Inget Windows på Mac

Permalänk
Medlem

Hade jag varit Microsoft hade jag släppt en uppdaterad ntoskrnl.exe till XP som tilllåter EFI boot.

Permalänk
Medlem

igentligen är ju helt upp till Microsoft.
för att apple inte gör nått för att det ska funka är ju rätt förståligt o inget man kan klandra dem för. det är som ferrari skulle bygga en bil där volvodelar passar rakt i. eller rättare sagt att de skulle bygga en bil och dess konstruktion runt andra tillverkres delar.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Vem fan bryr sig om Vista!!!.

Vem vill använda ett operativsystem som verkar vara APB själv!, och som ger microsoft rätt att bestämma vad du laddar ner och vad du får bränna och inte får!, det är ju fan inte klokt, bojkotta skiten!!!

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem

Synd. Hade varit trevligt att kunna dualboota.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr0XXtaLkeR
OJ... Va syyynd!! verkligen...

Är inte meningen med mac att man SLIPPER Windows??

WORD! Min mac book pro kommer då aldrig behöva plågas med otäcka windows.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
Vem fan bryr sig om Vista!!!.

Vem vill använda ett operativsystem som verkar vara APB själv!, och som ger microsoft rätt att bestämma vad du laddar ner och vad du får bränna och inte får!, det är ju fan inte klokt, bojkotta skiten!!!

WORD:D

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle inte banga att kunna använda Windows för spel om jag hade en Mac

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Avstängd

Haha en mening med två väldigt skilda meningar...

Tycker det är helt rätt, sedan så ska vi bara se Apple ställer sig till OS X på en från början tänkt Windows- maskin. Har det sagts något mer om det?

Permalänk
Medlem

trist.. hade inte varit fel för en macanvändare att få del av båda världar. Även om man klarar sig fint med linux
Tror dock att vi kommer att se både xp och vista på macar inom en ganska snar framtid. Det är förresten en prissumma satt till den som lyckas först

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Haha en mening med två väldigt skilda meningar...

Tycker det är helt rätt, sedan så ska vi bara se Apple ställer sig till OS X på en från början tänkt Windows- maskin. Har det sagts något mer om det?

de har inte sagt nått mer och lär inte göra det heller. att få se OSX på en "vanlig" pc lär inte ske på ett bra tag, om ens någonsin. det är inte apple

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Är jag bara efter, eller finns det inte en 32bit version av Vistas betor i vilket fall?

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
Är jag bara efter, eller finns det inte en 32bit version av Vistas betor i vilket fall?

/Adrian

jodå, men 32-bitars versionen skulle tydligen inte få EFI stöd, utan bara 64 bitarsversionen

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milo
Vem fan bryr sig om Vista!!!.

Vem vill använda ett operativsystem som verkar vara APB själv!, och som ger microsoft rätt att bestämma vad du laddar ner och vad du får bränna och inte får!, det är ju fan inte klokt, bojkotta skiten!!!

Har du testat Vista tro - låter inte så.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Som så många andra är han indoktrinerad av vad som skrivs på spyware- malware- virus-makarna och hackarnas hata-säkra-operativsystem-portal.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Som så många andra är han indoktrinerad av vad som skrivs på spyware- malware- virus-makarna och hackarnas hata-säkra-operativsystem-portal.

Dessutom går han på gammal information från 2001 när MS faktiskt tänkte göra så och höll på att mecka med en egen version av TPM-chipet och det projektet skrotades (palladium) samt anti palladiumsidorna anpassade sig aldrig till att bli anti av vad som faktiskt kom att produceras.
Det folk också inte tänker på att det går att göra både utan och med nya hårdvarufunktioner, men de nya funktionerna är inte de som tillåter eller certifierar program, det är mjukvaran som gör _allt_ sådant, utan mjukvara kan ingen hårdvara göra något något sådant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Another_Lundis
GUD VAD LÖJLIGT!
Det finns ju ingen och kommer inte att finnas något EFI-moderkort som inte kan köra en 64-bitars processor. Antingen AMD eller intel.
Det är bara bra att 32-bitars stöd försvinner.

Angående Apples idioti att börja deras intel-macs med 32 bitar är så urbota korkat att det saknar ord. Alla visste ju att alla intel-macs blir värdelösa så fort dom släpps för då måste 64 bitar in.
Gränsen för 32 bitar och 4 GB, och det är inte så mycket nästa år.

iirc, så är dom 32-bitars ja, men med 64-bitars minnesadressering.

Permalänk

De flesta köper nog en Mac för att slippa Windows

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Äh. Inte kör man Windows heller om man köper Mac. OS X är ju lite av anledningen till att man införskaffar en dator från kära Apple.

Inte lider jag av Windows inte går att köra på Mac. Ser det snarare som en god nyhet.

64 bitars får gärna mogna några år innan det blir ett självklart val för mig. Även fast jag har en 64 bitars processor i min arbetsstation idag så kör den bara ett operativsystem optimerat för x86. Varför? Programmen, och framför allt drivrutinerna, finns inte i allt för stora mängder till 64 bitars plattformen än.

Så att det inte sitter 64 bitars processorer i Intel-macarna rör mig inte heller speciellt mycket i ryggen.

Permalänk
Medlem

amd har haft 32/64 bitars bra massa år nu, och ännu är inte 64 bitars i närheten av att slå igenom på persondatormarknaden, när det gäller användande av det.inte i närheten av vad det "skulle" göra enligt alla förståsigpåare så att hacka ner på att apple använder 32 bitars i sina nya imacar är lite obefogat. om en 4-6 år, då kanske det hade varit nått o klaga på.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

http://windows.onmac.net/ värkar ju hända saker iallafall

Permalänk
Medlem

ja, att det går frammåt får man ju hoppas i och med att prissumman till den som knäckte näten nästan var 100000 eller nått

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Personligen tycker jag det verkar riktigt korkat att köra Windows XP/Vista på en Mac. XP är väldigt föråldrat, och av de screenshots och genomgångar jag sett av Vista så verkar det mest vara ett plagiat av Mac OS X. Möjligen att spelstödet blir bättre för Vista, och att man då kan lira fler spel på sin Mac om man installerar det. I övrigt klarar man sig bäst utan det, är jag nästan säker på. I synnerhet eftersom Mac OS 10.5 antagligen släpps före eller samtidigt som Vista.

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twin_Pixel
Personligen tycker jag det verkar riktigt korkat att köra Windows XP/Vista på en Mac. XP är väldigt föråldrat, och av de screenshots och genomgångar jag sett av Vista så verkar det mest vara ett plagiat av Mac OS X. Möjligen att spelstödet blir bättre för Vista, och att man då kan lira fler spel på sin Mac om man installerar det. I övrigt klarar man sig bäst utan det, är jag nästan säker på. I synnerhet eftersom Mac OS 10.5 antagligen släpps före eller samtidigt som Vista.

Jag har testat Vista och kan inte över huvud taget se hur det skulle på något sätt vara plagiat av OS X. Det är två helt skilda stilar.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Kanske Windows på Intel-Mac ändå, även Windows XP.
http://macworld.idg.se/ArticlePages/200603/14/20060314094328_...

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bimbim
Jag har testat Vista och kan inte över huvud taget se hur det skulle på något sätt vara plagiat av OS X. Det är två helt skilda stilar.

Däremot liknar Vista Suse Linux jävligt mycket.... Speciellt hur de förmedlar information om filer

http://www.winsupersite.com/images/showcase/vista5270_065.jpg