Köpt Asus moderkort? innom den senaste månaden!

Permalänk
Medlem

Köpt Asus moderkort? innom den senaste månaden!

hej

Detta är en fråga till er som har köpt moderkort den senaste månaden. ni andra kan strunta i att kommentera den här tråden.

Det är så att jag skickade tillbaka ett moderkort Asus P5VD1-X. det startar inte alls. jag fick det utbytt för de va trasigt och när man tror weii ett nytt morderkort nu kan jag få igång datorn. som en kompis ska ha men nej nej... typ.. kortet va precis lika mycket problem med ps/2 porten funka inte så jag kommer inte in i bios. sedan så laddar inte bios varje gång bios laddas ujefär bara var 3 gång man startar dator. jag vet att det e fel på det. men det jag undrar är om det e många andra som har upplevt krånglade asuskort eller döda moderkort. ville bara höra om det va många mer än jag som har råkat ut för detta?

Visa signatur

Speed doesn't kill it's the sudden stop
System 1: Intel Pentium P4 3,0 Prescotti, Abit As8 sockel 775, Corsair 2*256 PC 3200, 36 gb Western Digital Raptor, Asus Geforce FX 5600 ultra,

Permalänk
Hedersmedlem

Nytt A8N-SLI Premium för ett par veckor sen, funkar klockrent.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

2 st ASUS A8N-E , fungerar strålande

Permalänk
Medlem

Fick mitt A8N-E i måndags och det funkar finfint.

Permalänk
Medlem

2 x ASUS A8N funkar

Permalänk
Medlem

A8N-SLI Premium

Q-fan fungkar inte
HDD lampa lyser konstant
Numlock lampa på tangentbordet lyser efter att man stängt av datorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XAVIOR
A8N-SLI Premium

Q-fan fungkar inte
HDD lampa lyser konstant
Numlock lampa på tangentbordet lyser efter att man stängt av datorn

Ledsen att jag skriver i trpåden men.

Angående HD lampan så testa att vända på kabeln, så funkar de flesta moderkort, och angående numlock så det nog strömspar läget som gör det. Testa stänga av antingen i BIOs eller Windows kanske både och.

Jag har precis beställt ett Asus A8R32-MVP Deluxe så jag kommer kunna svara i den här tråden på måndag förhoppningsvis.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Nytt A8N-SLI Premium för ett par veckor sen, funkar klockrent.

Samma här. Kanonmoderkort.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XAVIOR
A8N-SLI Premium

Q-fan fungkar inte
HDD lampa lyser konstant
Numlock lampa på tangentbordet lyser efter att man stängt av datorn

Q-fan funkar fint för mig. Vilket BIOS har du?

Helt säker på att du kopplat IDE-LEDen korrekt?

Numlock-grejen är inget direkt fel vad jag vet, det är på det sättet med många kort.
edit: Jag har inte testat med mitt kort, för jag har alltid numlock avstängt när jag inte behöver ha den irriterande lampan på och så stänger jag av strömmen helt till systemet när det är avstängt (delningsdosa med brytare) för att spara ström.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Q-fan funkar fint för mig. Vilket BIOS har du?

Helt säker på att du kopplat IDE-LEDen korrekt?

Numlock-grejen är inget direkt fel vad jag vet, det är på det sättet med många kort.

Numlock slocknar på mitt iaf. BIOS 1011-001, köpte det veckan före jul. Kanonbräda.
(Jag vet att inte trådskaparen ville ha så "gamla" svar, men jag är så attans nöjd med kortet. )

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag tillhör skaran som är kanon-nöjd med mitt A8N-Sli Premium!!!!
/Johan

Visa signatur

AMD64 3700+ SanDiego KAB2E @2860MHz| Asus A8N-SLI Premium | 2x 1024 Kingmax PC3200 | Club3D 7800GT 256mb GDDR3 480/1200 | Antec Sonata II
3Dmark05 8163

Permalänk

1st ASUS A8N defekt från fabrik.

Visa signatur

E8400 4Gb HD4830...bla... bla...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teambp
Jag tillhör skaran som är kanon-nöjd med mitt A8N-Sli Premium!!!!
/Johan

Jag med. Synd bara att 3700+ bara får volten 1.5 som max.

Visa signatur

...dä ä moderbordet som int liirar me simmarna...

Permalänk

mitt asus kort har fungerat helt ok med hittintills. har inte testat varken audio eller raid än vilket en del verkar ha problem med.

Permalänk

2st A8N-SLi.

Knastrar i ljudet när man flyttar fönster, även HDD"ljud" ibland.
Q-fan är lite skumt enligt den så går chassifläkten mellan 0 och 1000000 rpm =S

Samt att som någon sa tidigare VCore till 3700+ går ej över 1.5V.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk

det beror väl på att man bara kan öka vcore med .1V? är det inte så på många asus?

Permalänk
Medlem

Köpt förra veckan. Fungerar bra. (nedan)

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Avstängd

köpte ett av8-e se för ett tag sen o jätte nöjd