10 000 förfalskade datormöss demolerade av ångvält

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
[B]MonsT€R: Jag vet inte hur du brukar göra när du lägger asfalt, men här i Sverige så använder man ångvältar för att få en jämn yta.

tror inte den drivs av en ångmaskin

men ballt å mosa en massa piratkopior:)

Visa signatur

10100111001

Permalänk
Medlem

Hahahah! Tuffnt namn baktill på ångvälten, "WHACKER"

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

asfaltsvält är det vanligaste man ser på vägarna. den på bilden ser ut att vara för att rugga upp mark för beläggning eller liknande.

hyr en och förstör era möss:

http://www.maskin.skanska.se/files/PDF/Broschyrer/Skanska_Mas...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Snyft.... jag skiter väl i ifall det är piratkopier eller ej, så länge de säljer dem billigt till mej

Permalänk
Medlem

Kan meddela att jag jobbar hos en distributör i Sverige som just nu för en rättstvist med en dansk distributör som sålde oss 2000st Logitech Pilot mouse år 2001. Rättstvisten har hållt på sen 2003 och vi hoppas den är slut snart.

Jag kan även meddela att de var svårt att se skillnad på mössen men på kvaliten var det stor skillnad. Kan förstår att logitech blir förbannade på detta då de smutsar ner deras rykte.

Visa signatur

Director | Founder - HeXagon e-Sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robboy
Nej nu går ni ju in på fattiga länder.. det dom behöver är att lära sig ta hand om sig själva och att vi slutar ge dom saker.. inte för att jag är snåll.. utan för att jag är rationell. get man barnen i afrika 1000kg "mat" varje månad.. så om några år blir vi tvungna att ge bort 1000 000kg "mat" efter dom dom får än större del fattig befolkning (efter som inga dör)... och ALLA är INTE fattiga i afrika/colombia det finns stor städer precis som är en aningen knakande industri men det finns jobb pengar mat och JAS-plan har dom i afrika. om vi ska ge bort något är det våra råd. och starta fabriker där. men inte mata dom.

Ord.

Visa signatur

[i5 4690k @ 4.2 GHz] [Corsair H55] [Sapphire Vega 64 Nitro+] [8 Gb 1621 Mhz) [EVGA Supernova G2 750W] [Fractal Design Define R5]
--
[AC Silentium T2] [AMD 64 3500+ 90nm Winchester] [Zalman 7000CNPS AlCu] [Asus A8N SLI Deluxe] [1 GB RAM Corsair XMS3200XL 2-2-2-5] [Ati Radeon X850XT] [250 GB Hitachi SATA] [200 GB Samsung SATA2 NCQ] [Sony DVD] [NEC 3520 DVD/CD Brännare] [SB Audigy2 ZS] [Logitech MX 518] [Func Surface] Införskaffades 03/2005

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit bättre om de satt några "arbetslösa" på att återvinna dem korrekt. Annars är nog killarna i Danmarks fängelsen rätt så sysslolösa.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk

Det går väl snabbare att återvinna mössen efter de är mosade? Det tar ju annars lång tid att skruva upp 10.000 möss och stackars de anställda som får plocka isär dem hela dagarna. Visst de har elektrisk skruvmejsel, men sitt 8timmar om dagen och plocka isär möss så skall ni få goa handleder..

Ang skänka till uländer, så hade uländerna sedan kunnat sälja tillbaka dem som orginal och tjäna pengar på det.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

vad tänker danskarna med igentligen...

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

hmm.. tror dom ville köra en "korean".. där använder dom nämligen ångvält när dom ska förstöra Piratkopior... för ngt år sen konfiskerade typ 1miljon cd skivor i ngn av korea delarna,... kommer inte ihåg, hur som hälst så tuffade ångävlten över... en sak till ångävlt drivs av disel, däremot så värms ju "Hjulen" upp så att man lättare kan hantera asfallt... kanske så bildas det ånga på ytan av hjulen där av ångvält??

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk
Medlem

Varför inte bara läga ut några kilo råttgift ?

Permalänk
Avstängd

varför inte va lite mer civilicerade och återvinna materialet istellet för köra över10k möss med ångvält.

