Quake 3 på 24 skärmar

Permalänk
Medlem

Grymt!
Jag skulle vilja ha en sådan spelpark hemma:(

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.
Bärbar dator: Toshiba R500, 1,2GHz, 1,5GB, 500GB, 0,98KG.
Server: NAS Synology 1TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Intel Core i7 4930K | Asus P9x79 Pro | Corsair XMS3 Vegeance 16 GB | GT 640 | Samsung 840 Pro 256 GB + Corsair SSD Force Series 120GB | Be-Quiet L8 CM 530W | 2 x Benq BL2710PT |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimboSwe
Den här är också rätt mysig: http://english.chosun.com/w21data/html/news/200603/2006030800...

Det är vad jag kallar kickass.... Den dagen jag vinner enorma summor på V75 så är det lätt mitt första inköp

Permalänk

kasst, spelar hellre med en projektor i så fall, alla kanter är ju så störande..

Permalänk
Medlem

jag bryter det hela och startar en quake-server på min handdator...

och spelar på min bärbara och stationära mot den (klarar 4pers med "fungerande" prestanda)

ett kul projekt det här - kluster har alltid varit intressant

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Du lär knappast märka det ifall du sitter 20m bort.. man tänker inte på det...

Har du följt länken och kollat på bilderna? Han sitter knappas 20 m bort. Jag skulle lätt hellre köra på min projektor, även om "surround-view" ser kanske ballt ut.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

hmm det hade varit roligar om de hittat en vägg som var ca 100*30m hög o kört 24 projektorer istället...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Har du följt länken och kollat på bilderna? Han sitter knappas 20 m bort. Jag skulle lätt hellre köra på min projektor, även om "surround-view" ser kanske ballt ut.

borde man inte kunna modifiera EN projektor eller mjukvara så att det gick att skaffa "surround-view" genom att belysa en böjdplatta? det hade varit coolare, har dock ingen aning om vad det är för ms på projektorer...

24 projektorer känns lite overkill dock ^^(som om inte 24 skärmar skulle varqa de)

Permalänk
Medlem

Jag spelar på min projektor nästan alltid då jag spelar något och det är inga som helst problem med ms och sånt. 1280x720 och sen är det typ 80". Riktigt nice men tyvärr blir det inte lika coolt när man vant sig efter ett tag

En Sanyo Z4 btw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
borde man inte kunna modifiera EN projektor eller mjukvara så att det gick att skaffa "surround-view" genom att belysa en böjdplatta? det hade varit coolare, har dock ingen aning om vad det är för ms på projektorer...

Wow, jävulskt häftig idé! Den är ju faktiskt genomförbar för vanliga människor till skillnad mot den här nyheten... Nackdelarna är (vad jag kan komma på):
Dålig upplösning.
Pixlarna blir inte kvadratiska eller ens rektangulära
Ljuset på sidorna kommer bli betydligt ljussvagare än rakt framför
Det blir ju även lite jobb att mappa pixlarna mellan "duken" och projektorn/datorn

Men man slipper helt skarvar, och den är som sagt genomförbar för vanliga människor. Måste testas, får se när jag får tid

Hmm, jag kom just på att fokusen antagligen inte kommer funka, man kan ju inte behålla fokus på flera olika "djup" från projektorn sett. Trisst.

Permalänk
Avstängd

lite jobbigt att gå och stänga på 24st skärmar inan man startar alladatorer:)
quake3 känns lättare att köra på en vanlig 17-19" skärm för så sliper man kolla på en massa andra skärmar hela tiden och inte lika mycket eftersläpningar på crt.

men själva bygge var grymmt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
borde man inte kunna modifiera EN projektor eller mjukvara så att det gick att skaffa "surround-view" genom att belysa en böjdplatta? det hade varit coolare, har dock ingen aning om vad det är för ms på projektorer...

24 projektorer känns lite overkill dock ^^(som om inte 24 skärmar skulle varqa de)

finns redan. Visades på senaste E3.
Ser ut som en stor parabol som bilden visas på... hittade inga bilder för jag kommer inte ihåg va företaget som gjort det heter, men det finns

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

räcker att köpa en beggad CRT projektor med linjedubblare o en duk på 2-300" ser ni några pixlar där så jäklaride

Visa signatur
Permalänk

hmm nice . konstig vinkel fsb får uppe i hörnet det ser nästan photoshopat ut

citat:Ursprungligen inskrivet av JimboSwe
Den här är också rätt mysig: http://english.chosun.com/w21data/h...0603080019.html

hmm min projector ger större bild sitter 3.5 meter ifrån

Visa signatur
Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
hmm nice . konstig vinkel fsb får uppe i hörnet det ser nästan photoshopat ut

Det kanske är ett hologram.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

http://www.system16.com/hardware.php?id=833

Kolla på galaxian 3
varför har dom aldrig såna arkadmaskiner när jag är på grönan.

saxat från system16
1990
Players : 28(!) Players
Video : 16(!) x 120inch RGB Projectors - 360 Degree Full Wrap Around Screen
Sound : 4 channel BOSE sound system
Dimensions : A Big room, very big, very very BIG
Controls : Gun yoke type controller, identical to Starblade
Force Feedback Platform : Hydraulic system that vibrates the entire floor of the theater synchronizing with the video image.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
När vi som bäst undrar vad man skall med ett Quad SLI-system till...

Bara för att förstöra lite.

Men delades inte rendering upp på flera datorer. Dvs. du kommer inte särskilt långt med ett enda quad SLI-system.

Vore kul att veta vad det är för servrar de kör det på. Borde ju inte bli så mycket tyngre för varje server än att spela quake 3 på 2 vanliga skärmar (och om man nu skulle köra quad-sli på varje server så skulle det räcka å bli över ).

Permalänk
Medlem

Får väl försöka trixa igång Quake3 på mitt Parhelia.. jag kan ju iaf. köra tre skärmar på samma kort

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Musikälskare

it makes me happy in my pants

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Blev inte direkt jätte impad som ni alla andra blev! Visst, grymt.. Men kul med alla ramar, rätt omöjligt att spela spel på alla dom skärmarna och nu menar jag inte fps'n.

Visa signatur

http://www.minhembio.com/radiuz

Musical Fidelity X-CAN V3 | M-Audio Audiophile 2496 | Beyerdynamic DT990 | Grado SR80 | Dell 2405FPW

Permalänk

Man skulle ju kunna köpa ett lass skärmar med pixelfel för en billig(?) peng och slå upp!
Man lär ju knappast märka nått!

Nu har jag ännu ett skäl att bygga kluster!

Undra hur det skulle vara med ett par 3d glasögon också...?(!)

Permalänk
Medlem

Emulerad upplösning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quasili
då får man ingen upplösning på 10240x3072 pixlar...

Fast jag kan ju inte tänka mig att Quake3 stödjer upplösningen 10240x3072 (bara texturerna skulle väl kräva några hundratals GB i RAM-minne). Så det blir ju bara emulerad upplösning. Och då är ju en riktigt fet projektor inte så långt ifrån kvalitetsmässigt + att du slipper kanterna. Undra förresten när det kommer projektorer som stödjer böjd projiceringsskärm, vore ju skittufft att böja den runt spelaren.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem

Det skulle vara ganska maffigt att se alla episoder av en säsong 24 parallellt måste jag säga.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Re: Emulerad upplösning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga
Fast jag kan ju inte tänka mig att Quake3 stödjer upplösningen 10240x3072 (bara texturerna skulle väl kräva några hundratals GB i RAM-minne). Så det blir ju bara emulerad upplösning. Och då är ju en riktigt fet projektor inte så långt ifrån kvalitetsmässigt + att du slipper kanterna. Undra förresten när det kommer projektorer som stödjer böjd projiceringsskärm, vore ju skittufft att böja den runt spelaren.

Quake3 är open source, om den inte stöder 10240x3072 från början så är det bara att lägga in stöd för det. Texturerna blir naturligtvis inte större för det och kräver inget extra minne, frame-/z-buffrarna växer ju inte heller, det blir bara fler av dem som sköts av olika datorer.

Nackdelen med projektor är ju som alltid att det måste vara helt mörkt för att det ska bli bra. Men här är en trevlig Sony som stöder 1920x1080p: http://www.projectorcentral.com/Sony-Qualia-004.htm