Permalänk
Medlem

bios "batteriet" HJÄLP!

Tjoosan!
Lanar med några polare och varje gång jag flyttat min dator nu i vinter så vill den inte starta. Den blir kall eller någonting, men det visste inte jag så jag tog ut batteriet.
Men den startade inte ändå, så jag ställde den i ett hyfsat varmt rum en halvtimma, då startade den men bios va nollställd och jag har en köpdator från network med deras bios och nu funkar inte ett skit.
Datorn bootar inte windows som den ska.
Har provat formatera den men det hände inte så mycket.
Någon som kan tala om för mej hur jag ska gå vidare?
tack på förhand

Permalänk
Medlem

Dina polare kan ladda ner nyaste bioset för det moderkortet och lägga på typ en diskett. så instalerar du de
Lycka till

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem

Varför tog du ut batteriet?? Finns väl inte en enda vettig anledning 0_o Rör inte det du inte förstår dig på.

Testa som AMDBoss säger, om inte det funkar får du maila supporten eller ringa dom på måndag. Vet inte om recovery cd:s fixar bios också Nån som vet?

Permalänk
Medlem

asd

Mm det va dumt att ta ut mitt batteri, men jag trode det skulle ordna sig då.

Permalänk
Medlem

Säker på att du inte bara glömt ngn inställning i BIOSet som gör att den inte bootar ?

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |

Permalänk
Medlem

De e la ingen far att han tog ur batteriet de har inget me de att göra..... Har också köp dator har drat ut de många gånger ingenting har hänt hitills.. Ja tror som "Ndl" Att du glömt någon inställning i BIOS

Visa signatur

Aspire X Dreamer | Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB | Gainward GeForce 8600GT 256MB GDDR3 | Seagate Barracuda 40Gb | Samsung SpinPoint 200Gb | Western Digital 250Gb | LG Flatron 19Tum 8ms | Ie 3.0 | Corepad Magna Gaming Suface | Sennheiser PC 150 |
www.xrosstheline.com | #xtl.gaming | aPPelTon^ goes mIrc nerd som inte kan nåt^^

Permalänk
Medlem

får du upp ngt felmeddelande i biosen? vad isf? de skulle hjälpa väldigt mkt för oss att hjälpa dig.

Visa signatur

:)