Permalänk
Medlem

"musar" är ju Heligt!!!!!!!!!!!

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holm
Nej, detta är en vält: http://www.vaderstad.com/product_category.aspx?treeId=29&chil...

Detta är en (tandem)vägvält:
http://www.dynapac.com/prodimg/cc722rops.jpg

Men visst kan man kalla det vält också. ;P nog bråkat om denna petitess nu?

Mosa mössen!

Nä, jag är inte klar! ;D

På bilden man ser i nyheten så är det förmodligen inte en vägvält (eftersom den inte har släta valsar), utan snarare en grusvält eller sopvält kanske.
Vad som är viktigt är bara att veta att det inte är en ångvält och när det är svårt att säga vad det är för slags vält på bilden så är det nog bäst att nämna den efter en högre nivå i topologin, nämnligen samlingsnamnet vält.

...och nä, man ruggar inte upp marken innan man lägger asfalt. I should know, jag jobbar som asfaltsvältförare på sommarsäsongen.

För övrigt såg den där bilden du visade på din slags vält mer ut som ett multipåhängsverktyg för traktorer.

Permalänk
Hedersmedlem

helt rätt gjort kopior är sjukt störigt

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

fan så härligt.. döda piratkopiorna.. dock inte warez:)

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -

Permalänk
Medlem

Tja om de såldes och var märkta som logitech möss så e det ju fasen ingen diskusion.

Däremot om formen var samma som logitechs, men ej var märkta logitech så kanske det går o diskuteras. Men formen är säkerligen patenterad den också.

Detta var helt rätt o göra, sen ni som vill skicka iväg dem till u-länder kan ju punga upp med pengarna o gå dit o märka om mössen, slänga in dem i containern om ni nu anser att ni har råd med det. Blir nog ganska mycket pengar i längden om logitech själva skall fösa iväg allt piratkopierat till afrika.
Sen kan man ju fråga sig om de verkligen behöver några tusen möss utan dator till i afrika, det vet dock inte jag nått om..

Visa signatur

sega arkad maskin med 2 analoga joyar 16 knappar, 30" monitor. Neo geo 6 slotars som dunkar ski**n ur din PC!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Vadå, finns det orginal?... jag klassar inte "made in ching chong" som orginal i alla fall.

T ex. Levi´s jeans är väl inte från öst? eller så är amerikanare väldigt små för jag får knappt in k*ken i brallorna (faktist sant )

Tyvärr så är det mesta här i sverige bara kopior. JoS Mp3 spelare är det.. so fuckin what, onödigt att mosa "orginal" mössen.

Jag bara måste hålla med på vissa sätt...
det mesta av allt man köper idag inom tekniksektorn är ju gjort i nått asiatisk land man nog hoppas man inte behöver åka till, så egentligen är ju allting orginal, eller allting kopior beroende på hur man ser det. Däremot tror jag defenetivt på att det ändå är skillnad i kvalité mellan sakerna, så även om de är tillverkade i samma land, kan det vara dag och natt i skillnad på kvalité.
(btw, håller med ang. JoS, rent skräp imo)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av liket
Nä, jag är inte klar! ;D

På bilden man ser i nyheten så är det förmodligen inte en vägvält (eftersom den inte har släta valsar), utan snarare en grusvält eller sopvält kanske.
Vad som är viktigt är bara att veta att det inte är en ångvält och när det är svårt att säga vad det är för slags vält på bilden så är det nog bäst att nämna den efter en högre nivå i topologin, nämnligen samlingsnamnet vält.

...och nä, man ruggar inte upp marken innan man lägger asfalt. I should know, jag jobbar som asfaltsvältförare på sommarsäsongen.

För övrigt såg den där bilden du visade på din slags vält mer ut som ett multipåhängsverktyg för traktorer.

