Permalänk
Medlem

Datorn bootar inte.

Hej, köpte en ny dator från komplett.se i delar.

Specs:

x2 4400+
xfx 7800gtx
Seasonic S12 Nätaggregat 600W
Corsair TWINX2048-3500LLPRO DDR 2048MB
Asus A8N32-SLI Deluxe

Jag har byggt ihop datorn och resetat cmos och kollat om ifall alla power sladdar är ihop kopplad till moderkortet men åndå så kan jag inte boota. Datorn får ström (alla fläktar fungerar) men ingen visas på skärmen. Jag har provet minnen, grafikkort och processorn på annan dator och det fungerar perfekt.

Vad kan felet vara? Det måste vara moderkort? Osannolikt att nättagget inte fungerar om den ger störm till fläktarna och datorn kan startas upp?

Hjälp tack!

Permalänk
Medlem

Har du satt power knappen på rätt pinnar?

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Har du satt power knappen på rätt pinnar?

mm

Permalänk

Hade samma problem me min...
kom på att jg hade satt i ps/2 portarna fel till mus o tangentbord... Då totalvägrade den... mysko, men jag bytte plats på dom o sen gick den.
Rätt patetiskt fel för o döda en dator tycker jag men.
kolla de!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uninvited 1
Hade samma problem me min...
kom på att jg hade satt i ps/2 portarna fel till mus o tangentbord... Då totalvägrade den... mysko, men jag bytte plats på dom o sen gick den.
Rätt patetiskt fel för o döda en dator tycker jag men.
kolla de!

kollat, nope

Permalänk
Medlem

hehe har råkat ut för samma problem, dock "hände" det bara :\.
Verkar inte vara grafikkortet då min dator brukar pipa om det är pajj, samma med minnena, så det finns väll bara moderkort och processor kvar:\

Permalänk
Medlem

Har du kollar så hdd pinnarna sitter rätt på moderkortet, klassiskt fel!

Jag fick nå mysko fel på dom där jävla pinnarna en gång så datorn gick igång bara jag nuddade burken :/ wtf! måste ha varit nå jordnings fel!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.