Permalänk
Medlem

Får inte ut USB 2.0

Har installerat drivrutinerför mitt moderkort från abit, men ändå får jag bara 0.89MB/s (8-9Mbit) det är ju bara USB 1.1, jag kopplar min mp3-spelare direkt till moderkort usb uttaget.

även spelaren ska stödja USB 2.0

någon som vet lösning?

Permalänk
Medlem

Om spelaren stödjer 2.0 så betyder det inte att ditt moderkort gör det.

Gör om, gör rätt.

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk
Medlem

NF7-s 2.0 stödjer USB2.
Har du SP1 eller SP2 inlaggt då?

Kanske är det avslaget i BIOS?

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Jag får inte heller igån USB 2.0 =/

Har installerat drivrutiner och SP2 och det är aktiverat i BIOS, men det vill helt enkelt inte funka

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Hjälpsam

Testa att uppdatera drivrutierna manuellt från kontrollpanelen/systm/hårdvara/USB Rootnav/Update Drivers

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Kolla i enhetshanteraren. Har du någon USB Root Hub som heter "Enhanced... någonting", så har ditt moderkort USB2 aktiverat. Prova med att byta drivers. Om du har XP/SP2 så skall drivers finnas i XP installationen.

Om du inte har "Enhanced..." så kan USB2 vara bortkopplad i Bios eller moderkortet felaktigt.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

jag har 6 st usb i enhetshanteraren ett av de heter: Standard Enchanced PCI to USB Host controller

min skärm ska ha två Usb 2.0 samt mitt moderkort har 2 usb i front och 2 i bak jag tror alla ska vara USB 2.0.. ska försöka se om bios aktivering hjälper..