D-Link introducerar vikbar WLAN-telefon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ragnwald
Mig veterligen heter det "clam-cell".. "musseltelefon".... inte shell

Shell betyder ju just mussla/snäcka/skal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Panasonic och Siemens har var sin vet jag.

EDIT: Linksys också.

Du kan in länka lite mer ingående. Linksys hitta jag ingen, hittade en skypelur och en stor jävla telefon för företag. Men ingen liten och smidig SIP-telefon. Panasidan stängde jag ner för allt oljud som helt plötslig kom. Siemens hitta jag inget på. De borde ha en SIP-telefon kategori.

EDIT: Sökte lite på WiFi phone, hittade några stycken, men inga hade en trevligt skärm och de flesta såg riktigt fula ut. D-linken verkar trevlig med sitt format och funktioner.

Permalänk

Hmm, denna + en portad netstumbler...mycket trevligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ragnwald
Mig veterligen heter det "clam-cell".. "musseltelefon".... inte shell

Bägge uttryck används..
Med tanke på att den öppnas som ett mussleskal så fungerar clamshell-design lika bra som clamcell-design
Jag personligen tycker det låter bättre med just clamshell.

Visa signatur

-Twin-
FX-60, DFI Expert, Corsair 4000PT, N7900GTX SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twin
Bägge uttryck används..
Med tanke på att den öppnas som ett mussleskal så fungerar clamshell-design lika bra som clamcell-design
Jag personligen tycker det låter bättre med just clamshell.

clamcell - 79 träffar i google
"clam cell" - 214 träffar
clamshell gsm - 1.380.000 träffar

Tror nog att det heter clamshell, inget annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Du kan in länka lite mer ingående. Linksys hitta jag ingen, hittade en skypelur och en stor jävla telefon för företag. Men ingen liten och smidig SIP-telefon. Panasidan stängde jag ner för allt oljud som helt plötslig kom. Siemens hitta jag inget på. De borde ha en SIP-telefon kategori.

EDIT: Sökte lite på WiFi phone, hittade några stycken, men inga hade en trevligt skärm och de flesta såg riktigt fula ut. D-linken verkar trevlig med sitt format och funktioner.

Linksys: http://www.wisper.se/shop/view_product.php?product=WIP330

Siemens:
http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,hq_en_0_88566_rArNrNrNr...
http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,hq_en_0_122755_rArNrNrN...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clint Eastwood
Hmm, denna + en portad netstumbler...mycket trevligt.

Borde väl nästan räcka med en såndär wifi-nyckelring

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Där ser man, siemenslurarna såg väl inge vidare ut. Men linksysen verkar nice, dock ett väldigt högt pris, alldeles för högt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk

Jag tycker att Netgears kommande lur är snyggare än D-Linken. Enligt någon site ska den även köra Linux, vilket öppnar för en hel del roliga hack.

Dessutom börjar det komma många smartphones med wlan (p990i, n80 m.fl.), så det känns som att rena wlan-telefoner kommer bli överflödiga.

Visa signatur

i am a sig. please don't eat me.

Permalänk
Medlem

Mjo men tanken med WLAN-telefoner är ju att dom skall ersätta nuvarande DECT-telefoner i hemmen/företagen.
Och priserna kommer naturligtvis falla allt eftersom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Altså det är ingen mobiltelefon utan en WLAN-telefon. Så du har den i hemmet istället för en trådlös.. och när du tar med den ut, kan du även ta med ditt hemnummer vartsomhelst i världen.

Självklart är det en mobiltelefon!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Självklart är det en mobiltelefon!

Jag föredrar faktiskt att säga trådlös om sådana som inte använder GSM/WCDMA.

Permalänk

Så, hur är det menat att man ska ringa då? Inte kan det väl vara HELT gratis att ringa?
Med Skype får man ju betala för att ringa icke-Skype-nummer t.ex. Hur funkar det med denna telefon, och hur betalar man?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheWretch
Så, hur är det menat att man ska ringa då? Inte kan det väl vara HELT gratis att ringa?
Med Skype får man ju betala för att ringa icke-Skype-nummer t.ex. Hur funkar det med denna telefon, och hur betalar man?

Det beror helt på vilken provider du registerar dig hos, och man kan självklart ha flera stycken. Att ringa till andra SIPtelefoner är helt gratis.
Rixtelecoms SIPtjänst tar 75kr i månaden, där ingår gratis sverigesamtal och mobilsamtal till hyffsade priser.
Om man ringer mycket till USA tex kan det vara fördelaktigt att registerara sig hos en lokal provider där tex, och på så sätt ringa mycket billigt inom USA tex.

Permalänk

Det här är ju framtiden känns det som. Om konfigureringen är lätt när man byter nät så tror jag verkligen på den här grejen. En kompis till mig gjorde ett arbete på högskolan i Trollhättan. De gick runt med en bärbar dator i centrala staden, på en sträcka på ca 1 km hittade de ca 75 olika nät varav ungefär hälften var helt öppna. Om man kan tänka sig en liknande densitet av nät i alla medelstora städer och att en wlan telefon i stort sett själv kan koppla upp sig till ett öppet nät så har man ju gratis internet/telefon i större delen av västvärlden. Perfekt vid tågluffande eller storstadsbesök i utlandet etc.

/David

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Jag föredrar faktiskt att säga trådlös om sådana som inte använder GSM/WCDMA.

En mobiltelefon är väl i högsta grad trådlös?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
En mobiltelefon är väl i högsta grad trådlös?

Mjo , men du går väl inte omkring och kallar mobiltelefoner trådlösa, för det är underförstått.