata - | 18763p 3dmark03 | 9008p 3dmark05 | 4704p 3dmark06 |

Permalänk
Medlem

Hahaha joo .. det kan ju vara det :P.
Ska vara lite mer försiktig nästa gång.

Permalänk

aah tack för den mentala bilden, nu kommer jag inte kunna sova på 4 dagar!

Visa signatur

jag har internet på CD.

wget -rns http:// > /mnt/cdrom

Permalänk
Medlem

Det är anti-pirat byråns nya teknik för att hålla dig från att ladda hem saker

OnT: Måste ju skriva ett OnT inlägg också Den satt nog bara dåligt och gled ur, dom sitter ju inte direkt stenhårt dom där rackarna.

Permalänk
Medlem

Du kanske råkade slumra till och av misstag öppna lådan och ta bort jumpern och sen glömt bort det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Du kanske råkade slumra till och av misstag öppna lådan och ta bort jumpern och sen glömt bort det!

Hehe, du vill undermedvetet sabotera för dig själv. Kanske något i det förflutna som jagar dig? En dålig överklockning, ett stulet grafikkort?

Visa signatur

[ICARUS][b][ATHLON 64 X2@2500MHz][EPOX 9NDA3+][4x512MB CORSAIR XMS][GF 6800ULTRA@450/1250][THERMALTAKE TSUNAMI]
[NEMESIS][PENTIUM 4E@3500MHz][ASUS P4C800-E DELUXE][2X512MB TWINMOS DUAL][GF 6800LE@12x1,6,405/860][CT DRAGON]
[/b]

Permalänk
Medlem

Hahaha .. nää jag har betalat för allt i min dator :).. förutom grafikkortet för det lånade jag av farsan.

Han kanske vill ha tillbaks det :P.

Eftersom man sitter på ett Aspire X-Navigator så kanske nätagget delade ut för mycket ström till fläkten i sidan och det blev ett sug åt det hållet och fick jumpern att dras ut.

Den som tror jag är seriös behöver inte svara.

Permalänk
Medlem

ingen fara ring tv 4 plus sa far du sakert vara med i prog DET OKANDA. kan se det framfor mig. ikvall pa det okanda *the haunted computer se den dramatiska utdrivningen*

Visa signatur

Nej Slipknot är inte heavy metal!!!

Permalänk
Medlem

Satt vid datorn e gång då jag hörde hur det rasslade till inifrån. Öppnade chassit och hittade en turkisk peppar innuti som någon slickat på
Hade ingen PCI shield längst ner på chassit så jag misstänker att ett en mus hittade in i mitt varma chassi

Permalänk

Smörjer inte alla in jumpers med AS5 ?? Klart de glider ut då o då

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk
Medlem

hahahaahaahhahahhahaha!! Roligt, du har nog fan små nissar i din burk. Det hade jag ett tag då IDE-sladden hoppade ur på höger ställe hela tiden, det löste jag med superlim. Det var Mycket korkat, gör inte som jag

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk
Hjälpsam

...vibrationer...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd

Det var jag som gjorde det..Jag ber om ursäkt om jag skrämde dig=P

Permalänk
Medlem

Tror det är dom där små djuren som kallas dammråttor. Dom finns överallt och tycker om att jävlas med folk. Dom kan va svåra att upptäcka om dom inte står samlade i grupper (känns igen som luddiga tussar). Det är svårt att stoppa doms framfart då dom förökar sig värre en kaniner. Det värsta som kan hända en dammråtta är att bli uppsugen av den så kallade dammsugaren...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Peter_86 : Låt bli :P. Om du vill leka med min jumper kan du åtminstone fråga först!

Barak : Så min jumper skulle helt mystiskt hoppat ut pga damm i mitt chassi? :S hänger inte riktigt ihop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtee
Peter_86 : Låt bli :P. Om du vill leka med min jumper kan du åtminstone fråga först!

Barak : Så min jumper skulle helt mystiskt hoppat ut pga damm i mitt chassi? :S hänger inte riktigt ihop

Det var väl inte meningen heller ^^.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Satt vid datorn e gång då jag hörde hur det rasslade till inifrån. Öppnade chassit och hittade en turkisk peppar innuti som någon slickat på
Hade ingen PCI shield längst ner på chassit så jag misstänker att ett en mus hittade in i mitt varma chassi

Var med om något liknande på sommaren

När detta hände så hade inte jag heller några PCI shields på den burken som jag då hade. Burken var placerad vid en balkong som var lite små öppen ibland. En dag när jag skulle stoppa i en till hårddisk så såg jag en spindel som hade byggt sig ett litet näste uppe vid nätaggregatet(!). Börjde att små skratta och undrade om den var död p.g.a av närheten till nätagget

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jaha, nu har alla kommit med så bra förklaringar som möjligt, men nu kommer den bästa:

Nej faan. Jag har ingen bra fantasi, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Efter flera års jobbande fick datorn nog och försökte datorn ta självmord !.

Permalänk

ahahahah.
jadu...spöken?

ahah jag hörde nån gång här på sweclockers att det va nåns systers hamster som hade krypit in i chassit
dock kom den inte till skada:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av räven1337
ahahahah.
jadu...spöken?

ahah jag hörde nån gång här på sweclockers att det va nåns systers hamster som hade krypit in i chassit
dock kom den inte till skada:D

hamstern eller datorn kom inte till skada??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
hamstern eller datorn kom inte till skada??

Datorn får vi väll hoppas på

Permalänk
Medlem

Chris64 : Jag köpte den för några månader sen :P.

Permalänk
Hedersmedlem

En del märker inte att dom sitter och vickar på lådan när dom sitter i telefon.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Ja gäsp bios säger jag

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.