Permalänk
Medlem

Vilket minne funkar i min dator?

HAr suttit och läst FAQ:en och massa trådar. Men jag hajjar inte riktigt, och vågar inte chansa så jag frågar här:

Jag har en 3-4år gammal dator. På minnet som sitter i står följande (inte i ordning): Samsung DDR PC2700 512mb

Vilka minnen kan jag då köpa och pula i? Kan jag köpa alla sorts DDR i vilken hastighet (visst var det väl det man kallade tex PC2700 för?) som helst? Hade tänkt mig ett till 512mb för att snabba upp lite.

Och är det någon nackdel att köpa begagnat om säljaren försäkrar att det fungerar? Kan det bli slöare med tiden?

Visa signatur

Stäng av datorn och rör på er

Permalänk
Medlem

Vilka som helst ddr minnen.

köper du tex pc3200 så komer de att automatiskt att köra i den lägre hastigheten dvs 2700.

Sen angående begandnad eller ej, det är en smaksak, men jag et att nya inte kostar så mycket nuförtiden...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Vilka som helst ddr minnen.

köper du tex pc3200 så komer de att automatiskt att köra i den lägre hastigheten dvs 2700.

Sen angående begandnad eller ej, det är en smaksak, men jag et att nya inte kostar så mycket nuförtiden...

Jaha, ok. Tack! Höll på att bjuda på ett billigt 3200 på tradera...

Såg att dom kostade från 400kr nu för ett 512mb på nån webshop...

Visa signatur

Stäng av datorn och rör på er

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knolpak
Jaha, ok. Tack! Höll på att bjuda på ett billigt 3200 på tradera...

Såg att dom kostade från 400kr nu för ett 512mb...

billigaste nya jag hittade

512PC400OEM 512MB PC3200 DDRAM Vdata inal *M* CL2.5 355,00 SEK
(exkl. 284,00 SEK)

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
billigaste nya jag hittade

512PC400OEM 512MB PC3200 DDRAM Vdata inal *M* CL2.5 355,00 SEK
(exkl. 284,00 SEK)

Det var inte farligt. Finns det i PC2700 också? Vilken affär var det?

Visa signatur

Stäng av datorn och rör på er

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knolpak
Det var inte farligt. Finns det i PC2700 också? Vilken affär var det?

jadå dom har 2700 men dom är dyrare.

firman är "lite ökänd".

har själv handlat där 3 ggr no propps probben kommer om det inte funkar som det ska.

sök info om dataprince.se innan du handlar.

köpte senast en 250gig sata2 hd för 888 kr "bäst i test".
nöjd.

http://forum.sweclockers.com/search.php?s=&action=showresults...

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
jadå dom har 2700 men dom är dyrare.

firman är "lite ökänd".

har själv handlat där 3 ggr no propps probben kommer om det inte funkar som det ska.

sök info om dataprince.se innan du handlar.

köpte senast en 250gig sata2 hd för 888 kr "bäst i test".
nöjd.

http://forum.sweclockers.com/search.php?s=&action=showresults...

DAtorbutiken.com tar 449kr. Kan lika gärna handla där. Egentligen så skiter jag i om det kostar 300kr eller 500kr. För det är fortfarande ganska små pengar, och det måste väl mer eller mindre inhandlas. SÅ blir det köp blir det från något jag känner till eller har handlat på förut. Vet inte vad dom tar i dom lokala datorbutikerna. Kanske värt att kolla.

EDIT: En av dom tog 500spänn för ett PC3200 512mb. Kan lika gärna springa förbi där imorn.

Visa signatur

Stäng av datorn och rör på er

Permalänk
Medlem

Det är ju egentligen ingen menig att köra med 3200 om den ena är 2700, men är den billigare så är det ju klart, man förlorar ju inget på det + om du vill uppgradera nästa gång så är det bara att byta ut den gamla 2700 mot en annan 3200...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Det är ju egentligen ingen menig att köra med 3200 om den ena är 2700, men är den billigare så är det ju klart, man förlorar ju inget på det + om du vill uppgradera nästa gång så är det bara att byta ut den gamla 2700 mot en annan 3200...

A jo precis. Får se hur det blir. Har snappat upp ett 2700 för 200spänn på tradera nu. Får se om det håller sig, annars blir det ett nytt 3200...

Visa signatur

Stäng av datorn och rör på er

Permalänk
Medlem

Hej. Har du kollat priserna på Buggy?

http://www.buggy.nu/index.php?a=overview

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kyro2
Hej. Har du kollat priserna på Buggy?

http://www.buggy.nu/index.php?a=overview

JAg köpte ett minne på datorbutiken.com. Var i behov av en USB-sticka också och tycke dom hade en bra. Så det blev en order därifrån. Tror jag gav 450-475kr eller något sånt för DDR-minnet. Ett PC2700. Såg på buggy att det fanns för runt 400-hundringen. En femtiolapp hit eller dit..

Jo kom på nu. Vad skiljer egentligen dom där jättedyra minnena? Om dom har samma spec. Är det "värre" guldpläteringar och mer välbyggt och på så sätt presterar bättre eller vadå?

Visa signatur

Stäng av datorn och rör på er

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knolpak
JAg köpte ett minne på datorbutiken.com. Var i behov av en USB-sticka också och tycke dom hade en bra. Så det blev en order därifrån. Tror jag gav 450-475kr eller något sånt för DDR-minnet. Ett PC2700. Såg på buggy att det fanns för runt 400-hundringen. En femtiolapp hit eller dit..

Jo kom på nu. Vad skiljer egentligen dom där jättedyra minnena? Om dom har samma spec. Är det "värre" guldpläteringar och mer välbyggt och på så sätt presterar bättre eller vadå?

är väl snarare hur de står pall för klockning tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
är väl snarare hur de står pall för klockning tror jag.

Ok. Då var det ju helt ointressant...

Visa signatur

Stäng av datorn och rör på er