Intel anordnar tävling

Permalänk
Melding Plague

Intel anordnar tävling

<font style="font-size: 10pt"><b>Intel anordnar tävling</b></font> <small class="small">måndag 20 mars av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Intel kommer att anordna en programmeringstävling där man kan vinna priser värda 80 000 amerikanska dollar. Det finns två kategorier, bästa flertrådade spelet och bästa spelet ”on the go”.
<br />
<br />I den första kategorin gäller det att koda ett spel som drar så mycket nytta som möjligt av ett system med två processorkärnor. Bidragen i denna kategori bedöms efter hur många extra FPS och vilka extra funktioner/användarupplevelser man får med en processor med två kärnor istället för en kärna.
<br />
<br />Den andra kategorin är det bästa mobila spelet. Här gäller det att programmera ett spel som fungerar bra med en bärbar dator, till exempel att det inte skall få dra datorn att dra mycket ström eller att nätverksanslutningen när som helst kan brytas. Dessutom kommer båda kategorierna att bedömas efter hur kul spelet är att spela, hur bra grafiken är samt hur bra ljudeffekterna är.
<br />
<br />Tävlingen kommer att pågå till och med den 1:a september då vinnarna utses. Tyvärr verkar tävlingen endast vara öppen för amerikanska medborgare.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.intel.com/cd/ids/developer/asmo-na/eng/264351.htm" target="_blank">Intel</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ballt, synd att man måste vara amerikan... HAHA, som att jag kan något om att koda om spel och sånt endå? Knappast!

Permalänk
Medlem

låter som ett perfekt startskott för flertrådade spel, yess! äntligen!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Verkar som att intel lagt mycket kraft på att förbättra sin PR på sistonde, jag tycker dom har lyckats. Lite crapigt att bara amerikaner tillåts...
Hoppas spelen släpps gratis sen

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuziN
Ballt, synd att man måste vara amerikan... HAHA, som att jag kan något om att koda om spel och sånt endå? Knappast!

Haha

alla kan väll drömma? ;>

trodde aldrig jag skulle säga det men, bra initiativ Intel!

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Taskigt att publicera detta när vi ändå inte kan delta i tävlingen, som att elda upp pengarna rakt framför ögonen på oss

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maglar
Taskigt att publicera detta när vi ändå inte kan delta i tävlingen, som att elda upp pengarna rakt framför ögonen på oss

Fast inte alla amerikaner får delta:

"excepting those who live or are headquartered in Arizona, New York, or Florida"

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Hedersmedlem

Hjälp! Vem lägger ner all den tid som krävs för att kanske vinna något?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Hjälp! Vem lägger ner all den tid som krävs för att kanske vinna något?

80000 dollar?

Uplagt på 2 tävlingar?

Det blir cirkus 40000 dollar per tävling,tror nog att det finns massor av fattiga programmerare därute som gärna skulle lägga manken till för att tjäna 40000 dollar:-))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
80000 dollar?

Uplagt på 2 tävlingar?

Det blir cirkus 40000 dollar per tävling,tror nog att det finns massor av fattiga programmerare därute som gärna skulle lägga manken till för att tjäna 40000 dollar:-))

Men hur många kommer att fightas om dom slantarna då?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Det står PRISER för ca 80k $. Alltså inga pengar. Sen så förmodar jag att det finns etta, tvåa och trea platser osv.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Det står PRISER för ca 80k $. Alltså inga pengar. Sen så förmodar jag att det finns etta, tvåa och trea platser osv.

1:a pris Intel Extreme Edition XXX hardcore värde 40k $

men rolig tävling synd att det bara var för amerikanare.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Hoppas att man får ladda ner spelen gratis sen för att testa.

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

bra av intel jy ffs ,

dawney; m2

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk

Reklamjippo för hela slanten!

Hoppas det här är starten för flertrådade spel!

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWey
Hoppas att man får ladda ner spelen gratis sen för att testa.

Tror du själv på det?

Blir väl Conroe som första dual core prollen här. Lika bra det

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

INTEL-vad är detta,har aldrig hört av de är det en ny mp3 Spelare???
....Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klaus
INTEL-vad är detta,har aldrig hört av de är det en ny mp3 Spelare???
....Klaus

Hej Klaus!

Jag som svarar dig heter Flam...

Vänta lite nu..?

Du borde veta vilka Intel är, de gör ju de bästa chipseten till sina processorer. Ska bli underbart att lägga vantarna på conroe som sagt

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Coolt. Men hinner man verkligen till 1 September?

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Hej Klaus!

Jag som svarar dig heter Flam...

Vänta lite nu..?

Du borde veta vilka Intel är, de gör ju de bästa chipseten till sina processorer. Ska bli underbart att lägga vantarna på conroe som sagt

Tack ska du har har AMD 64Bitars 4000+ och en X2 4800+ på väg till mig.Finns not bättre??
.......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Det står PRISER för ca 80k $. Alltså inga pengar. Sen så förmodar jag att det finns etta, tvåa och trea platser osv.

Du har rätt var lite trött när jag skrev:(

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Avstängd

INTEL världens mäst kända tillverkare av microprocessorer:)
det är bra med spel som drar nytta av båda corsen.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klaus
Tack ska du har har AMD 64Bitars 4000+ och en X2 4800+ på väg till mig.Finns not bättre??
.......Klaus

Jag har en Opteron 146 och en Clawhammer 4000+ och ja, det finns alltid bättre. Conroe är väl förhoppningsvis bättre

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Man go halt med mycket förlust med Datorprylar,det är bara so.
Med en X2 4800+ har jag först mal lite lungd-tru jag och jag fick den verkligen billigt.Han ligga redan på Posten -måste bara invänta Löningen min,sen är det Dags att hämta han ut.
Finns till försäljning en Opteron 175 för 4300,-Kr-kanske den är också bra.
.......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