Permalänk
Medlem

Trasigt minne. RMA?

Hej alla glada swecare

Tyvärr är inte jag lika glad eftersom att jag har köpt grisen i säcken. Köpte begagnat moderkort, cpu å minne för en billig peng. Sen då ja kommer hem å ska sätta igång allt tycker ja datorn går segt å hänger sig ofta så ja får för mig att köra memtest. Mycke riktigt.. Då är ena minnet trasigt. Självklart är det 512-stickan jag fick med vid köpet..

Visst har vissa tillverkare livstids garanti? Den här modulen är från twinmos. Står 512mb pc133 cl3 på min sticka..
Är ju lite synd eftersom att det var minnesmodulen som drog upp priset lite.. Rätt så svårt att häva köpet åxå.

Men om jag nu vill skicka in min sticka, finns det någon möjlighet överhuvudtaget att felet ska gå på garanti?

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk

Om det inte har gått 2 år och du vet varifrån den kommer och att knäppisen innan inte har överklockat så går det bra.

Kingston och inte Twinings har livslång garanti.

Självklart ska du inte acceptera ett trasigt minne. Prata med säljaren.

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Avstängd

kingmax har oxå livstids garanti

Permalänk
Medlem

Jag kan inte själv skicka det på rma till tillverkaren? vet ju inte hur gammalt det är lr nåt.. Säljare hävdar ju att det funkade då ja köpte minnet.. Så det står ju bara ord mot ord.. Inte så mycke att göra.. Därför tänkte ja att det kasnke går att skicka in..
Men har ju inget kvitto..

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk
Medlem

jag köpte ett 2x512 ballistix pc4000 begagnade här på köp&sälj.
dom gick hur bra som helt perfekt i min gamla dator.men när jag satte in dom i mitt nybygge (sign) fick jag flera hundra fel i memtest.
då läste jag av en slump att crusial har livstids garanti och skickade tillbaka dom
fick helt nya efter 4 dagar!!
kom en gubbe o lämnade minnena vid min dörr tom.
kallar jag bra support!!!

vet inte om du har samma garanti på dina :/

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

okej.. låter ju bättre å bättre de här Men hade du kvitto? Hur gjorde du för att skicka tillbaks dom? Sa du något speciellt för att få ut dom nya?

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk

har själv precis råkat sälja ett trasigt minne till! det är tydligen helt dött!aldrig vart med om liknanden men men... försöker att lösa detta nu. minnet är ett a-data pc4800. är lite över ett år sen jag köpte det. ska jag skicka det tillverkaren eller db.com som jag köpte dem ifrån?

Permalänk
Medlem

hade inga kvitto alls skrev bara upp serie nr etc på ett papper och att ramen visade massor av fel i memtest.

crusial ville bara att jag skickade tillbaka dom trasiga ramen så dom kunde se att det var deras ram.
nu vet jag ju inte om andra tillverkare har lika bra support för dessa ar ju grymma..
kolla på tillverkarens hemsida och maila lite.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

okej.. låter ju kanon det här ska pröva å maila twinmos å höra va dom säger.. dom är ju rätt så stora så borde ju va likadan support tycker ja

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack