Opteron, 3800+ x2 eller intel presler 2.8

Permalänk

Opteron, 3800+ x2 eller intel presler 2.8

Ska köpa mig en dator nu för om kring 7000-8500 kronor men vet inte riktigt vad jag ska köpa.

Jag har plockat ihop en dator men vet inte vilken processor jag ska köpa. Ska man köpa Amd eller intel? Vill ha en med dubbel kärna men vet inte vilken som är mest prisvärd.

Hjälp mig snälla.

Visa signatur

Ingen minns en Fegis

Permalänk
Avstängd

om du tycker att du har råd så köp amd varianten.. inteln är ju bra mycket billigare, men sämre.

Permalänk

jag tror att det blir en opteron 148 "venus" och ett Msi RS482M4-ILD moderkort. Låter det vettigt eller?

Visa signatur

Ingen minns en Fegis

Permalänk
Avstängd

Msi brädan är ett bra val...VAd ska du ha för graffekort???

Permalänk
Medlem

preslern är ju 65nm så den är kanske inte så tokig ändå

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk

Är en opteron processor ett bra val tror ni? tror nästan att det blir en sånn.

Visa signatur

Ingen minns en Fegis

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Msi brädan är ett bra val...VAd ska du ha för graffekort???

varför ska en människa köpa MSI när det finns så mycket bättre mobbo idag ?

asus,dfi,abit, ???

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
varför ska en människa köpa MSI när det finns så mycket bättre mobbo idag ?

asus,dfi,abit, ???

Bara för att du har så mycket pengar och kan köpa ett dyrf DFI mobo

Fasst asus duger, själv har jag ett asus a8n sli och det är väldigt behagligt... Snyggt och billigt är det också (det kan man ta som en bonus )

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lomkolen
Bara för att du har så mycket pengar och kan köpa ett dyrf DFI mobo

Fasst asus duger, själv har jag ett asus a8n sli och det är väldigt behagligt... Snyggt och billigt är det också (det kan man ta som en bonus )

Mycket pengar??? Om man lägger 5-15000kr på en dator borde man fundera ganska mycket på att köpa ett bra mobo då detta (om processorn är hjärnan) är hjärtat!! Dels pga funktioner,klockmöjligheter,stabilitet,uppgraderringsmöjligheter mm.Speciellt när det oftast inte skiljer mycket mer än 500:- mellan ett bra mobo och ett mindre bra!! Sen att du tycker Asus suger men inte ditt Mobo som är ett Asus???? Du tycker inte detta låter motsägelse fullt?? Personligen tycker jag att DFI,Asus,eller Abit är det man ska satsa på idag!!

Permalänk

Okej, jag vet inte riktigt vad det har med frågan: är en opteron processor ett bra val?

Visa signatur

Ingen minns en Fegis

Permalänk

Du säger opteron, men du säger Opteron 148 Venus, du vet om att den är singlecore med multi 11x200 va?

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem

Opteron 165 är den billigaste dualcore opteron cpu:n som finns.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!