Permalänk
Medlem

Är det VÄRT att????

hej jag undrar vad ni tycker för jag själv är lite osäker

jag ska köpa en ny dator och kommer lägga ut ungefär 15000kr
Men nu i sommar kommer ju nya brädor med nforce5 cippet och den nya amd sockeln ut.
Så jag funderar på att köpa lite sämre komponenter än vad jag från början tänkt göra, för att senare i år upgradera till dom nya godsakerna.

så vad tror ni om dessa komponenterna
DFI lanparty expert
opty 146 (klockar dom bra nu för tiden?)
G-Skill F1-4000USU2-2GBHZ
och ett 6600gt (senare i år blir det nårra 7900gtx)

lr ska jag dundra på med

DFI lanparty expert
opty 170
G-Skill F1-4000USU2-2GBHZ
2st 7900gt lr gtx
2st maxtor 250gb sata2 16mb cache (RAID så klart)

Permalänk

känns helt meningslöst att lägga så mycket pengar på en dator men skaffa ett sånt skitkort. super----super----low = passar inte ihop.

7900GT kostar ju 3400:- så varför inte ta ett sånt ??,

och får jag fråga dig, varför ett DFI lanparty expert ??, det som finns där behöver du inte mer än det som fins på ett DFI lanparty ut för 1500:-

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310787

prioritera dina saker rätt, jag har själv ett sånt dfi och kan klocka precis hur jag vill och sli funkar utmärkt på mobbot, varför betala 2300:- för ett mobbo du inte behöver ?

grafikkortet 7900GTX är helt onödigt att köpa varför ?, jo därför att pipelines på GT och GTX är lika många alltså 24, och allt annat är identiskt förutom klockfrekvensen men du kan klocka upp själv, skaffa lite bättre kylare så har du helt plötsligt sparat dig 2000+.

och som skrevet innan, allt är bra som du köper utom Gkortet, kan inte lira specielt muycket spel med godis på med det Gkortet. spar du dina 2gigs minnen och köp dig 1 gig ist och spar dina700 kr på mobbot och köp dig mobbot för 1500:- ifrån DFI istället. sen lägger du resten utav cashen på Gort, så kan du ha de längre än till sommarn.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

mm jag har tänkt på att köpa ett billigare mobo och lägga mer pengar på ett graffekort
men att det inte var större skilnader på gt och gtx korten hadde jag ingen aning om super tack för den infon
så det blir nog ett 7900gt (med kylning)
och ett expert för antingen så säljer jag kortet när jag köpt nytt
(troligen i höst för jag ska köpa en svin dyr cykel i sommar) eller så får min broder expert kortet och cpu:n. och sedan är det bättre plats för kylning på expert kortet
men är det nån som vet ifall 146:rna klockar lika bra som förut

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte köpt något nu, memron, conroe, AM2, det händer väldigt mycket på marknade nu.

Permalänk
Avstängd

146:orna ska väl klocka ungefär som tidigare men varför köpa en svin dyr cykel? du kan lätt få en för 200:- på blocket så lägg mer cash på burken

Joakim, mmm visst det låter trevligt men varför köpa det till sommaren när det kommer då är det inte långt kvar till hösten och då kommer nått annat nytt.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

jag tävlar i cykling "racing" så därför ska jag köpa en ny svindyr cykel kostar 15000kr
jag har helt enkelt för dyra hobbies får lov att skaffa mig ett bättre jobb