XG Magnum 600, externt nätaggregat

Permalänk

Nja, lite för stort tycker jag. Blir så konstigt att ha den stora klumpen utanför datorn.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

Jag gillar idén!

Skulle gärna ha en stort svart passivt kylt nätagg hängande på väggen under skrivbordet. Skulle bli tyst o bra. Skulle kunna se ut som en bilstereoförstärkare ungefär.

Permalänk
Discokungen

Passiva agg brukar kunna. Jag har ett Antec Phantom 350W till mina 7900GT och med en Opteron 146 i 2,9GHz. Slå det!

Edit: agget ser ju ut att väga 8kg, MINST! Hur mycket koppar är det inte i det? =/

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Var sa jag att jag skulle bygga ett system helt utan fläktar? Läs igen..
Och att 'maxxa' ett nätagg är inte att rekommendera. Det jag sa var ju att det finns väldigt få passiva nätagg som klarar mer än 350 Watt och att man gärna vill ha lite större marginaler i tysta och passiva system. Därför så ser jag användning för ett 600 watt nätagg, men det betyder inte att jag förväntar mig att datorn ska dra 600W.

Mitt fel. Jag vet inte alls vad jag fick det ifrån att köra fläktlöst. Kan ha varit att du nämde passiva system och jag trodde att du prtade om ditt eget. Aja felet =mitt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo

Men visst, har man en tillräckligt stor radiator så är det inga problem. Faktum är att jag kan köra min opteron 170 och mitt ATi X850XT helt utan problem helt passivt med vattenkylningen (och få klart bättre temperaturer än med originalkylningen). Men gör jag det så blir vattentemperaturen lite väl hög för hårddiskarna (som vattenkyls och ska ljudisoleras).
Så jag kommer troligen att köra med fläktar men de kommer gå vääldigt långsamt. Med tanke på att jag klarar att köra det passivt så klarar man sig med extremt låga varvtal om man kör med fyra stycken 120 mm fläktar. Kommer troligen lätt överröstas av de ljudisolerade (samsung)hårddiskarna, och/eller pumpen.
Det beror förstås på vad man är ute för temperaturer. Systemet är inte klart men även om jag kör passivt så klarar sig hårddiskarna under den rekommenderade maxtempen, men jag är själv petigare än så.

Jusst nu är sidorna öppna på burken så vet inte riktigt vad temperaturerna kommer landa på i en stängd burk.

Ja, jag skulle säkert tjäna 1000 kr på att köpa ett billigt nätagg istället för ett Phantom 500W. Men jag ska låta dig klura ut varför jag köpte Phantom nätagget.

edit: ang. 650W så är det ju möjligt att nätagget fixar 650W men inte kylningen, så man har helt enkelt har lite spelrum om var man vill ta krämen ifrån.

Åh...jag gissar på att du köpt ditt Phantom för det tuffa namnet.OBS! skämt OBS!

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
VARNING: XG lät aldrig www.silentpcreview.com testa deras nätdelar. HWS "test" som tråden handlar är skrattretande, då det inte säger något alls. Då spcr däremot gör de mest seriösa Psu-tester man kan läsa. Mike Chin var dock tvungen att gå med på en massa Gestapotaktik för att han skulle få testa. Mike avböjde alltså (suprise)

De inofficiella testerna som gjorts av användare på forumet menar på att det är RENT SKRÄP och jag har själv en polare vars agg bara slocknade.

Kolla tråden om ni inte tror mig: http://forums.silentpcreview.com/viewtopic.php?t=19823

Gör er själva en björntjänst och kolla istället alltid spcr innan nätdelsköp. De testar ALLT. Ingen större idé att läsa andras.

Ciao!

men den tråden handlar om deras gamla nätagg! ?

Uppdatering: 02-juli. SevenTeam har börjat tillverka samma modell: http://www.jonnyguru.com/PSU/ST-500EAZ/

Visa signatur

- Furu since 1984 -