Permalänk
Medlem

mina nya data delar !

tjo! jag har presis beställt nytt graffekort,moderkort, nätdel!

så jag bara undera vad ni tycker om grejerna!

graffet: ati radeon x850xt sapphire 256mb (pci-e) (dom hade inte asus kortet) http://www.sapphiretech.com/en/products/graphics_landing.php?...

moderkortet: asus a8n 32 sli deluxe (värsting)
http://se.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=15&l3=0&model=744&m...

nätdel: atrix 500w 12cm fläkt..
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ATPSU500WST

Permalänk
Medlem

ser väl najs ut, men hade personligen lagt mindre på moderkort och mera på grafikkortet eller nätaggregatet..

Permalänk
Medlem

förstår inte riktigt varför du köpte ett SLI-mobo när du ändå kör ati. Känns som 500kr bortkasatade där ungefär, det kunde du lagt och köpt ett 7800gt istället.

Visa signatur

San Diego 3700+ @ 3ghz KAB7E 0547 GPAW | MSI NFORCE4 NEO4 | Geforce 8800gt 700/1650/1000 | NorthQ Ufo 120mm | 2x512mb A-data PC4500 2,5-4-4-7 tccd | Silenced Antec amg 1080 | Cooler Master True Power 620W Modular

Permalänk
Medlem

Säger som de föregående.

Du gjorde nog inte det smartaste köpet.
Men har man en budget så har man.

Inget fel på delarna, men jag skulle inte köpt dem

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |

Permalänk

Nätagget verkar inget vidare...Köp ett bättre av dom kända märken på marknaden istället minst problem. Grafiken så skulle jag välja ett GF6800 GS eller nått sånt istället för dom upplevs stabilare än ATI.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk

Jag tycker moderkortet och PSU passar bra ihop

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk

kan du inte avbeställa det snabbare än kvickt?? Nätagget e typ sämst, SLI till ATI, knappast. Köp hellre ett Nvidia kort i samma prisklass. Och ett Tagan agg.

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

Köp crossfire kort i stället för SLI och radeon x850xt crossfire ready så kan du köpa ett ATI kort till lite senare när ekonomin tilllåter.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

inte för att vara petig men det heter datordelar och inte data delar

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk
Medlem

Vad är meningen med att beställa först och fråga sen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Vad är meningen med att beställa först och fråga sen?

Ångesten för att man köpte fel saker

Ja, man ska inte vara skadeglad men folk förhastar sig alltid när det gäller att köpa saker. Min morsa hon bara köper en sak och sen kommer hon fram till att hon faktiskt inte behövde saken, och priset brukar oftast vara för högt (jämfört med användningsområdet).

Själv lägger jag åtskilliga timmar innan jag köper en ny dator. Skulle gissa på att jag lägger upp mot 50-100 timmar på att läsa om olika delar och fråga på det här forumet innan jag väl bestämt mig. Detta garanterar ju inte att allt blir perfekt men det känns oftast som det är rätt till 95% och sen är man rätt väl insatt i marknaden också och kan tipsa sina nära ifall dom behöver hjälp Dock är man ju totalt ute fån marknaden 2 månader efter man har handlat känns det som

Ja, tillbaka till topic. Det är väl så att man hoppas på att man köpt det absolut mest grymma så att folk säger "underbart köp" och så kan man vara glad i några timmar Men visst, utan att vara expert så ser det ju inte så genomtänkt ut.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

De dummaste var faktiskt moderkortet.. SLi för ATi, verkar passa men nej
Avbeställ!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
De dummaste var faktiskt moderkortet.. SLi för ATi, verkar passa men nej
Avbeställ!

Bara för att kortet stödjer SLI måste man ju faktiskt inte köra det. Men att köpa ett i princip likadant kort utan SLI-stöd kan ju vara klokare för att spara lite pengar.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

Personligen skulle jag absolut inte valt dom sakerna...
DFI Lanparty UT nf4 Ultra-D Det blir -600 kr
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310787
Asus Geforce 7600GT Det blir -300 kr
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318679
Seasonic S12 500W Det blir nog en del plus här!
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=314763

Kolla! På fem minuter byggde jag ihop ett paket som förmodligen blev billgare eller ungefär samma åris men mycket bättre! 7600GT valdes för att den har PS 3.0 och för att jag gillar nVidia. Prestandan på ett sådant kort ligger mellan 6800GS och 7800GT vilket gör det till ett bra kort... Kan berätta mer om kortet efter helgen då min kompis har beställt ett sådan! Nätagget vet jag inte så mycket om mer än att folk rekommenderar den överallt... Så en sådan blev det. Moderkortet behöver ingen närmare presentation.

Permalänk

hagbarddenstore gör det igen! toppen lista där, försök avbeställ och beställ det där ist! snabbt .. .

/RoseLL

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Avstängd

Dzidzius, är inte det ett polskt smeknamn typ?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

varför x850?
ja skulle ha satsat på 6800, 7800 serierna eller kanske 7900 serien för att sedan uppgradera till SLI
fast hade ju gått att köpt ati 1800 eller 1900 för att sedan gå in för crossfire..
bättre att lägga pengar på saker man kan göra dubbelt så bra utan att byta ut halva datan..

Visa signatur

[TT Shark][Traktor Datorn]

Permalänk

7600GT är det enda bra egentligen... (I den prisklassen) Det ligger precis imellan ett 6800GS och ett 7800GT så det lääääär ju funka bra! Mer info om hur det funkar på Måndag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Dzidzius, är inte det ett polskt smeknamn typ?

Stämmer bra det.