Permalänk
Inaktiv

God Of War 2

Första bilderna har dykt upp, längtar som fan till spelet!!

http://www.cq-ef.net/news/1711/

Permalänk
Medlem

Synd att de inte släpper det på en kraftigare plattform bara.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Synd att de inte släpper det på en kraftigare plattform bara.

tycker det duger gott och väl till ps2. orginalet är äckligt snyggt!
edit: fan.. nu känner jag att man måste spela igenom det igen

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Synd att de inte släpper det på en kraftigare plattform bara.

Varför? Ett GoW kommer med all säkerhet släppas till PS3 i framtiden med så vad är nackdelen med ett till underbart spel till den "not dead yet" PS2:an?

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk

Härligt med en 2a. Spelar god of war nu för första gången och det är verkligen ett bra spel

Permalänk
Medlem

Mycket nice, i 2an ska man dessutom kunna rida och flyga, sådant som dom plockade bort från 1an kommer alltså att komma till 2an istället och hoppas dom tar med pusslen som dom skrotade då dom såg ganska trevliga ut.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Är det David Jaffe som gör detta också? För han sa i en intervju att han aldrig skulle göra en uppföljare.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek
Varför? Ett GoW kommer med all säkerhet släppas till PS3 i framtiden med så vad är nackdelen med ett till underbart spel till den "not dead yet" PS2:an?

Hade hellre sett spelet till GC/360/XBOX då det är plattformar som är kraftigare, så spelet hade kunnat se ännu bättre ut. Nog för att det aldrig kommer hända då det är SOA som står bakom spelet,men ändå.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

GodZilly: I intervjun som finns med i spelet som man kan låsa up eller om den kanske redan är upplåst så säger dom att dom planerar en uppföljare till nästa gens konsoll men nu verkar det visst bli till PS2 i vilket fall som.

EDIT: Release: 2007-02-23, hoppas att det stämmer eller att det släpps tidigare än så, någon som vet något mer om detta?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Det enda jag vet och förstår så är det att GoW enbart kommer till PS2, men jag är ej jätte insatt, läste det i en tidning bara...

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Hade hellre sett spelet till GC/360/XBOX då det är plattformar som är kraftigare, så spelet hade kunnat se ännu bättre ut. Nog för att det aldrig kommer hända då det är SOA som står bakom spelet,men ändå.

varför inte ps3 då?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
varför inte ps3 då?

För att PS3 är en konsol som inte finns i handeln ännu.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Det spelar väl ingen roll att PS3 inte finns i handeln ännu. Spelet kommer ju inte att släppas imorgon precis.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

älskar God of War och PS2, bra spel på bästa plattformen

Permalänk
Medlem

Varför gnäller all om att det inte kommer till ps3? Det är väl bättre att vi får det snabbt, ps3 lär ju dröja, och sedan kan de ju alltid göra en 3:a till Ps3. Ettan är ju sjukt kul.

Visa signatur

Athlon 64 3200+, Asus A8N-VM CSM,Twinmos 2x512 DDR 3200 i Dual Channel, 250GB SATA, Club 3D X800PRO@X800XT (500,500)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henke88
Varför gnäller all om att det inte kommer till ps3? Det är väl bättre att vi får det snabbt, ps3 lär ju dröja, och sedan kan de ju alltid göra en 3:a till Ps3. Ettan är ju sjukt kul.

de ska göras en 3:a till ps3 såvitt jag vet, det är bara det att en 2:a lär nog dröjja, om man ser tillbaka på 1:ans utvecklingstid.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
de ska göras en 3:a till ps3 såvitt jag vet, det är bara det att en 2:a lär nog dröjja, om man ser tillbaka på 1:ans utvecklingstid.

Men nu är motorn till spelet klar, så dom behöver "bara" fylla den med nytt material och återanvända det dom kan från det gamla. Lär bli klart betydligt fortare.

Permalänk
Medlem

Fan vad jag ser fram emot detta! GoW är ett av de bästa spel som jag kört!

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Men nu är motorn till spelet klar, så dom behöver "bara" fylla den med nytt material och återanvända det dom kan från det gamla. Lär bli klart betydligt fortare.

så sant, men dom ska ju använda nya system i 2:an som dom inte hade i orginalet. jag hoppas på att det blir mer än en uppföljare.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Hmm..jag har 1an hemma men har aldrig testat det, kanske borde göra det?

Köpte Tekken5 och det från webhallen förra månaden men vart så besviken på tekken5 så jag har inte årkat testat God of War ännu.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Satan i gatan! Underbart!!!!

Permalänk
Medlem

Hmm spelar väll inte igentligen nån roll om det kommer till ps2 eller inte, kommer inte ps3 klara av att spela alla gamla spel iaf?

Mvh r0ni

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0ni
Hmm spelar väll inte igentligen nån roll om det kommer till ps2 eller inte, kommer inte ps3 klara av att spela alla gamla spel iaf?

Mvh r0ni

Handlar nog mer om den extra prestandan som skulle varit tillgänglig om det hade varit på PS3.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

underbart, god of war var ju ett underbart lir. Ett guldkorn bland sandkorn.

Visa signatur

Nördig utrustning

Permalänk
Medlem

Hm, surt om man ska behöva vänta ända tills nästa år. :/

Permalänk
Medlem

Herrejävlar, låter underbart! Ettan var ju helt super!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Hmm..jag har 1an hemma men har aldrig testat det, kanske borde göra det?

Köpte Tekken5 och det från webhallen förra månaden men vart så besviken på tekken5 så jag har inte årkat testat God of War ännu.

kan lova dig att du inte blir besviken en andra gång

Permalänk
Medlem

Blev så sugen på att spela god of war men det funkar ej. Har gjort en tråd om det på loading.se:

http://www.loading.se/view.phtml?id=286826&f=&search=problem%...

Permalänk
Medlem

GOW Duger.!??!

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Guffen86@hotmail: Duger? Om du menar om det är bra så ja det är väldigt bra.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB