Permalänk
Medlem

När är kylpastan "förbrukad"

Har monterat boxad amd kylare på processorn, men är nu osäker på om det satt någon skyddande plastfilm över kylpastan på cpufläkten. Frågan är om jag kan ta bort fläkten och kolla eller om jag måste på med ny kylpasta efteråt ifall jag nu hade tagit bort plastfilmen. Har alltså inte haft datorn igång ännu...

Permalänk
Medlem

Jag köpte en venice nyss 3200+ boxed å det fanns ingen skyddsplast på min iaf,

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
Jag köpte en venice nyss 3200+ boxed å det fanns ingen skyddsplast på min iaf,

Tack för svaret, hade också för mig att jag inte hade någon skyddsplast, bara att den låg i en såndär "plastkartong" som skydd. Installerade igår vid typ 24-tiden på natten när jag var som piggast (varför kan man inte lugna sitt tålamod och göra såna saker när man är pigg?) och fick plötsligt alzheimers över om det var skyddsplast eller inte. Kollade av nån anledning på AMD's instruktionsvideo på deras hemsida, där var det en skyddsfilm man skulle dra bort... Har måttligt med lust att åka och köpa kylpasta och slita loss proppen och kolla, men nu känner jag mig bättre tillmods!

Brukar alltid vara lite nervös första gången jag ska slå på datorn efter att ha monterat ihop den, typ ifall nåt med kylningen inte är sjysst. Tar ju ett tag att komma in i bios och kolla temps osv..

Permalänk
Medlem

Byggde en dator åt min kompis, då var det heller ingen skyddsplast på, så du kan nog vara lugn.

Visa signatur

Antec P180 | Intel C2Q | Corsair 2048mb| Gigabyte GA-P35-DS3 | Albatron 8800GT | Maxtor 200GB, Seagate 500GB, WD MyBook 500GB | 24" Samsung 2493HM
Foto: Nikon D80 18-135 Kit | SB800 | 70-200 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetear
Byggde en dator åt min kompis, då var det heller ingen skyddsplast på, så du kan nog vara lugn.

Tack, efter 2 positiva besked är jag nu jättelugn!

Permalänk

Blir dock inge kul OM det skulle vara en plastfilm där... (plastfilmen skulle smälta)

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för processor det handlar om?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Vad är det för processor det handlar om?

En boxad 3500+. Som sagt, om plastfilmen skulle sitta där vore det väldigt tråkigt, därav min föredetta oro. Dock tror jag inte att det gör det, dels pga förpackningen som den såg ut, dels för att ingen annan verkar ha stött på detta, dels för att det inte stog nåt nämnt om det i de något knapphändinga bild-instruktioner som medföljde.

Permalänk

jag har för mig att jag har sett det på Intel prollar ett par ggr men aldrig på en 939:a

Permalänk
Medlem

Om det hade varit en plastfilm så hade den smält och luktat fan antagligen så du kan nog vara lugn

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DezzeZ
Om det hade varit en plastfilm så hade den smält och luktat fan antagligen så du kan nog vara lugn

Har inte testat ännu! Men det lär ju visa sig! Om man sliter bort cpu:n för att kolla och det visar sig att det inte är någon plastfilm, kan man då sätta tillbaks cpu:n utan ny kylpasta tro?

Permalänk
Medlem

ja det är klart du kan men kylpastan kommer inte fungera lika bra som först när du la på den för att det kommer in lufbubblor som förstör värmeledningen