Permalänk
Gäst

s. 754

prisvärd och klockvänlig s.754 mobo?

Permalänk
Medlem

MSI K8N Neo Platinum kanske?
Har ett sådant till min S754 Sempron, och jag ligger stabilt på 320HTT med 1.55V till cpun.

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Gäst

finns det inga me pci-e som klockar bra?

Permalänk
Medlem

Det finns ett par stycken med nforce4. Om de klockar bra vetefan. Mitt MSI k8n neo3 klockade mycket dåligt. Men jag har hört om andra med samma kort som klockat mycket bättre.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Gäst

det kanske e minnena som stannar hos dig

Permalänk
Medlem

knappast, de ska klocka till 255 mhz enligt tester. Och jag har ju kört dem nerklockade för att får upp FSB'n. 220 FSB var max jag fick ut. Funkar t.o.m bättre med det kort jag har nu men där sätter AGP/PCI stopp

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Det finns ett s754 mobo på datorbutiken, ett gigabyte med pci-e.

Det skulle jag nog tagit.

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Avstängd

DFI infinity NF4x klockar min sempron 50% men det gick ett mobo emellan det, blev instabilt efter jag rörde volt inställningarna, måndags ex kanske, andra brädan går som på räls

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Gäst

Jag har sett abit-nv8 och den verkar intressant nån som kan nåt om den???

Permalänk
Avstängd

Det finns ju alltid epox 8NPA-SLI och det funkade väldigt bra till min amd 64 3400+ processor kom väl upp i 2,7 iallafall.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=314240

Visa signatur

Riggen: Gigabyte DQ6, E66 ES @ 3,8 , 2x1gb Ballistix pc8000 ,2900XT/8800gts?, Hiper Type-R 580w, 0,84TB.
Kylning: L30, BIX 3:a, Swiftech Apogee GT
Ljud: Pioneer A221, hemmabygda lådor med 2x10", diskanthorn och dubbla mellanregister i var låda