AMD justerar upp priserna något

Permalänk
Melding Plague

AMD justerar upp priserna något

<font style="font-size: 10pt"><b>AMD justerar upp priserna något</b></font> <small class="small">torsdag 16 mars av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Advanced Micro Devices kommer att höja priserna på Athlon 64/Athlon 64 X2 den 10:e april skriver <a href="http://www.hardocp.com/news.html?news=MTc2MzgsLCwsLCwx" target="_blank">Hard OCP</a>. Det rör sig dock bara om en höjning på ett par dollar, och priserna på Athlon 64 FX förblir dem samma. Vad som orsakar dessa prisjusteringar framgår inte. Den 15:e maj kommer priserna på socket AM2-processorerna att avslöjas, samtidigt som priserna för Sempron går ner.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Usch fel fel fel.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Är det inte ganska uppenbart varför de höjer priserna?
Skillnade till AM2 Processorer ska väl bli mindre, även om det bara är ett par futtiga dollar, eller?

Visa signatur

Mick

Permalänk
Medlem

Då gjorde jag alltså ett riktigt bra kap alltså, AMD64 3200+ för 1295:- hos datorbutiken Aaa, längtar efter min nya burk!

Visa signatur

http://www.minhembio.com/radiuz

Musical Fidelity X-CAN V3 | M-Audio Audiophile 2496 | Beyerdynamic DT990 | Grado SR80 | Dell 2405FPW

Permalänk
Medlem

Är det nån annan här som har samma problem som jag har? Varje gång jag läser något nytt om AMDs prollar så poppar namnet Conroe upp i skallen på mig..
Jag måste tydligen ha blivit riktigt rörd av Conroe nyheten eller nåt.

Visa signatur

DN1D

Permalänk

MEN VAAARFÖR?
Väldigt onödigt när Intel petar ner priserna!
Men jaja om dom nu vill ge bort lite av marknaden till Intel så...

Permalänk

Intel har väl alltid haft mer av marknaden än AMD eller ?

tror det iaf.
men men men Conroe man börjar vänja sig vid namnet nu c.o.n.r.o.e ja lite iaf

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|