Microsoft Origami avslöjad, är UMPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metaphor
500 dollar (ungefär 8 000 spänn med moms och dumhetspåslag från affärer som inte vet hur man prissätter)

500 dollar kommer inte att motsvara 8000, snarare 5-6'. Jag gillar det här konceptet, även om den första hårdvaran inte är speciellt lockande. Ge det lite tid, vänta på andra tillverkare, då kan det bli spännande.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem

The Inq: http://www.theinquirer.net/?article=30195

€1500 - €1800. Om de priserna stämmer så är ju konceptet dött innan första produkten nått butikshyllan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoedeOrm
500 dollar kommer inte att motsvara 8000, snarare 5-6'.

Okej, 8 papp är lite överdrivet men inte *helt* otroligt med tanke på hur svenska återförsäljare prissätter utöver moms. 6 000 är dock extremt mycket troligare, ja. Men jag tror att 500 dollar är en önskedröm hur som helst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Kul att försöka köra på de där yttepytte-tangenterna då.

Det här verkar vara en riktigt trevlig lösning. Får hoppas att det dyker upp hyffsat billiga modeller så att man har råd med den också.

Uhm, det är väl ändå fullsize-tangenter?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metaphor
Okej, 8 papp är lite överdrivet men inte *helt* otroligt med tanke på hur svenska återförsäljare prissätter utöver moms. 6 000 är dock extremt mycket troligare, ja. Men jag tror att 500 dollar är en önskedröm hur som helst.

Beror ju på, ungefär 4860 kr med dagens valutakurs inklusive momspåslag. Dock ska ju alla mellanhänder ha sin del, så mellan 5500-6000 kr låter som en vettig prissättning.

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ckytep
Faktiskt inte. Men det har väl kanske med att göra att jag redan läser kritiskt och därmed inte blir påverkad på nått sätt så att jag tycker om produkten. (?)

Tycker iallafall det r objektivt nog. Inte i stil med "Fox News" här inte iallafall...

Eller att du helt enkelt har problem med att läsa mellan raderna.