Permalänk
Medlem

Hur märks det att agget är trasigt?

Går det att se fysiskt om nätagget pajjat?

Skulle ominstallera pc,n men allt är svart, allt snurrar, alla fläktar men det kommer ingen bild what so ever, kan alltså inte välja ens att starta från skivan, eller komma in i BIOS?

Agget Colors IT 400 Watt

Hjälp

//Björn

Permalänk

Lite mer detaljer om systemet?
Alla sladdar i?
några felljud?
nollställt bios?

har du ström (fläktar etc) så är inte nätagget helt paj.. dessutom är det en sån sak som lägger av under belastning och inte när du mekar och kopplar in det

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

oki sry

AMD 3500+ Venice
Asus A8V VIA K8T800Pro 4DDR-DIMM 5PCI AGP SATA Raid Audio GB-LAN Socket939 ATX
4 GB ram Twinmos Twister
Nvidia Gainward 6800GT AGP
2 st Maxtor Diamond 300 GB 16 MB cash
XFi Extreme music

Alla sladdar i
Inget feljud
Nollställt bios Ja

Testat med andra HDD utan resultat, Både SATA och ide
Även provat med en annan skärm

Permalänk
Medlem

Precis samma sak har hänt för mig...grunnar på om det kan va grafikkortet som knasar...

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

Enda som återstår när man ställs inför detta problemet med svart skärm är uteslutningsprincipen. Testa med ett annat agg, testa grafikkortet i en annan dator osv.

/Martin

Permalänk

Ditt fel ligger i moderkortet. Testa att byt så ska du se att det fungerar.

Har samma problem, när jag byter moderkort fungerar det, fast mitt andra moderkort är också sönder, fast ett annat fel, så jag har ingen dator alls för tillfället

Permalänk

Hmm.. 4 gig minne säger du? Hur är de fördelade, 4x1024, 2x2048 osv? Har du många stickor kanske det är en av dem som strular. Prova flytta om lite, prova med en i taget i olika slots osv.

Visa signatur

CoolerMaster Centurion 532 | Tagan 430W EC | DFI LP UT NF4 Ultra-D | AMD64 3700+ SD BN @ 2915Mhz (Zalman CNPS7000B-Cu) | 2x512MB Kingston DDR400 | Asus Radeon X850PRO PCI-E (Zalman VF700-Cu) | 280GB IDE HDD | SuperPI 29s

Permalänk
Medlem

Hände samma sak för oss. vi lämnade in den på garrantin och moderkortet hade krashat.

Nu har vi fått tillbaka datorn men nu har den massa andra fel.. jippie.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Beställt nytt mobo nu, byter från asus till abit, agp korten kostar ju som tur är inte en förmögenhet.

4 slot med 1GB i vardera som går i dual.. den vart ganska rapp..kör på default i Bios..

Kört med twinmos minnen i flera år och är skitnöjda med dom, peppar peppar så har dom hållit än så länge.

nuvarande stickor är 4 st 1 GB twister pc3200

Obs: Har inget feljud på uppstart, men HDD lampan slocknar efter 5-6 sec.. men testat nya HDD och det blir samma sak, måste vara mobot, strulat lite innan, verkar vara ett måndags ex.. jaja nya tag med nya grejjer

Tack för alla svar och inlägg det uppskattas

//Björn

Permalänk
Medlem

Har haft och har samma problem, det återkommer lite då och då när jag pillar i datorn. Alla fläktar går igång, likaså hårddiskar, hddlampan laddar några sekunder sen slocknar den och man får överhuvudtaget ingen bild.
Trodde som dig att det var moderkortet och köpte helt nytt samt ny cpu och nätagg, fortfarande samma problem...

Testat att ta ut allt ur lådan och provköra? Det gjorde att min dator helt plötsligt kickade igång efter att ha varit död en vecka, väldigt märkligt =S

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

pröva att lossa på minnena ur sina slotar och sätt tillbax dom igen, det kan vara glappkontakt någonstans, pröva även att göra likadant med grafikkortet

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC