Bytade chassi idag.. Men får inte fram någon bild?

Permalänk

Bytade chassi idag.. Men får inte fram någon bild?

Hejsan alla!
Bytade chassi idag och plockade in alla delar in i det nya chassit. Men nu när jag ska starta datorn så får jag ingen bild. Allt lyser och går igång och så men får ingen bild på skärmen den är bara helt kolsvart? Vad kan felet vara tror ni? Är ytterst tacksam för svar. Tackar er på förhand!
MVH Benny

Permalänk
Medlem

Hade du distanser mellan moderkortet och moderkortsplåten? Har du anslutit grafikkortet på rätt sätt?

Permalänk

Du menar dom tunna gummi:na som var till skruvarna? Dom satte jag mellan skruv huvudet och moderkortet och inte mellan moderkortet och plåten. Är detta då som är felet? Kan något blivit skadat p.g.a att jag hade satt det fel innan? Tackar så hemst mycket för svar!
MVH Benny

Permalänk

Altså har du små runda bitar mellan moderkortet och chassit? som "lyfter" upp moderkortet en bit från chassit?

Visa signatur

| AMD Athlon 64 3200+@2400Mhz (218*11); CNPS 7700Cu | Asus K8V Se Deluxe | Buffalo pc 3200 512mb Max: 220@2,8V | Sapphire Radeon 9800 Pro Max: 417/368; VF700Cu | Max 3D Mark: 01: 21208 03: 6647 |

Permalänk

Nej det har jag inte. Kollade i det gamla chassit och där sitter några sort "skruvar" som gör så att moderkortet kommer längre ut från chassit. Kan detta vara det troliga felet? Kan något blivit skadat nu när det har suttit fel? Tack så hemst mycket igen för svar!
MVH Benny

Permalänk
Medlem

Det är det garanterade felet, eftersom det blir kortslutning, så fixa sådana först och främst, sedan kan du testa igen, och om det är något som inte funkar då så är det bara att börja felsöka.

Permalänk

Tack för hjälpen! Du vänlige man.