Produkttest: Lexmark X8350

Permalänk
Melding Plague

Produkttest: Lexmark X8350

Lexmark X8350 är en multifunktionsskrivare för de som vill ha bildläsare, fax och kopiator i samma maskin. Mikael Söderlind har här fått möjligheten att testa om Lexmark har lyckats med denna modell.

Läs produkttestet: Lexmark X8350

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ah dessa Lexmark skrivare är helt självklart värd sina pengar

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem

Lägg i en bunt papper och visa om den scannar bra, går att lägga in buntar?
Faxen då? Går det nätverkskoppla skrivaren och ta emot pdfer som fax?

Känns som ett halvfärdigt produkttest.

Visa signatur

[>-------------<]
If I ever meet you I will CTRL-ALT-DELETE you...

Permalänk
Medlem

Heh Lexmark ja. Jag skulle inte köpa en sådan ens om den kostade 1 krona (vilket, som av en händelse, många Lexmark-skrivare ofta säljs för!). Sämre kostnadseffektivitet får man leta efter, och när man letat kommer man snart fram till att det verkligen inte finns någon som är sämre.

Och varför Lexmark skickar externa nätdelar kan jag svara på; det gör så för att spara pengar. På så vis kan man tillverka femtioelva miljarder skrivare av samma modell, och ändå sälja dom på olika marknader. Nätadaptern köper man in och slänger ner i paketet, så får kunden färdigställa sin skrivare själv.

Permalänk
Medlem

Trevligt att ni testar lite sådan här kringutrustning också.

Permalänk
Medlem

Ja, mer tester av kringutrustning!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Och varför Lexmark skickar externa nätdelar kan jag svara på; det gör så för att spara pengar. På så vis kan man tillverka femtioelva miljarder skrivare av samma modell, och ändå sälja dom på olika marknader. Nätadaptern köper man in och slänger ner i paketet, så får kunden färdigställa sin skrivare själv.

Det är väll inget ovanligt att man har samma produkt och sen olika externa nätdelar. Som du själv säger de kan ha en modell istället för 12 bara för att strömmatningen är olika.
En annan sak är också att de slipper CE certifiera produkten i sej. De köper in färdigcertifierade nätadaptrar från ett annat företag så kan de göra vad det vill i sin maskin.

En multifunktionsskrivare jag tycker är riktigt bra är BROTHER MFC-7820N. Inbyggt NIC som gör att alla i nätverket kan scanna, skriva ut, faxa från sin egna dator.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Att menyer som inte finns på svenska är väl en nackdel bara för de som inte är sluga nog att gå in på sweclockers för att läsa recensionen.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem

ser ut som en jävla terminator?!

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem

usch för Lexmark, aldrig mer för min del.. de är allmänt sega drar mycket färg samt att patronerna är svindyra.

btw bra recension mer sånt här...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Riktigt jävla ful, plus att jag hatar Lexmark.

Jag har haft 2 stycken Z45:er, och båda har krånglat.
Ligger just nu vid min dator, bara för att den är så snygg.

Denna modell var dock jävligt ful!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Kanske inte är den skönaste att titta på men funktionsmässigt är den skitbra, vi har precis
fått in den på jobbet och den är riktigt bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Riktigt jävla ful, plus att jag hatar Lexmark.

Jag har haft 2 stycken Z45:er, och båda har krånglat.
Ligger just nu vid min dator, bara för att den är så snygg.

Denna modell var dock jävligt ful!

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Discokungen

Varför ska man köpa en skrivare för att den är snygg? =/

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Kanske inte är den skönaste att titta på men funktionsmässigt är den skitbra, vi har precis
fått in den på jobbet och den är riktigt bra.

Det är den säkert, men den är, som sagt, ingen Hottie att titta på.

Edit: Range Rover; Ful, men användbar.
Edit2: Toalettpapper; Konstig design, men helt underbart att använda efter dagliga behov.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Haft en Lexmark, den funkade fint och skrev bra.
När patronerna tog slut gav jag skrivaren till syrran, inte rimligt att patronerna kostar lika mycket som en ny skrivare med patroner
Fanns ej heller att få tag på "pirat" patroner.

Blir ingen Lexmark mer för mig med de priserna på färgpatroner.

