AMD kan komma att leverera processorer till UMPC:s

Permalänk
Melding Plague

AMD kan komma att leverera processorer till UMPC:s

<font style="font-size: 10pt"><b>AMD kan komma att leverera processorer till UMPC:s</b></font> <small class="small">tisdag 21 mars av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
<a href="http://digitimes.com/systems/a20060316A7033.html" target="_blank">Digitimes</a> skriver att PC-tillverkare inte utesluter möjligheten att använda AMD:s processorer i kommande UMPC (Ultra Mobile-PC) datorer. UMPC är en ny kategori små datorer som kör en fullversion av Windows XP med funktioner från Tablet PC.
<br />
<br />Enligt taiwanesiska datortillverkare är det framför allt AMD:s Turion 64 och Geode-processorer som skulle passa i UMPC-datorer.
<br />
<br />AMD i Taiwan kommenterade med att UMPC behöver tid för att utvecklas; höga kostnader, brist på marknadsanpassning och överlappande funktioner jämfört med bärbara datorer är några av anledningarna till att Tablet PC floppade enligt AMD.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Tror jag tog upp Goede i någon nyhetsrapportering om sånna där apparater.
Tänk jag ligger en månad före hela tiden... ;P

Permalänk
Medlem

Säkert någon insider info... eller målhack från din sida -Boris-

Permalänk
Avstängd

Måste vara det...

Permalänk

hehe boris du e ball.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

varför ingen VIA-processor i dom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av madosaur
varför ingen VIA-processor i dom?

För att Via är sjukligt långsamma i jämfört med en Pentium M eller Tourin64 - även om de är underklockade.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

men i en UMPC?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av madosaur
men i en UMPC?

Via's processorer klarar ju knappt att spela upp komprimerad avi och jag tror att en Ultra Low Voltage Pentium M @ 0.9GHz slår allt Via har att erbjuda. Njea, VIA känns lite off :-/

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

haha ok.