Quad SLI blir dyrt, riktigt dyrt

Permalänk

Hade man förväntats sig något annat=)??

Permalänk
Musikälskare

hahaha

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Det är ju förhållandevis ganska billigt!
ca8500:- för 2 kort i ett = ca4250:- st
För ett 7900GTX 512MB är det ett riktigt bra pris.

Visa signatur

Intel Core i5, GeForce GTX 570, 8 GB DDR3, Intel SSD 510 120GB, Linux Mint

Permalänk
Avstängd

Vilket nyhetsvärde det var här då.
Eller visst är ju priset bra att veta. Men att kalla de en nyhet att det blir några ynka tusenlappar dyrare än ett singlekort tycker jag inte låter som en bra idé.
Är ju faktiskt jävligt billigt med tanke på vad man får.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Mm jag som CAD eller 3D nisse inte hade valt ett spelkort iaf, Dom är på tok för dåliga för sådana arbeten.
Titta på detta testat som är riktigt utfört i samanhanget att testa prestanda till CAD & 3D studios.

It's all about the drivers. CAD kort är inte alls bra att spela med. De bästa
CAD korten gör väl 3Dlabs om jag inte minns fel.

Annars är väl Nvidia's Quadro och ATi's FireGL det som är mest prisvärt. Ett
Quadro 540 för 2800:- smiskar t.ex. ett 7800 gtx i 3Dstudio max . Detta pga att
drivrutinerna är optimerade mot 3D och CAD i den serien.
http://features.cgsociety.org/story_custom.php?story_id=3321&...

Dessa kort är däremot inte alls bra i spel just pga den optimeringen. Detta pga att
CAD och 3Dmax kräver helt andra saker än spel.

FireGl- och Quadrokorten är i det närmaste identiska med deras (ATI och NVIDIA) respektive "vanliga" grafikkort, det enda som skiljer är att de identifieras som just FireGl eller Quadro kort, dvs du kan installera de drivrutinerna. Med lite fingerfärdighet (modifiering av firmware och/eller drivrutiner) kan man installera de drivrutinerna på "vanliga" kort som kostar löjligt mycket mindre, men företag som det oftast är köper givetvis de "dedikerade" korten.

Visa signatur

[AMD X2 5600+ @ 3GHz][8800 GTS 640MB @640/900][Creative X-FI Xtreme Music][1.5 TB Storage][24" LCD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Mm jag som CAD eller 3D nisse inte hade valt ett spelkort iaf, Dom är på tok för dåliga för sådana arbeten.
Titta på detta testat som är riktigt utfört i samanhanget att testa prestanda till CAD & 3D studios.

It's all about the drivers.

Sant, men borde inte finnas något som hindrar att man får CAD drivrutiner till detta. Det skulle möjligen vara att det överpris som nvidia m.fl. skulle ta ut inte skulle få plats på prislappen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomtenizze-n00b
8426kr för ett kort?

Då är de väl bara att börja spara

Sen så har vi ju en finfin skatt i det här landet, säg 11 000 kronor