Nvidia lanserar tre nya grafikkort för mobila arbetsstationer

Permalänk
Melding Plague

Nvidia lanserar tre nya grafikkort för mobila arbetsstationer

<font style="font-size: 10pt"><b>Nvidia lanserar tre nya grafikkort för mobila arbetsstationer</b></font> <small class="small">fredag 31 mars av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Nvidia skriver i ett pressmeddelande att de har lanserat tre stycken nya grafikkort i sin Quadro FX-familj för mobila arbetsstationer. Först ut med att släppa produkter med de nya grafikkorten blir Dell, med datormodellerna Precision M65 och M90.<br /><br /><i>"Mobile products are our fastest growing segment as our customers realize the productivity benefits of taking their work wherever they need to be"</i>, säger Jeff Brown, VD för Nvidias professionella produkter.<br /><br />De nya grafikkorten är följande:<ul><LI>Quadro FX 350M med 256 MB DDR2-minne och 64-bitars minnesbuss, lämpad för tunna och lätta mobila arbetsstationer.</li><LI>Quadro FX 1500M med 256 MB DDR2-minne och 256-bitars minnesbuss, erbjuder hög prestanda samt marknadens bästa kvalitet och precision för bilder.</li><LI>Quadro FX 2500M med 512 MB GDDR3-minne och 256-bitars minnesbuss, för den som vill ha det allra bästa utav prestanda.</li></ul>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Allrid bra att ha!

EDIT: Först!

Permalänk
Medlem

hur fungerar dessa vid spelgrafik.. för dessa kort är väl avsett för CAD etc..?? eller är jag ute och cyklar..?

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Inte alls bra som spelkort. Dom är optimerade för Second per frame. Inte frames per second.
7800gtx SLI är långsamare än ett FX540 kort för 2000:-

Exempel : http://features.cgsociety.org/story_custom.php?story_id=3321&...

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di
hur fungerar dessa vid spelgrafik.. för dessa kort är väl avsett för CAD etc..?? eller är jag ute och cyklar..?

Om inte jag är ute och cycklar så är de typ 7900:or maxxade och med lite mer funktioner.
Så det lär äga sönder i spel.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

dregel.. vill ha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggee
Om inte jag är ute och cycklar så är de typ 7900:or maxxade och med lite mer funktioner.
Så det lär äga sönder i spel.

Du cyklar

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk

7800gtx SLI är långsamare än ett FX540 kort för 2000:-

sant att de är till för cad m.m, men de funkar utmärkt att lira med, det gjorde iad quadro korten

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Nu menade jag mest i CAD/3D.. inte sagt att Quadro korten är värdelösa. Men mycket har ändrats
de senaste åren i drivrutinerna.
Detta har medfört att prestandan i spel är näst intil skrattretande.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel

Detta har medfört att prestandan i spel är näst intil skrattretande.

vilket menas med ? att det inte går att spela så bra på sådana gkort eller tvärtom ?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem

Alltså de är inte optimerade för spel. Och även om det säkert går att spela på dem, är med all sannolikhet ett korkat köp eftersom förmodligen är dyrare än ett motsvarande vanligt Geforce ...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Alltså de är inte optimerade för spel. Och även om det säkert går att spela på dem, är med all sannolikhet ett korkat köp eftersom förmodligen är dyrare än ett motsvarande vanligt Geforce ...

det vet ja, men dom funkar bra att lira med, dock är man korkad om man köper ett ex quadro kort för 14k om man ska lira hehe vet en snubbe som jag kände som köpte ett sådan för några år sen. hehe han blev lite besviken.

fast en sak jag inte har förstått riktigt än, när vi tävlade cs för några års en så mötte vi några större claner, och ta ex sk på den tiden blev ju sponsrade med Gkort, men varför med wildcat korten för 10k ?dom presterade inte ens 70% gämfört med dom riktiga lirkorten.

kanske för att ba ha de värsta. tycker dock att det är slöseri med cash när dom ba sitter och lirar cs ändå.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Men det bör väl gå att spela någorlunda med dem väl? Kanske inte alls i samma klass som de riktiga spel korten, men spela bör väl gå?

Finns en liten chans att jag kommer inföskaffa en M65 med 350 kortet, vore ju nice om man kunde spela lite iaf...

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viceman
Men det bör väl gå att spela någorlunda med dem väl? Kanske inte alls i samma klass som de riktiga spel korten, men spela bör väl gå?

Finns en liten chans att jag kommer inföskaffa en M65 med 350 kortet, vore ju nice om man kunde spela lite iaf...

ja du kan spela utan problem med dem korten men långt ifrån så bra som dom nyare korten, kanske mom mid-end. vet ej riktigt. kan inte så mycket om dessa kort, har dock spelat emd quadro kort innan och det har funkat bra, men spelen då var ju inte alls så krävande som idag .

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Quadro fx2500 funkar kanonbra med samtliga spel på marknaden idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
fast en sak jag inte har förstått riktigt än, när vi tävlade cs för några års en så mötte vi några större claner, och ta ex sk på den tiden blev ju sponsrade med Gkort, men varför med wildcat korten för 10k ?dom presterade inte ens 70% gämfört med dom riktiga lirkorten.

Ähh, vilket skit som helst klarar ju cs. Wildcat har man som gamer ifall man vill flasha med "Jag har mer GDDR än du har DDR"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
dregel.. vill ha

Du vill ha allt, du.

^^

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Ofta brukar väl bara bios och drivrutiner skilja dessa kort och vanliga GeForce-korten om jag inte minns fel?

Det är de små upplagorna och dyra utvecklingskostnaderna för drivrutinerna som leder till det höga priset, inte att de skulle "krossa i spel", som alla här är ute efter.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.