Nerladdningsbara filmer samtidigt som DVD

Permalänk
Medlem

skrattar, jag instämmer "pinsamt"..

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Och kvaliteten är skräp, 1GB per film ska det tydligen vara.

Filstorleken säger iofs inte så mycket om kvaliteten. Jag har 700mb-filmer med dvd-kvalitet på datorn.

Permalänk
Medlem

Den ekonomiska aspekten har alltid varit en drivande kraft när folk piratkopierar, men på senare tid så har piratkopierat material också inneburit att saker blivit enklare. Tanka ner, kör, titta/spela/använd. Här skall man istället köra ett specifikt OS med en specifik programvara, och man blir begränsad.
Att betala mer för mindre, det händer ju inte. De lär inte få över många piratkopierare på sin sida, och vanligt folk kommer ju fortfarande köpa DVD:erna. Ingen vidare go idé.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Avstängd

Så om kvaliteten är skit lär ju folk fortsätta med att ladda bätre kvalitet från sin favorit sida, gratis

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Det kan bara finnas ett skäl till att dom tar minst lika mycket betalt för en drm-skyddad film som för en DVD. Och det är för att ha argument i kommande debatter.

Piraten: Om det fanns vettiga tjänster där man kan köpa filmerna online och tanka hem den till sin dator så skulle piratkopierandet av filmer minska.

Sony m.fl: En sådan tjänst har vi redan testat och den gick i graven redan efter 6 månader p.g.a för få personer köpte filmerna. Så erat argument håller inte.

För så j***a dumma kan dom inte vara så dom tror att folk ska betala mer för mindre.

Permalänk
Medlem

Hehe
Hur tröga tror dom att folk är??

Permalänk
Medlem

Tror inte de bryr sig ett dyfft om vad konsumenterna vill ha, sist jag kollade så var försäljningen av musik och film inne i en positiv kurva (de tjänar mer pengar varje år). Tror de lägger ut dessa tjänser för att senare kunna peka på dem och säga: "Men kolla vi försöka ju ge er vad ni ville ha, men ni köpte ju inte. Så nu har vi inget annan val än att fortsätta jaga er med insatsstyrkor och buggning."

Allt är bara en glättrig fin front så de senare inte kan bli anklagade att inte ha ordnat med alternativ. De är fullt nöjda med att kunna kräva 14åringar på miljonbelopp.

Permalänk
Medlem

Dom måste ha dyra repartionskostnader på sina lokaler, så ofta som dom skjuter sig själva i fötterna...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

De är obotliga svin. På riktigt alltså! Jag vet vad jag ska rösta på i valet. Jag e så himla trött på dom nu. Copyrightgrytan behövs också röras om i ordentligt...

De älskar sina j*vla skivor och de kommer aldrig stödja nerladding fullt ut då skivmediet är deras stora maktpelare. Jag tycker vi kan sköta distrubutionen själva i fortsättningen. Vi behöver inte dom och det är detta som de själva också vet. Räkna pengar och stämma skiten ur enkla medborgare är ju det enda de är bra på.

Permalänk
Medlem

Det lät ju sjukt bra i första stycket... skippa drm. Släpp ISO filer och släpp dem för 50% av priset.

Om det är en amrikansk tjänst så kan dem skippa tillverkningskostnaderna och sälja dem för det pris som butiker köper dem för. Sen slipper vi svensk moms också

Hade man dessutom kunnat skriva ut egna covers med så hade jag nog inte kunnat hålla mig borta

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Få se.. Vi tar bort alla fördelar som fanns med att ha filmen på datorn. Vi tar bort den fysiska produkten och vi säljer den för minst lika mycket samt försämrar kvaliten.

Hade det varigt en komedi hade det här varigt skitkul. Men nu är det bara roligt tills man inser att det är sant.

Men seriöst, vilken målgrupp försöker de locka?

Entusiaster? Knappast med den kvaliten.
Svenssons? Knappast med de restriktionerna.

Finns i princip ingen kvar. Håller med om att det känns som den _ENDA_ anledningen till detta är att kunna hävda att man har ett alternativ på internet, vilket säkert går hem hos politikerna.

I de flesta scenarior jag hade tänkt mig så hade jag välkomnat utvecklingen men beklagat mig över restriktionerna. Men det här är inte ens så dåligt. Det här är värre. Det här är sämre än inget alternativ alls i min mening då vissa säkerligen kommer tro att detta är ett alternativ.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slipzen
Filstorleken säger iofs inte så mycket om kvaliteten. Jag har 700mb-filmer med dvd-kvalitet på datorn.

Om man ska ha 5.1-ljud och full dvd-upplösning räcker inte 1GB till en film på 2h även om man använder h264.

Permalänk
Medlem

bittorrent for teh win!!!

Denna tjänst kan dom ta och stoppa upp i för ändamålet lämplig kroppsöppning.

Just nu verkar en DVD med en klassiker rulle på hobbex för 89:- som en riktigt bra investering. Tror inte alls att denna tjänst är tilltänkt som alternativ eller att den ska vara bra. Snarare att visa att det inte är bra att köpa deras filmer på nätet utan bättre att köpa i butik. Som echo sa

Citat:

Entusiaster? Knappast med den kvaliten.
Svenssons? Knappast med de restriktionerna.

