Permalänk
Medlem

A8n32-sli Deluxe

A8n32-sli Deluxe är det bra kort?

Permalänk
Medlem

om du menar asus modekortet är det bra men inte för överklockning

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
om du menar asus modekortet är det bra men inte för överklockning

Varför skulle inte det funka att överklocka med, har du ett sånt?
Jag kan säga att det fungerar utmärkt att klocka med

Permalänk
Medlem

Re: A8n32-sli Deluxe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wild
A8n32-sli Deluxe är det bra kort?

Det intergrerade ljudkortet är inget att hurra för men resten verkar vara kanon..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Div1ne
Varför skulle inte det funka att överklocka med, har du ett sånt?
Jag kan säga att det fungerar utmärkt att klocka med

jag har haft ett sånt modekort...annars skulle jag inte äga att den inte var bra för överklockning? jag klockade så att nordbryggan inte klarade av så den gick upp i rök...därför är den inte är lika bra som dfi ...den har inte lika många inställningar på modekortet, tror att vcoren är på max 1.55 lr något men om du ska klocka ska du ha dfi

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Som sagt, ljudkortet är inte bra. Men annars är jag skitnöjd. Det är väldigt lätt att klocka med det, det finns många inställningar. Och den är bra på att klocka också, det finns vissa saker som jag har hört att den slår DFI i.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Som sagt, ljudkortet är inte bra. Men annars är jag skitnöjd. Det är väldigt lätt att klocka med det, det finns många inställningar. Och den är bra på att klocka också, det finns vissa saker som jag har hört att den slår DFI i.

jag undrar vad den slår dfi expert i... en sak är iaf bra med modekortet är om man pajar bios som jag gjorde så är det bara att trycka in cd:n å trycka på f1 lr något så fixar det sig men om man vill överklocka så skaffar man dfi expert ist.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
jag undrar vad den slår dfi expert i... en sak är iaf bra med modekortet är om man pajar bios som jag gjorde så är det bara att trycka in cd:n å trycka på f1 lr något så fixar det sig men om man vill överklocka så skaffar man dfi expert ist.

Du som verkar så insatt i båda korten kan ju säga vad är skillnaden på dom? förutom Bios
ASUS A8N32-SLI är utmärkt klockningskort, det beror på vem som sitter bakom spakarna
Och Vcoren går inte bara till 1.55

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
jag undrar vad den slår dfi expert i... en sak är iaf bra med modekortet är om man pajar bios som jag gjorde så är det bara att trycka in cd:n å trycka på f1 lr något så fixar det sig men om man vill överklocka så skaffar man dfi expert ist.

Det är faktiskt så att A8N32-SLI slog Lanparty (vet inte vilken modell) i överklockning med mulitiplyern 10. Asus klarade nog ca 245mhz medan bara DFI klarade 240.

Det är i stort sett en smaksak vad du väljer. DFI kör man för verkligen maximal överklockning och prestanda. Men det tar tid att få det optimalt.

Asus är lite mer, plugga ihop, överklocka processorn och köra. Simplare än DFI men inte lika hög överklockning som DFI.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Div1ne
Du som verkar så insatt i båda korten kan ju säga vad är skillnaden på dom? förutom Bios
ASUS A8N32-SLI är utmärkt klockningskort, det beror på vem som sitter bakom spakarna
Och Vcoren går inte bara till 1.55

insatt vet jag inte men jag har haft båda kortet... inte? vad är max för vcoren rå? skillnader mellan dom...hmm bättre ljud på dfi, ingen passiv kyld nordbrygga å man har inte lika många inställningar på minnen som dfi . men jag har inte kunnat klocka min opteron 165 med asus för den dog innan jag hade klockat färdigt...men mitt expert kort gick också sönder men inte av sönder klockad nordbrygga.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Den högsta VCore man kan ställa in på A8N32-SLI är 1.7625. Men jag skulle nog få närmare 1.8 om jag skulle sätta den på det. Jag får alltid mer än vad jag vill ha...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
insatt vet jag inte men jag har haft båda kortet... inte? vad är max för vcoren rå? skillnader mellan dom...hmm bättre ljud på dfi, ingen passiv kyld nordbrygga å man har inte lika många inställningar på minnen som dfi . men jag har inte kunnat klocka min opteron 165 med asus för den dog innan jag hade klockat färdigt...men mitt expert kort gick också sönder men inte av sönder klockad nordbrygga.

Men du måste ju ha ett bra löftflöde i chassit om du ska passivkylning, jag har aldrig haft problem med graderna på nordbryggan.Det är ju inte direkt svårt att sätta dit en fläkt på nordbryggan om man skulle vilja det.
Och vad jag kan läsa om alla dina sönderklockade kort så kan man ju undra vad du gör med dom?
Vad gällande minnesinställningar så skiljer det kanske nån inställning bara

"Asus är lite mer, plugga ihop, överklocka processorn och köra. Simplare än DFI men inte lika hög överklockning som DFI"

Hahaha precis som det skulle vara skitsvårt att klocka ett DFI, det är bara att göra precis samma inställningar som på alla moderkort vid överklockning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Div1ne
"Asus är lite mer, plugga ihop, överklocka processorn och köra. Simplare än DFI men inte lika hög överklockning som DFI"

Hahaha precis som det skulle vara skitsvårt att klocka ett DFI, det är bara att göra precis samma inställningar som på alla moderkort vid överklockning

Det är mer avancerat på DFI iaf

Du kan ställa in en massa inställningar osv osv, kan vara rätt skrämmande. Jag blev iaf skrämd av det Sen att det inte gav någon prestanda att överklocka prolle e ju en annan sak (3DMark05 score då).

