Kylning till ett Aopen i915GMm-HFS S479??

Permalänk

Kylning till ett Aopen i915GMm-HFS S479??

Ja som topic säger, söker en kylning till ett Aopen i915GMm-HFS.
Vet att Dustinhome har en kopparfläns som skall passa till S479, men fläkten på den flänsen är ganska liten och små fläktar har en tendens att ge ifrån sig ett ganska högfrekvent och jobbigt ljud.

Söker en fläns som passar eller inte är alltför svår att modda dit på detta kort så man kan använda en 80mm fläkt eller köra helt passivt.

Edit: Kanske skulle ha lagt denna tråden under "Kylning" istället, men jag provar här iaf.

Permalänk
Medlem

Har samma kort och jag stoppade i en av Zalmans modeller, den på 92mm eller vad det är.

Inte den största, men den näst största. Det är precis så att ett pci-e kort får plats (kortet ligger emot flänsen, men jag la lite gummi emellan).

Jag har ställt in fläktkontrollern i bios så att den ska använda fläkten om den överstiger 55c, men det verkar den aldrig göra. Inte ens efter 10 timmars tittande på film. 1.86 Dothan stock klock , men nedsatt voletn till 1.2 ca.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusOCZ
Har samma kort och jag stoppade i en av Zalmans modeller, den på 92mm eller vad det är.

Inte den största, men den näst största. Det är precis så att ett pci-e kort får plats (kortet ligger emot flänsen, men jag la lite gummi emellan).

Jag har ställt in fläktkontrollern i bios så att den ska använda fläkten om den överstiger 55c, men det verkar den aldrig göra. Inte ens efter 10 timmars tittande på film. 1.86 Dothan stock klock , men nedsatt voletn till 1.2 ca.

Tackar för tipset!!

Var det svårt att sätta dit den?

Permalänk
Medlem

Nja...du får rota fram bult/skruvlådan och dra skruvar underifrån kortet upp genom fästena på flänsen om du förstår vad jag menar.

Sen tar du bara vingbultar eller nått liknande som är lätta att komma åt att dra till. Det passar inte till hundra % men om du vrider lite lätt på flänsen efter du dragit i den första skruven går det kanon.

Lite pill är det men med lite jävlaranamma och en kall öl så blir det bra

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz