Fx-60 funkar bäst för spel av X2 processorerna?

Permalänk
Medlem

Fx-60 funkar bäst för spel av X2 processorerna?

Läste någonstans att Fx-60 X2 inte tycks ha problem med spel som inte stöder dual core, som de andra X2 processorena verkar ha.
Kan det stämma?
Jag tror att det var på AMDs eget forum som jag läste det.

Visa signatur

Mick

Permalänk

Det enda som händer är väl att spelen bara utnyttjar den ena kärnan?

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Medlem

Nja, vissa spel har haft problem med dubbla kärnor. CS:S t.ex. körs i dubbel hastighet för många med dubbla kärnor, så det buggar lite. Det kan avhjälpas med patchar eller att man stänger av ena kärnan i spelet.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Nja, vissa spel har haft problem med dubbla kärnor. CS:S t.ex. körs i dubbel hastighet för många med dubbla kärnor, så det buggar lite. Det kan avhjälpas med patchar eller att man stänger av ena kärnan i spelet.

"stänger av ena kärnan" ??? drar ur strömsladden eller

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
"stänger av ena kärnan" ??? drar ur strömsladden eller

Man kan i OSet bestämma att en viss process endast ska köras på en viss processor, och på så vis får man spelet att bara gå på en kärna.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Men skillnaden mellan FX-60 och de andra X2 processorerna lär vara att du inte behöver ladda ner hotfixar och andra uppdateringar som ändå inte fungerar för alla, iallafall så påstår en kille på AMDs gaming forum detta, det var bara att tuta och köra!

Visa signatur

Mick

Permalänk
Medlem

eftersom det är samma CPU som vilken annan X2 (2x1MB cache) förutom den upplåsta multipeln tvivlar jag på att man inte behöver "hotfixar och andra uppdateringar" på.

visst kanske är så att nyare X2:or inte behöver det, men att enbart FX-60 inte gör det tror jag inte på

Visa signatur

Huvuddator: | Gigabyte X58A-UD3R | Core i7 930@4GHz | 6GB (3x2) Corsair XMS3 | Zotac GTX570 |
Backupdator: | DFI DK P45-T2RS Plus | Core 2 Duo E6750@3.2GHz | 4GB (2x2) Corsair Dominator PC8500 | XFX 8800GTS XT 640MB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Man kan i OSet bestämma att en viss process endast ska köras på en viss processor, och på så vis får man spelet att bara gå på en kärna.

japp men fortfarande så stängs inget av. Bara att man ändrar så att datorn själv inte får bestämma balansen mellan belastningen

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.