Visa signatur

Kent

Permalänk
Medlem

sweclockers i IDG anda...
Som tidigare nämts.. Driftkostnaden är ett rent självmord för de som faktiskt använder sin skrivare till att skriva ut mer än 10 sidor i månaden. Och vad det gäller hastigheten så skulle inte ja vilja använda den till kopiering av mer än 1 kanske 2 papper i veckan för att inte drabbas av hjärtattack...

Permalänk
Medlem

Själv har jag bojkottat bläckstråle helt, trött på skiten. Bara torkar igen och dyra som guld är patronerna. Har haft en lexmark Z35, den torka igenom efter en vecka.

Dessutom bör den ha en paralell-port om där inte är inbyggt nätverk.
Vem orkar ha en sånn pjäs sidan om datorn liksom.

Permalänk
Medlem

Lite OFT, men Powerknappen var extremt lik den som sitter på kontrollenheten till Z-5500

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Lite OFT, men Powerknappen var extremt lik den som sitter på kontrollenheten till Z-5500

Fast den på Z-5500 är inte i gummi

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Skulle sitta fint med en sådan. Våran skrivare börjar bli lite schleten!

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk

Jag har haft ett par Lexmarkskrivare (en multifunkt.). Överlag bra grejer, men som sagt; svindyra patroner!

Permalänk
Medlem

inte impomerad av denna recension...

mitt tips till alla som funderar på att köpa en ny skrivare/multifunktionsskrivare:
KÖP INTE LEXMARK!! köp Hp om du vill ha något som är jäkligt bra!
jag jobbar i en datorbutik och vi säljer även tillbehör, vi reparerar även skrivare och datorer mm mm
vi säljer mestadels Hp skrivare, och vi har absolut minst problem med dem, riktigt bra fotokvalite också!
lexmark är ohotat sämst vad det gäller skrivare enligt mitt egna personliga tycke, jag ser ju vilka skrivare det är som kommer in för reparation i verkstaden.

och varför skiver recensenten under nackdelar:
tre färger i samma patron...
vad är nackdelen med detta då?

det han tänkte på här är att det blir dyrare kostnad att skriva ut när alla färger sitter i samma patron, men vill man ha nåt billigt att skriva ut med så ska man över huvud taget inte välja lexmark från första början!
fördelen med att ha alla färger i samma patron är att det blir BÄTTRE fotokvalite på bilderna vid utskrift, recensenten säger också att oftast så tar den ena färgen slut och då måste man byta hela patronen... detta är iofs sant, men om du skall hårddra det så tar färgerna slut ungefär samtidigt om du inte sitter och pumpar ut gula bilder på löpande band.
och ja fattar inte varför han inte har skrivit med att det blir bättre fotokvalite vid användning av en tre-färgspatron. det borde han ju faktiskt veta, annars borde nån annan skriva recensionen..

vi har dem kunderna som äger skrivare med separata patroner och det funkar ungefär såhär:
måndag: kunden kommer in och behöver en gul patron...
tisdag: kunden kommer in igen och denna gången skall han ha en cyan
onsdag: kunden behöver nu en magenta patron
tors: kunden är förbannad att han inte köpte alla patronerna samtidigt för nu är det fjärde dagen han kommer - behöver light cyan denna gång, och passar även på att ta light magenta
fredag: kunden kommer tillbaka för att hämta fotopapper.

och man behöver inte byta ut en patron för att skriva foto... varför skulle du behöva göra det?
prova gör en utskrift när den vanliga (svarta) patronen sitter i och jämför när du tar bort den... blir det stor skillnad? - svaret får ni här: Nej! ingen större skillnad egentligen.

ytterliggare tips till någon ja såg nämnde nåt om piratpatroner: dessa innehåller inget smörjmedel - det är som att tanka en moped utan att blanda i olja - den skär till slut vilket resulterar i att du kan kasta skrivaren åt skogen, köp originalpatroner så lever skrivaren betydligt längre.

och varför köpa en lexmark skrivare för dem pengarna? hitta en HP eller canon för samma pengar istället, rekommenderat är Hp - billigare i drift.

Permalänk

Tycker den ser ut som en apparat från 1987 eller nått. Ja - design är viktigt.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

Som sagt, har man haft en eller ett par Lexmark så köper man det aldrig igen. Helt löjligt dyra patroner.

Jag skiter i hur bra betyg Lexmark får i ett test (har inte läst testet så jag vet inte om den fick bra), kommer ändå inte skaffa en igen.