Kinesisk processor kan komma att utmana AMD och Intel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maglar
Vad menar du? Nästan all elektronik kommer ju därifrån?

hehe ja och se vad sakerna kostar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d-boy85
hehe ja och se vad sakerna kostar

De börjar ta för mycket betalt.. dags att flytta all produktion till afganistan eller kambodja

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare om eventuella tullar. Med asiens framfart kommer mer handelshinder sättas upp för att få oss att handla med inhemska varor.

Protektionism för att skydda den fria marknaden. Sånt jävla humbug alltihopa

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Avstängd

Som någon skrev Usa är det land som krigat mest i världshistorien mest för oljans skull:_(

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Men om de inte presterar bättre än en P4 på 2 GHz så är de ju inte mycket att hänga i granen på en desktop. Sådana processorer har man kunnat köpa i flera år för under tusenlappen.
Den långsammaste (amd) processorn jag kunde hitta på buggy var en sempron 2600+ som kostar 605 kr..

Och skulle jag gissa så har de nog inte SSE osv. vilket gör att de hamnar ganska mycket efter vid program som utnyttjar sånt.

Min förhoppning är däremot att dessa blir en billigare form utav VIAs processorer.

Det säjs inte att deras "Dragon" ska ligga på 1GHz som värst, utan endast en gämnförelsekan kan jag tro,
så det kan lika gjärna vara en 2GHz & som då presterar som en P4 på 4GHz & en sådan skulle vell det vara synd att hänga i granen, eller.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk

höhö låter ju soft med en ny prolle tillverkare, hoppas att de kan pressa priserna på AMD å Intels processorer...

Visa signatur

strange things does happen...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har sett att medparten av medlemmarna inte kan stava till "JÄMFÖRELSE"... inte "gämnförelse" eller "gemförelse"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eriande
Med risk att låta som en dommedagsprofet ... så kan hela globalisering jippot komma att gå i stöpet beroende på oljetillgången i framtiden.

Blir transportkostnaderna dyrare vilket den kommer att bli när olja alltjämt blir sällsyntare, så kommer det inte längre vara lönsamt att frakta långväga oavsett tillverkningskostnaden.

Det dör skapligt många pga Kinas industralisering som vi i princip tvingar på dom. Det är vi som köper grejerna, som beställer dom, det är först nu de börjar köpa upp resten av världen
Det dör ruskigt många i kolgruvorna, kina är koldrivet till stor del, det dom gör åt det är att gå över till kärnkraft En kärnkraftolycka skulle vara bättre i dödssiffror än brytningen och användningen av kol skapar. Att bygga transportfartyg med kärnkraftreaktor kan inte vara för svårt heller. Världen kan klara sig utan olja om den så vill, men de enda oljekriser vi kommer få se (igen) är väl artificiella. Oljan har varit domedagsämnet sedan senare delen av 1800-talet. Globaliseringen har för den delen redan kraschat länders ekonomi totalt flera gånger om redan, det går att återhämta sig. Och ja länder ska få forska i atomenergi, inte som de kan bygga fusionsbomber med den kunskapen iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Är det bara jag som har sett att medparten av medlemmarna inte kan stava till "JÄMFÖRELSE"... inte "gämnförelse" eller "gemförelse"

Hmm "MOrKiz" Du får väll starta en ny tråd om detta, troligtvis i ett annat Forum, då denna kategori kanske inte passar här.

Men det är bra att du inte stavar fel någon gång, för det bevisar ditt stora interlekt, som alltid är bra att visa upp på ett begåvat sätt.

PS: sätt ett frågetecken efter din mening, så vi andra här på forumet förstår att det är en fråga du vill ställa, om inte, har du nog formulerat din post lite fel.
Typ samma onödiga skitsak, alla gör vi fel & det är inget ovanligt med det.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *{c2c}*
Hmm "MOrKiz" Du får väll starta en ny tråd om detta, troligtvis i ett annat Forum, då denna kategori kanske inte passar här.

Men det är bra att du inte stavar fel någon gång, för det bevisar ditt stora interlekt, som alltid är bra att visa upp på ett begåvat sätt.

PS: sätt ett frågetecken efter din mening, så vi andra här på forumet förstår att det är en fråga du vill ställa, om inte, har du nog formulerat din post lite fel.
Typ samma onödiga skitsak, alla gör vi fel & det är inget ovanligt med det.

Jag stavar också fel imellanåt.. Däremot undviker jag gärna att gör de till en vana. Och ifall du inte har upptäckt det ännu så råkar det vara ett återkommande fel bland medlemmarna på forumet. Börjar undra vad min skattepengar går till. Svensk undervisning i skolan kan det inte vara:p

Btw: Du kanske ska dra ner på ditt försök till sarkasm i ditt inlägg. Du framstår bara som löjlig vid försöket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Det dör skapligt många pga Kinas industralisering som vi i princip tvingar på dom.

Nåja, de klarar ju alldeles utmärkt att döda sina invånare själva. Över 80% av världens "lagliga" avrättningar sker i Kina. De flesta råkar vara kristna, muslimer, falun gong, tibetaner, you name it. USA är ett patetiskt u-land i jämförelse. Däremot kan det bli "kul" den dag Kina bestämmer sig för att ta alla roliga teknikfabriker själva, så står västvärlden plötsligt helt utan produktionskapacitet. Och inte en käft i väst som kommer ihåg hur det nu var ett löpande band och en lödkolv funkade. Farligt, farligt - men billigt, billigt.

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Medlem

Detta kommer absolut bli intresant, om det dom säger är sant

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///