ång|vält -välten -vältar subst.
maskin med stor cylinder som sammanpackar vägunderlag (numera dieseldriven) (ofta bildligt)

Taget härifrån:
http://lexikon.nada.kth.se/lexin.shtml

Och då jag tvivlar på att KTH och myndigheten för skolutveckling skulle göra en sådan miss som att publicera ett felaktigt lexikon så tror jag vi kan konstatera att ordet ångvält finns, och att det i gemene mans ordförråd betyder "stor-fet-maskin-med-cylindrar-som-hjul-som-kör-över-saker". Sen att det egentliga sammlingsnämnet är enbart vält är en annan sak. Det finns om du tänker efter rätt många såna missar i det svenska språket. Om det sen är en vägvält, sopvält, grusvält eller en vält ko är sak samma, då ordet ångvält är en definition på just den typen av fordon och då alltså giltigt oavsett vilken typ man igentligen menar.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackan1989
Mer bilder

Film!

Visa signatur

<>Amd 64 3500+@~2.5ghz 250x10 <>2x512mb Bh-5 @2-2-2-5 @205mhz<>DFI Lan party Sli-D<>7900gt@ 55/1850<> ~29000 3dmark01, 24000 3dmark03, ~9700 3dmark05<> http://expressen.se/index.jsp?a=117235 <----idioter!

Permalänk
Medlem

verkar i alla fall LITE onödig.. visst, vad fan skall en Barnby i Afrika med en jävla massa möss...??
som sagt, tyvär går det ej att äta.. knappast att de behöver en mus..

Tycker det är starkt jobbat att mössen inte kom ut på marknaden... jag menar, hur många, och VEm säljer dessa kopior???

jag tycker att de kunde sälja de som OEM utan namn, då skulle det inte varit någon grej utav det hela..
EDIT: Nästa gång skicka etiketter eller logitech emblem i separat sändning hehe.. nej bara skoj, men klantigt var det,, om inte någon rapporterade så klart..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
De lär knappast ha datorer utan mus där. Hade man skickat dessa möss till Colombia så hade förmodligen 50% hamnat på den svarta marknaden, 40% delats ut hos statliga myndigheter och resten i skolorna för att ligga på hyllan i flera år.

Fattiga länder behöver inga datormöss. De behöver bättre styre, mindre korruption och bra utbildningspolitik. De mest behövande behöver mat och vatten.

Så du tror att dom inte får mat p.g.a. dålig politik ? det är absolut inte mkt politiskt när det gäller fattigdom i afrika.... visst vägrar vissa länder skänka pengar o.s.v. men afrikas (de fattigare länderna) är nog mest politiskt korrekta politiker som finns... inte sådana som rufsar åt sig 20000 som skulle kunnat låtit en hel by överlevt en månad.....
det är mkt mer än så min vän... kan du tänka dig att när man exempelvis snackar om afrika... under 400 jävla år tog de varenda man, varenda kvinna, som levde och inte var dödssjuk, och så klart inte för gammal och inte heller för liten.. och gjorde till slav.. hur afrika ens överlevt är ett mirakel.. hade det hänt sverige.. så hade sverige varit öde inom 10 år...
sen har vi ju 75% av befolkningen som inte bor i fattiga länder som vägrar skänka en hundralapp eller 2 i månaden.... så jävla snålt.. jag själv försöker så gott jag kan.. allt jag får över skänker jag.. men sen så finns det dem som tänker.. äsch... nu har jag mkt pengar över.. nu kan jag gå och äta mig en hamburgare på mcdonalds istället för att rädda livet på små barn och deras familjer nere i afrika......

och för det andra.. ni som säger skänk bort, eller spraya över.. eller nå annat skit.... det är PIRATKOPIERAT ... alltså olagligt.. ska ett land skicka olagliga
likadant som att säga att överblivet knark borde skänkas bort till afrikaner istället för att förgöras.. bara för att de är fattiga... men ändå ... vad i helvete ska de med en en mus till? de äger inte ens en TV, stereo, eller dator... så vad i helvete ska de med en piratkopierad logitech G7 till `?.... det de behöver är mat, vatten, tak över huvudet.... dom kräver inte mer...

Visa signatur

Peter Naame

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
MonsT€R: Jag vet inte hur du brukar göra när du lägger asfalt, men här i Sverige så använder man ångvältar för att få en jämn yta.

Öhhhhh, man lär inte få särskilt jämn asfalt av den ångvälten.
Snarare mer likt en stor celluit bestyckad yta...