Ingen av de tilltänkta målgrupperna verkar vara målet här. "Gör fildelning olagligt och våra egna tjänster usla så får vi tillbaka vår kära gammla distrubitions kedja." verkar vara resonemanget.

Fy fan för bolagen i dixies.

PS: Röstar pirat i höst. OBS!!! innan någon hoppar på mig här är min främsta anledning till detta att jag inte vill välja mellan HIV och Fågelvirus. (sossar och moderater)

Permalänk
Medlem

Ibland känner man att man mååste se en film. Men videobutiken har stängt och att vänta på boxman/brafilm-paketet orkar man inte, och ingenting intressant har några seedare kvar, dessutom finns det inget att se på TV, trots att man har hundra kanaler. Dessutom har filmdisken rasat, så alla sparade releaser är borta. Kanske man dessförinnan råkat sälja sin filmsamling i bokhyllan, för att köpa lite rödvin med tilltugg, vad vet jag.
DÅ kanske man betalar lite extra bara för att få tanka hem nått att se på.

Eller om man är en rippare som ska ge ut en dvdrip-release, och inte orkar flumma, bara att tanka hem och sudda bort DRM, så är allt klart för utdelning. Detta kräver dock lite överkurs-kunskaper.

Eller om man är stenrik och lite lätt synskadad och inte orkar ha på sig glasögonen/linserna och kan tänka sig att se filmen i lite lägre kvalitet. Bara att slänga filmen när man sett den, och vill man se den igen så är det bara att tanka om den...

Eller om man är en lättlurad farmor som nyss lärt sig surfa på shoppaskit.nu och råkar klicka på en banner som tar dem till filmtjänsten och tycker att detta måste vara en bra ide. Tänk nu på att hon inte vet vad bränna är för nått, sånt gör man på spisen, så DRM skiter hon i. Kvalitetsskillnaden märker hon inte ens...

Så visst finns det kunder därute, bara man letar lite...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Äntligen har de kommit på ett sätt att underlätta att få filmer snabbt och smidigt på ett lagligt sätt

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Tanken är god. Riktigt god faktiskt och man kan inte begära att det kommer en lösning som passar allas behov direkt. Som så många andra gånger kommer det ta ett tag för iden att utvecklas och för folk att vänja sig vid den.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Hedersmedlem

They never learn, STOOOOOOOPID companyssssssssss

Permalänk
Medlem

Det byggs upp, det läggs ner..

Synd att de inte fattar det bara kostar dem själva pengar, för jag tror inte många nappar på detta inte

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Dom vet fortfarande inte vad konsumenter vill ha altså?

Ta en titt på (ryska?) http://www.allofmp3.com/ och hämta lite inspiration där... Och ja, ni behöver inte påpeka att jag länkar till en sida som säljer musik och inte film. Det är principen jag är ute efter...

kan det där vara möjligt (och lagligt)?

http://music.allofmp3.com/r2/Arctic_Monkeys/Whatever_People_S...

Att kunna köpa ett helt album för 1.15 dollar, dvs 8.85 svenska kr. Nu vet jag inte om det är några begänsningar men med dessa priser kan Itunes och dess konkurrenter slänga sig i väggen. Helt otroligt!

Precis som Struckt säger, något sånt här för filmer vore underbart, då de är "jobbigare" (inga slots eller dåligt med seeds) att ta hem än ett album mp3or på illegal väg. Att ha en tjänst som serverar hygglig bandbredd och bra kvalite är värt att betala för. dock inte 200 spänn.

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Medlem

Varför får jag känslan av att de medvetet försöker misslyckas. Nog för att amerikanerna har en del mkt mer köpstarka grupper, men jag har svårt att tro att de vill betala en så pass brutal peng för att få mindre, speciellt med tanke på att de har tillgång till HDTV på riktigt och HD-DVD/Blue-ray är på gång. Samma idioti som UMD. De borde släppt de filmerna för 1/4 av priset, då kanske marknaden hade tagit fart. Economy of scales grabbar, economy of scales. Fasen, gamle Ford hade tom fattat galoppen!

Visa signatur

//John

Permalänk
Discokungen

Visst är det ett steg i rätt riktning men för helvete, hur mycket kostar materialet till DVD-fodralet och att trycka en DVD? Precis, det handlar knappast om den skillnaden som är mellan att köpa "DVD" här som att köpa DVD i butik. Å andra sidan får man spela upp den var man vill om man betalar 40kr extra.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Och kvaliteten är skräp, 1GB per film ska det tydligen vara. Rätt menlös tjänst då dom verkar ha rätt bra tjänster för att hyra film och få i brevlådan i USA.

Eh, kvaliteten skräp?

1GB per film i nån bra codec, t.ex h264 är riktigt bra kvalitet...

1 GB i vanlig mpeg4 är för den delen bra det också, framförallt med bra källa vilekt som säkerligen har...