Permalänk
Medlem

Vilket Windows med amd 64

Okey så här är de jag köpte precis amd 64 och undrar om windows 64 lr windows xp är bäst datorn är tänkt som en spel dator

Permalänk
Medlem

Re: Vilket Windows med amd 64

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Balder88
Okey så här är de jag köpte precis amd 64 och undrar om windows 64 lr windows xp är bäst datorn är tänkt som en spel dator

Windows XP x64 eller 2003 x64 helt klart, bara alla program du använder stödjer det och du har drivrutiner till allt du vill. Själv vill jag byta men saknar drivrutiner till min cam och tvkort

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

Det beror på om du kan hitta 64-bitars drivrutiner till all din hårdvara, samt om du använder mjukvarubrandvägg kan hitta en du trivs med som stöder Windows XP64.

I dagsläget är fördelarna med Windows XP64 få (kan utnyttja mer än 3.5GB RAM, applikationer med 64-bitarsstöd kan vara lite snabbare), men om inga drivrutiner hindrar dig från att installera det finns det mig veterligen inte några direkta nackdelar heller.

Permalänk
Medlem

Tackar och bugar ska kolla lite på drivisar och så