stöd för agp, duel core.4Xddr, sata etc

Permalänk

stöd för agp, duel core.4Xddr, sata etc

Hej, eftersom mitt moderkort verkar ha krashat letar jag nu efter ett nytt som funkar med framtida uppgradering samtidigt som den klarar vad jag har nu. Vilket får mig lite snurrig.
Har någon ett bra förslag på kort som har
duel core stöd, socket 775, 4xDDR (icke bara DDRII) agpx8, stöd för sata och 4 gamla diskar/brännare (2 ata-100 utgångar) inte alltför dyrt och bra kvalite?
Gärna också stöd för framtida bättre grafiklösningar om det går.
SÅ här långt verkar en billig som Asus - Socket 775 - ATX PT880 Ultra (P5VD1-X) - P4 / PCI-E / AGP vara duglig. Kan det funka bra?

Permalänk

Varför inte ett billigt mb med PCIe som är bra mycket vettigare köp än ett med AGP?

T.ex. INTEL D945GNTL , extremt trevligt mb med kvalité och stöd för GLAN, DDR2 och 4st SATA kontakter.

http://se.pricerunner.com/computing/components/motherboards/3...

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk

Mest för att jag är snål och vill behålla mitt grafikkort, minnen och diskar fast med ett nytt moderkort som sedan KAN hantera PCI-E, dual core och så. Men det kanske är bättre då att inte uppgradera processor heller då utan bara i princip köpa ett moderkort så nära som möjligt det gamla som brann och sedan göra en rejäl uppgradering om något år eller två.
Jag får fundera vidare.

Permalänk
Medlem

Ska det hantera både AGP och PCIe är nog ASrock Dual Sata det enda alternativet. Billigt vilket betyder att du får vad du betalar för. Jag har ett sådant i en kontorsdator och det funkar klockrent. Ska man överklocka är det väl inte det ultimata men MÅNGA här på forumet använder sig av det. För det priset är det galet prisvärt.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.