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Det är mer avancerat på DFI iaf

Du kan ställa in en massa inställningar osv osv, kan vara rätt skrämmande. Jag blev iaf skrämd av det Sen att det inte gav någon prestanda att överklocka prolle e ju en annan sak (3DMark05 score då).

hahaha, säg vad som är mer avancerat med DFI:t då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Div1ne
hahaha, säg vad som är mer avancerat med DFI:t då?

Men. Du har massa mer inställningar, bla V till Nordbryggan, VCore vid boot osv osv.
Du har flera olika inställningar när det gäller minnen, mer än det vanliga.
Det var ett tagsen jag tittade i BIOSet men det finns en ofantligt massa inställningar jämnfört med mitt K8N Neo2.
Eller har Asus pumpat in mer inställningar än vad de tidigare har haft?

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Jag skaffade mig ett för ett par dagar sedan och tycker att det är ett bra och stabilt kort.

Kan dra upp min x2 3800+ i 2,6ghz @ 260FSB utan några problem. Tyvärr så klarar inte processorn mer på luftkylning.

Det enda dåliga med kortet är det usla inbyggda ljudet som har ett lågt irriterande surrande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Men. Du har massa mer inställningar, bla V till Nordbryggan, VCore vid boot osv osv.
Du har flera olika inställningar när det gäller minnen, mer än det vanliga.
Det var ett tagsen jag tittade i BIOSet men det finns en ofantligt massa inställningar jämnfört med mitt K8N Neo2.
Eller har Asus pumpat in mer inställningar än vad de tidigare har haft?

haha du kan ju inte jämföra detta kort med deras tidigare då detta är gjort för överklockning, du kan ändra precis allt på detta kort.
Sen kan jag hålla med om att det är säkert flera som har haft problem med sina ASUS korten, om man jämför med DFI användarna.
Men att komma och säga att DFI skulle vara mycket bättre för överklockning är nog att ta i lite

Over and out

Permalänk
Medlem

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2589 hade fel länk först:)
läs där ett bra shysst test, jag är redigt nöjd med mitt satte in mitt och klockade upp min opteron 146:a i 2.9 samma som med mitt dfi ultra d, dfi har mer inställningar för minnena och kan levera mer volt till minnena men kommer nog inte köra bh-5 chip mer då jag nu är redigt nöjd med mina nuv minne.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
DFI är väldigt mycke bättre än A8N på överklockning. Varför tror du alla WR i 3dMark sätts med något DFI?
1.55V e förlite om du ska hårdklocka.

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2589&p=4

Länkarna måste hammras in.. *sigh*

Vi kör ett citat oxå för säkerhets skull:

Core voltage:
Auto, 1.0V to 1.5625V in 0.0125V increments
PLUS 0.2V in vCore Boost
(Maximum vCore 1.7625V)

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2589&p=4

Länkarna måste hammras in.. *sigh*

Vi kör ett citat oxå för säkerhets skull:

Core voltage:
Auto, 1.0V to 1.5625V in 0.0125V increments
PLUS 0.2V in vCore Boost
(Maximum vCore 1.7625V)

Ägd

Jag tog bort mitt inlägg pga det bygger på felaktiga grunder (vad proffsig jag låter!).
Men DFI är fortfarande bättre på överklockning men jag säger inte att A8N32-SLI är dåligt.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
men jag säger inte att A8N32-SLI är dåligt.

Då kanske man ska vara nöjd med sitt val!?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Då kanske man ska vara nöjd med sitt val!?

Har jag sagt att man inte blir nöjd med ett A8N?

Så fall har jag formulerat mig fel.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Har jag sagt att man inte blir nöjd med ett A8N?

Nej, jag bara undrade om jag skulle vara nöjd eftersom jag gjorde ett impulsköp när jag skaffade det.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Nej, jag bara undrade om jag skulle vara nöjd eftersom jag gjorde ett impulsköp när jag skaffade det.

A8N32-Sli är en VÄLDIGT bra överklockare. En av de bästa just nu. Särskilt om du har Minnesstickor med Infineon Rev B eller C.

Många på Xtremesys lyckas klocka högre på samma Cpu Vcore än vad de gjorde med sina Lanparty pga att Asusbrädan skickar stadigare ström. Många lyckas också få högre maxklock med samma Cpu mot deras Lanparty. Och detta är killar som suttit med DFI länge.

Bios är fortfarande lite omoget med det blir bättre och bättre.