Visa signatur

Honk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dragan_at
oargh vilket slöseri! saker som fungerar skall man inte misshandla! jag hade gärna haft en sådan mus ävon om det inte hade varit samma kvalite som logitechs möss..

Synd bara att vi hade fått en höra en sisådär 10 000 whinetrådar om hur dåliga Logitech är och ingen bör någonsin köpa Logitech om dom inte förstörts.

Permalänk
Medlem

Precis!

Vissa här verkar tycka det är ok att göra kopior på andras produkter.

Jag skulle bli skitförbannad om jag köpte en Logitech mus och sen visade de sig att de var en pirat som håller sämre kvalite.

Visa signatur

Director | Founder - HeXagon e-Sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wizzzie
Så du tror att dom inte får mat p.g.a. dålig politik ? det är absolut inte mkt politiskt när det gäller fattigdom i afrika.... visst vägrar vissa länder skänka pengar o.s.v. men afrikas (de fattigare länderna) är nog mest politiskt korrekta politiker som finns... inte sådana som rufsar åt sig 20000 som skulle kunnat låtit en hel by överlevt en månad.....
det är mkt mer än så min vän... kan du tänka dig att när man exempelvis snackar om afrika... under 400 jävla år tog de varenda man, varenda kvinna, som levde och inte var dödssjuk, och så klart inte för gammal och inte heller för liten.. och gjorde till slav.. hur afrika ens överlevt är ett mirakel.. hade det hänt sverige.. så hade sverige varit öde inom 10 år...
sen har vi ju 75% av befolkningen som inte bor i fattiga länder som vägrar skänka en hundralapp eller 2 i månaden.... så jävla snålt.. jag själv försöker så gott jag kan.. allt jag får över skänker jag.. men sen så finns det dem som tänker.. äsch... nu har jag mkt pengar över.. nu kan jag gå och äta mig en hamburgare på mcdonalds istället för att rädda livet på små barn och deras familjer nere i afrika......

och för det andra.. ni som säger skänk bort, eller spraya över.. eller nå annat skit.... det är PIRATKOPIERAT ... alltså olagligt.. ska ett land skicka olagliga
likadant som att säga att överblivet knark borde skänkas bort till afrikaner istället för att förgöras.. bara för att de är fattiga... men ändå ... vad i helvete ska de med en en mus till? de äger inte ens en TV, stereo, eller dator... så vad i helvete ska de med en piratkopierad logitech G7 till `?.... det de behöver är mat, vatten, tak över huvudet.... dom kräver inte mer...

Måste säga att jag faktiskt håller med dig

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krukan6
Precis!

Vissa här verkar tycka det är ok att göra kopior på andras produkter.

Jag skulle bli skitförbannad om jag köpte en Logitech mus och sen visade de sig att de var en pirat som håller sämre kvalite.

Det finns med stor säkerhet redan på marknaden, kan hända att jag köpt en sådan då jag är/var logitech motståndare

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Helt jävla onödigt att förstöra dom, men bra att dom åker fast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Helt jävla onödigt att förstöra dom, men bra att dom åker fast.

Vad skulle du gjort då?

Visa signatur

Director | Founder - HeXagon e-Sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNsT€R
Ångvält? Var det inte ganska längesen man använde sig av sådana?

Tydligen inte.

Visa signatur

Det du inte vet, lider du inte av.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
De kunde ha skrapat bort alla logitechmärken från mössen, sedan skänkt dem till terapi av datornördar där de slänger möss i väggen och skriker ut sin ångest .

Argh du snodde ju min kommentar nästan!
Jag hade tänkt att istället för att tullen skulle behöva anlita en grusvält eller vad den ska kallas så kunde de få skramlat in lite extra till fikakassan.
Betala 1krona per mus som man slår sönder i vredesutbrott. Tänk att få gå lös med två möss som man har snurrandes i kabeln likt lassokast.
Jag skulle gärna lägga ut 10-20 spänn för att förstöra möss
Jag tänkte mig något speciellt ställe där man får slå sönder och de slängs i rätt containrar sen (inte så man får köpa möss för 1 kr st och ta med sig).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG