Permalänk
Medlem

X2 Hotfix?

Hej. När jag försöker installera Microsoft hotfixen till AMD's X2er kommer det upp att det är fel språk. Vars hittar jag en svensk version?

Permalänk

Vet inte om det finns någon svensk version.
Är väl sagt att denna fix skall integreras i XP SP3 ( när nu den kommer ?)

Har du några problem ?
Kör själv en X2 3800+ utan MS hotfix utan några problem.
Viktigast är att omformatera hdd (om man byter från sigle core till dual core ) och installera AMD dualcore driver.

Visa signatur

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Oj sorry! Tack! Och Bejon, nej, jag har inga problem. Har bara testat BFMEII ännu, ska testa far cry, quake 4 mm. senare. Har installerat alla fixs nu så vi får väl hoppas att det går fint :P. Visst måste man bara ladda ner senaste BIOS versionen för att X2an ska fungera som den ska?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bejon2000
Vet inte om det finns någon svensk version.
Är väl sagt att denna fix skall integreras i XP SP3 ( när nu den kommer ?)

Har du några problem ?
Kör själv en X2 3800+ utan MS hotfix utan några problem.
Viktigast är att omformatera hdd (om man byter från sigle core till dual core ) och installera AMD dualcore driver.

Jag har bytt från singel till dual utan att formatera om alla hårddiskar. Menar du att man bara behöver formatera om Windowspartionen eller menar du alla partioner?

Permalänk
Medlem

Det är väl när man byter chip (moderkortet) man måste göra det? Jag bytte både cpu + moder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brahman
Oj sorry! Tack! Och Bejon, nej, jag har inga problem. Har bara testat BFMEII ännu, ska testa far cry, quake 4 mm. senare. Har installerat alla fixs nu så vi får väl hoppas att det går fint :P. Visst måste man bara ladda ner senaste BIOS versionen för att X2an ska fungera som den ska?

En tumregel är att ha senaste BIOS när man uppgraderar.

EDIT: såg att du hann före när du byter mobo så ska man formatera

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10