Som jag ser det och som rör mina värderingar har brädan endast en nackdel och det är den högre strömförbrukningen pga det varma chipset:et. Men sen har den ju också 2*16pci-E. En bra och tyst nätdel är alltså inte fel att komba med. Jag skulle nästan säga att det är ett måste. Seasonic S12 verkar funka bra till den säger många.

Annars är A8r32-mvp ett väldigt bra alternativ som drar mindre stöm och klockar liknande och sen kommer Dfi snart med en liknande bräda som har samma ati chipset.

Jag är kanske ensam om det men jag älskar VERKLIGEN layouten på min bräda och hoppas att Asus kommer att göra fler brädor liknande den. Jag kan nämligen få på MASSIVA kylare på mina graffen då de pci-slotarna är prioriterade.

Köp den om du vill köra SLi. Om du skall köra ett graffe eller dubbla Ati i Crossfire så ta nån av de sista jag nämnde. ALLA kommer att klocka bra det garanterar jag. På samma Vcore kommer Asusbrädorna ligga väldigt bra till och hur många är det som 24/7 kör på 1,9V Cpu Vcore egentligen? Visst är man överklockare, men jag har inte råda att köpa en ny toledo varje månad. Du kommer inte bränna nån prolle med Asus om du inte klantar dig med kylningen.

Offtopic: Jag kör själv SLI så brädan passar mig väldigt bra och kommer nog alltid att köra SLI (eller motsvarande) för att t ex kunna spela Battlefield2 i 1920*1200 med allt ögon- och örongodis då det är en beroendeframkallande upplevelse. Omöjligt att gå tillbaks till en 19". Den här Samsungen i sign får alla färger att se så otroligt levande ut med skarpa detaljer utan nått eftersläp sen fyller 24" upp större delen av ens synfält vilket ökar närvaron. Rekommenderas, underbar skärm.

Permalänk
Medlem

a8n32 har väl inte alls passiv kylning till nordbryggan? Har en själv och jag fick med en fläkt till nordbryggan.

Permalänk

Du klockade sönder kortet - eller läser jag fel.?
Lustig slutledningsförmåga om du då påstår att kortet inte är bra(visst du har inte klockat sönder dfi) men det är ju inte svårt - att klocka sönder ett moderkort, snarare svårt att klocka så att delarna håller.

I all fall - så låter det som om du har gjort ngt fel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
jag har haft ett sånt modekort...annars skulle jag inte äga att den inte var bra för överklockning? jag klockade så att nordbryggan inte klarade av så den gick upp i rök...därför är den inte är lika bra som dfi ...den har inte lika många inställningar på modekortet, tror att vcoren är på max 1.55 lr något men om du ska klocka ska du ha dfi

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk
Medlem

om man kollar på detta testet så använder de ett Asus A8N32-SLI Deluxe.
kolla test systemet på amd.

http://techreport.com/reviews/2006q1/opteron-165-180/index.x?...

och om man kollar här så ser man hur bra de klockar en opteron 165 med detta moderkortet.

http://techreport.com/reviews/2006q1/opteron-165-180/index.x?...

nästan i klass med fx-60.

SÅ ja köpte detta moderkortet tillsammans med en opteron 165.
å man hopas att man blir nöjd

Visa signatur

AMD Opteron 165 | Asus A8n32SLI-deluxe nForce4 ultra | PNY GF7900GT | Kingston PC3200 HyperX DDR 2048MB | Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM | NorthQ ATX 500W Silent|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Nej, jag bara undrade om jag skulle vara nöjd eftersom jag gjorde ett impulsköp när jag skaffade det.

Bra val ifall man vill köra SLI och/eller överklocka mycket. Annars tycker jag A8N-SLI Premium är ett bättre val eftersom det drar mindre ström och är billigare. Beställde själv ett A8N32 men ändrade mig i sista stund.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av excizt
a8n32 har väl inte alls passiv kylning till nordbryggan? Har en själv och jag fick med en fläkt till nordbryggan.

Om du menar den lilla fläkt man får med till flänsen vid mosfettarna så är den optional. Det är bara meningen att man ska använda den ifall det behövs, t.ex. ifall man har noll eller nära noll chassiventilation. Annars tror jag till och med det är rekommenderat att inte använda den, eftersom den kan störa det "naturliga" luftflödet.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

den är rekomenderar om du kör passiv kylning på cpu tex vatten. jag kör den nu låter inget mkt alls + jag har ett seasonic s12 500w som är mkt tyst tror det slå mitt gammla ocz oxo i ljudnivå + jag slipper den blåa lampan i nätagget:)

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Bra val ifall man vill köra SLI och/eller överklocka mycket. Annars tycker jag A8N-SLI Premium är ett bättre val eftersom det drar mindre ström och är billigare. Beställde själv ett A8N32 men ändrade mig i sista stund.

Hmm både du & Pudeln talar om att kortet drar en del ström.. på något sätt börjar mitt Lite-On 400watts agg från HP´n kännas klent....

Det var som sagt ett impulsköp, jag skulle köpa ett 25-pack dvd skivor & köpte ett A8N32 istället.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless