Permalänk
Avstängd

Datorn startar om när windows laddar..

hej, det är så att jag hade systemet som är i min signatur. Då bytte jag moderkortet, cpun(cpu var iofs likadan fast nyare) och ett annat grafikkort. Jag använde samma hårddisk som innan som jag inte har rört, nu så startar datorn om när windows laddar. Jag har tänkt formatera om hårddisken men vet inte hur jag ska göra det. Kan ngn vänlig själ försöka hjälpa mig med det?

tack på förhand /Micke

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Det funkar nästan aldrig att köra med samma windows installation när man byter moderkort. Så det är bara att formatera om för attfå det att funka.

1: kolla så att datorn har cd-rom som första "boot device".
2: Stoppa i windows skivan och starta om datorn.
3: Klicka på någon tangent när det står att man ska göra det för att starta windows installationen.
4: följ anvisningarna på skärmen.
5: Lycka till!!! får du några problem är det bara att slänga iväg ett PM

Visa signatur

Dfi lanparty nf3 ultra-d | 3200+ venice @ 3012mhz 1.65vcore | Kingston 2x512 Dual-channel @ 470ddr 3,0v 2,5-3-3-5 | Gforce 6800gt @ 449mhz/1256mhz 1.4v|Aspire 550 watt Chameleon | Wd 200gb sata | 2 st Hitatchi 80gb pata | Maxtor 160gb pata | Maxtor 200gb sata | Maxtor 250gb sata | Totalt : 915gb =D |Samsung SyncMaster 710N | Stolt "Nätpirat" Sharing is Caring | 3D Mark 03 med 24/7 klock.

Permalänk
Medlem

enligt min erfarenhet så är det minnerna som gör detta..
testa att nollställa bios först sedan ställa in inställningar på def så ska det gå o lösa problemet..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk

finns bara ett problem, när du så fort du byter några komponenter som moderkort/cpu vill windows ha en ominstallation, ända som kan få bort problemet 100%, allt annat är tveksamt då jag testat själv några ggr.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Har precis samma fel som du. Men min startar om (hänger sig) oavsett vad jag gör vid olika tider. Kört stabilt i år så borde inte vara minnena. Mitt i windows installationen (alltså ominstallationen) startar burken om tex. Har uteslutit gfx kortet genom att testa ett annat. nollställt bios ett antal ggr och kör cpun riktigt lågt och minnena på SPD.

Nån som har nån ide? svårt o felsöka om man inte sitter på en datorverkstad hemma.